معروف‌ترین، بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی خدمات اجاره ویلای ترنج-غذا شرقی

اگر به مازندران یا شمال ایران سفر کردید، حتماً این غذای لذیذ و مقوی را امتحان کنید. صبحانه هایی که آنقدری حجم مناسب دارند که به خوبی سیر می کنند. علاوه بر غذا های ایرانی، ماهی سفید سرخ شده هم در رستوران سرو می شوند اما مشتریانی که میخواهند در کافه رستوران ماسا غذای ایرانی سفارش دهند، این امکان را دارند که انتخاب کنند برنجشان کته قالبی زعفرانی باشد یا سبزی پلو. همچنین ما پیشنهاد می کنیم اگر چند نفره میخواهید به رستوران مراجعه کنید، دیس مخصوص ماسا را از دست ندهید چون علاوه بر خوشمزه و متنوع بودنش، به صرفه تر هم می باشد. تا اینجا سعی کردیم مواردی که در بخش غذای ایرانی رستوران ماسا را معرفی کنیم.

فلفل قرمز و ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۳۰۰ گرم گوجه فرنگی نگینی خرد شده را افزوده و خوب تفت دهید. فلفل سیاه ۲ قاشق غذاخوری، رب انار شیرین و ۱ قاشق غذاخوری سر خالی رب انار جنگلی اضافه کرده و هم بزنید. شوید قرمه در اصل خورشی مثل قرمه سبزی است که در همه جای ایران طبخ می شود با این تفاوت بزرگ که سبزی آن شوید تازه است و برای ترش کردن آن به جای لیمو عمانی از گوجه سبز استفاده می کنند. گوشت قرمه شده، پیاز، ادویه جات، گوجه سبز و لوبیا قرمز مواد تشکیل دهنده این خورش هستند. برای تهیه این خورشت می‌توان گوشت اردک، غاز یا بلدرچین را جایگزین گوشت مرغ کرد. صرف این غذا به دلیل وجود دانه‌های انار در آن یک انتخاب خوب برای شب یلدا محسوب می‌شود.

  • ماهی گردوبیج یکی دیگر از غذاهای شمالی است که بیشتر در شهرهای مازندران طبخ می‌شود.
  • در رستوران گیلار می‌توانید از دسرهای اصیل گیلکی مانند رشته‌ی خوشکار، کوکی و حلوای برنجی نیز سفارش دهید.
  • یک غذای شمالی با رب انار بسیار خوشمزه که در مهمانی و مجالس درست میشه و خیلی طرفدار دارد.
  • منو بارکواز اکبر جوجه معروف گرفته تا انواع ماهی شمالی، مثل ماهی سفید و قزل‌آلا، میزا قاسمی (با بادمجان کبابی)، کباب ترش، باقلاقاتوق و اشپل شور (خاویار ماهی سفید) را شامل می‌شود.

اما این غذا یک عضو کبابی دارد که بادمجان کبابی است و در آن از گوشت استفاده نمی شود. البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. اگر بوی مرغ و مزه ی آن را دوست ندارید باید مرغ ناردونی را امتحان کنید تا حتما نظرتان راجع به گوشت مرغ عوض شود.

رستوران گیلانه

این غذای ساده پیشنهاد خوبی برای سفره‌های شما نیز می‌تواند باشد. ادویه، آبغوره یا نارنج به سبزی اضافه بعداز چند بار جوش خوردن و جا افتادن ظرف را برداشته آب این خورش نباید زیاد باشد. یکی دیگر از غذاهای چالوس و مازندران که به دست زنان کدبانوی این مناطق درست می‌شود، آش کدو است.

» طرز تهیه دستور پخت چند نوع غذای شمالی

زیرا باور داریم انتخاب هوشمندانه مقصد و برنامه‌ریزی آگاهانه سفر، تجربه بهتری را برایمان رقم خواهد زد. بعد از گذشت ۱ ساعت دوباره ۲ لیوان آب یخ ریخته و درب گمج رو گذاشته تا حدود ۳ ساعت بپزد و حسابی به روغن بیفتد. ۲ لیوان آب یخ همراه یخ اضافه کرده و در گمج رو گذاشته تا با حرارت ملایم ۱ ساعت بپزد.

