ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا

غذاهای سنتی و محلی ایران از ساده ترین آنها گرفته تا پرکارترین شان، جزو لذیذترین و خوش طعم ترین غذاهای جهان محسوب می شوند و سرشار از انوع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. لیست غذاها را دسته بندی کرده ایم تا غذای مورد علاقه خود را راحت تر انتخاب کرده و دغدغه چی بپزم نداشته باشید. بسیار خوشمزه و زیباست که ظاهری بسیار شیک و مجلسی دارد.جالب است بدانید که خارجی ها ته چین را به خاطر ظاهر زیبایش کیک ایرانی هم می نامند. ته چین را به صورت ساده و همراه با مرغ، گوشت، بادمجان و … درست می کنند؛ اما ته چین مرغ شهرت بیشتری دارد. یکی از قسمت‌های جذاب سفر توریست‌های ورودی به ایران بحث غذا و خوارک‌های ایرانی است.

  • باید اشاره کنیم که معمولاً توصیه می‌شود ضخامت گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه به اندازه‌ای زیاد نکنید که باعث سفت شدن آن شود.
  • برخی از مردم در کشور ما خورشت ‌فسنجان را ترش و برخی دیگر آن را ملس و در بسیاری از نقاط نیز آن را کاملاً شیرین مورد طبخ قرار می دهند.
  • در مرحله اول برای تهیه خورشت آلو اسفناج، پیازها را پوست بگیرد و بشویید.
  • در تهیه سالد الویه از موادی چون سیب زمینی، تخم مرغ، خیار شور و مرغ به همراه سس مایونز استفاده می‌شود.
  • البته در این خورشت به جای گوشت از مرغ نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

برای اینکه دوست داشته باشید مرغ‌ها مغز پخت‌تر به نظر بیان می‌توانید قبل از سرخ کردن حدود یک ربع با پیاز و فلفل و زردچوبه در آب آن‌ها را بپزید. برای تهیه کوفته کباب ترکیه ای ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده که آب آن را گرفته‌اید مخلوط کنید. برای ادامه طرز تهیه کوفته کباب ترکی به مقاله آن مراجعه کنید. برای مشاهده‌ی ادامه طرز تهیه کوکو مرغ و سیب زمینی سوخاری اینجا کلیک کنید. ته چین مرغ از ترکیب ماست چکیده، زرده تخم مرغ، برنج، زعفران و برنج درست می‌شود. برای تهیه آن ابتدا مرغ که ترجیحاً سینه مرغ است را می‌گذاریم با پیاز و سیر بپزد.

دستور طبخ ته‌چین

با گسترش پخت و سرو آش دوغ شاید کمتر کسی بداند که آش دوغ اصالت تبریزی دارد. اکثر گردشگران رنگ این خوراک لذیذ را سبز یا قهوه ای تیره فرض می‌کنند اما به خاطر رب گوجه فرنگی و رنگ خود دال عدس که قرمز است، نارنجی بسیار خوش‌رنگ و چشم گیری دارد. به دلیل تاثیر قوت حبوبات موجود در دال عدس در برخی مواقع به عنوان غذای اصلی هم استفاده می شود. اگر بخواهید از اسم ترشی تره این برداشت را داشته باشید که یک چاشنی مثل ترشی است که می‌توانید در کنار غذای اصلی آن را میل نمایید سخت در اشتباه هستید.

از این رو شاید به جرات بتوان گفت که حتما باید باقالی پلو با ماهیچه را به عنوان اولین غذای محبوب و معروف غذای ایرانی برای تمام افراد به شمار آورد. بسیاری از توریست‌ها علاقه‌مند هستند غذاهای محبوب و ملی کشورهای مقصد را امتحان کنند. و اما کله پاچه که در میان ایرانی‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد و در این نظر سنجی نیز تا مرحله دوم پیش رفته است، به عنوان یک غذای عجیب برای توریست‌ها شناخته می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که ببینید وقتی توریست ها کله پاچه را امتحان می‌کنند در حالیکه هیچ تصور و پیشینه ذهنی از طعم و ماهیت آن ندارند، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند. در مورد بسیاری از غذاهای ما این موضوع صدق می‌کند و اکثر جهانگردان و گردشگران ورودی در پی آن هستند تا طعم غذاهای ایرانی را در سفرشان بچشند. این غذا ها در لیست غذاهای پرطرفدار ایرانی نیز قرار میگیرند و شما میتوانید از این لیست برای پخت غذاها برای مجالس خود استفاده کنید.

در پخت این غذای خوشمزه از گردو آسیاب شده و رب انار به همراه گوشت یا مرغ استفاده می شود. پیشینه این غذا به شمال کشور و گیلان زیبا با آن رب انار های معروفش بر می گردد. خورشت فسنجان دارای طعمی است که ذائقه ملس، ترشی یا شیرین آن هواداران زیادی هم دارد. فسنجان شمالی معمولاً خیلی ترش است ولی در بقیه نقاط ایران اغلب فسنجان را ملس درست میکنند.

طرز تهیه کوفته آلوی شیرازی

به دلیل همین تنوع و گستردگی است که در حال حاضر تهیه و تدارک غذاهای سازمانی و شرکتی یکی از سخت ترین مشاغل موجود در دنیا است. اگر از بسیاری از افراد و هموطنان ما بپرسید که محبوب ترین غذا کدام است، احتمالاً با پاسخ قورمه سبزی مواجه شوید. باقالی پلو از جمله اصیل‌ترین غذاهای ایران است که روش‌های طبخ متنوعی دارد. در برخی از استان‌ها این غذا را با مرغ تهیه کرده و در برخی مناطق با گوشت گوساله و گوسفند؛ انتخاب نوع گوشت باقالی پلو به سلیقه شخصی خود شما بستگی دارد.

علاوه بر این مصرف ماهی در تمام طول زمان رشد کودکان می‌تواند حیاتی و مهم باشد. مصرف ماهی باعث افزایش سلول‌های خاکستری مغز و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل در دوره کهنسالی می‌شود. با تمام این اوصاف، هر چقدر از خواص ماهی بگوییم کم است و باز هم حرف برای گفتن باقی خواهد ماند.

کباب و گوجه همراه پلو، چلو یا نان سرو می‌شود و با مخلفاتی از قبیل پیاز، سبزی خوردن، ماست و انواع ترشی همراه است. کره اضافه همراه برنج و سماق به‌عنوان طعم‌دهنده کباب دو یار جدانشدنی این خوراک محبوب و همه‌پسند هستند. خورش قیمه غذایی لذیذ و محبوب دل ایرانیان است که در مناطق مختلف کشور، با دستور پخت‌های متنوعی طبخ می‌شود. غذا یک برگ از کتاب تاریخ، طبیعت و فرهنگ هر شهر و اقلیم است. پایه اصلی بسیاری از غذاها مواد خوراکی است که در آن شهر بیشتر کشت شده.

آش دوغ

در کوکو، سیب زمینی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توانید درست کنید. کوفته کبابی برای کشور ترکیه است که با نان پیتا آن را سرو می‌کنند. برای نهار می‌توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را درست کنید. کلم پلو یک غذای شیرازی است اما در اکثر شهرها درست می‌شود. برای تهیه این غذای خوشمزه و خاص نیاز به کلم پیچ متوسط به همراه سبزیجات معطر از جمله سبزی خشک شده ترخان، ریحان، شوید و تره است.