در این اپلیکیشن شما دنیایی از امکانات و خدمات را همیشه و همه جا در جیب خود دارید؛ آشنایی با جاذبه ها و فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف، رزرو آنلاین بلیت هواپیما و یا حتی رزرو انواع اقامت بسته به سلیقه و بودجه ای که دارید. این خطه از ایران، غذاهای متنوعی داره که ما چند مورد رو نام بردیم. صرف این غذا درصد بالایی از پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرده و از خواص ارزشمندی برخوردار است. جالب است بدانید که مازندرانی‌ها این غذا را در بسیاری از مراسمات مذهبی مختلف و مناسبت‌های خاص طبخ می‌کنند. همان طور که از اسم این آش پیداست، ترشی در آن نقش مهمی دارد.

ناردونی به معنی دانه‌های انار، نام یکی از معروف‌ترین غذاهای شمال است. گوشت تازه را با سیر، سبزیجات تازه، گردو، فلفل و رب انار طعم دار می‌کنند. چند ساعت گوشت را در این ترکیب استراحت داده و در نهایت آن را روی زغال کباب می‌کنند. با شنیدن غذاهای شمال و غذاهای گیلان ناخودآگاه ذهنمان به سمت باقلاقاتق می‌رود.

بیج بیج از غذاهای محلی استان مازندران

یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌هایی است که می‌توانید همراه با غذای گیلانی میل کنید. فیبیج یا ماهی سفید شکم‌پر، یکی از انواع غذاهای مخصوص گیلانی‌ها است که طعم بی‌نظیری دارد. این ماهی شکم‌پر از سیر، گردو، رب انار و سبزیجات معطر درست شده که در شمال معمولاً آن را در تنور یا گمج می‌پزند.

پودر فلفل سیاه ،گوجه فرنگی و بادنجان سرخ شده را هم کنار خورش قرار دهیدو بعد با درب نیمه باز و حرارت خیلی کم بگذارید تا خورش به روغن بیفتد و در کنار برنج آن را سرو کنید. مجموعه کافه رستوران کاکایی مجله خبری غذا لند بهترین رستوران در مجاورت رودخانه چشمه کیله است. رستوران امیر طوبایی دقیقاً از همان رستوران های خوب تنکابن است که محیطش ساده می باشد اما دکوراسیون شکیلی دارد و چندان هم بی روح نیست.

اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید، یا این که تمایل دارید بیشتر با غذاهای خوشمزه این منطقه سرسبز از کشورمان آشنا شوید، در این فهرست منتخبی از غذاهای محبوب شمالی را معرفی می‌کنیم. به دلیل طبع‌ترش پسند اهالی شهرهای شمالی، از معدود غذای های شیرین شمالی است که از گوشت چرخ شده، کدوی رنده شده، برنج، پیاز، زیره و کره محلی تهیه می‌شود و طعم غالبِ شیرین آن به خاطر کدوی به کار رفته در آن است. غذای سنتی و بسیار ساده‌ای که طبخ آن در گلستان با آن چه که در نقاط دیگر پخت می‌شود، متفاوت است و در آن از گوشت، برنج، گوجه فرنگی، پیاز و ادویه جات (نمک و فلفل) استفاده می‌شود. یک غذای شمالی با رب انار بسیار خوشمزه که در مهمانی و مجالس درست میشه و خیلی طرفدار دارد. طعم فوق العاده ای دارد و بعد از اولین تجربه حتما دوباره درست خواهید کرد. کباب ترش شمالی یک غذای شمالی با گوشت گوسفندی بسیار عالی و خوشمزه که طرفداران زیادی دارد با سبزی های معطر شمالی که طعم و عطر کباب را بینظیر می کند.