ناهار چی بپزم؟ لیست و دستور پخت انواع غذاهای مناسب ناهار مجله اکالا-غذا شرقی

فلافل در آبادان با نخودهای پرورش داده شده در جنوب تهیه می شود. البته که ماده اصلی این غذا نخود است اما نخود با نخود فرق دارد. کلم پلو از انواع غذاهای ایرانی با طعم متفاوت و لذیذ است که بهتر است این نوع غذای خوشمزه و مقوی را در منزل تهیه کنیدو بی شک یکی از پایه های ثابت منوی غذایی شما خواهد شد . برخی از غذاهای ایرانی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در سراسر دنیا نیز نماینده آشپزی ایرانی بوده و توانسته اند نامی در میان غذاهای جهان برای خود دست و پا کنند. با این حال با توجه به تنوع بسیار بالایی که غذاهای ایرانی دارند انتخاب مجله خبری غذا می تواند کاری دشوار باشد. کشمش پلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در کشورمان با دستور پخت های مختلفی تهیه می‌شود.

ناهار به شما، به هنگام کار و فعالیت انرژی فراوان می‌دهد. میگو سوخاری برای پیش غذا و غذای آسان و راحت گزینه بهتری است. برنج را که با نمک از چند ساعت قبل خیس کرده‌ایم، می‌شوییم تا نمک اضافی آن برود و آن را در قابلمه آب جوش می‌ریزیم و کمی نمک می‌زنیم و می‌گذاریم بپزد تا برای آبکش‌کردن آماده شود. برنج را کمی زنده‌‌تر بر می‌داریم و آبکش می‌کنیم و کنار می‌گذاریم و زعفران را دم میکنیم. برای ناهار یک روز سرد زمستانی یا بارونی پاییزی آش گزینه خوبی است. همراه با یک قاشق چایخوری نمک،اجازه می‌دهیم تا عدس‌ها بپزند.

اما اگر همان آشپز در شهر دیگری دست به پختن بزند طعم آن فرق خواهد کرد انگار فقط و فقط باید رطوبت شمال باشد و صدای موج آب و بوی خوش طبیعت تا بشود نوش جان کرد. اگر عاشق بادمجان هستید حتما از این ترشی خوشتان خواهد آمد چون چاشنی مزه‌ی بادمجان کبابی را حس خواهید کرد. گوجه، پیاز، رب انار از دیگر موارد تشکیل دهنده این چاشنی لطیف است. سیر و ریحان خرد شده درون نازخاتون آنقدر دلنشین است که از بوییدن هم سیر نخواهید شد.

  • حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود.
  • این غذا با برگ مو، کلم، فلفل دلمه و … تهیه شده و فضای میانی آن‌‌ها را با برنج، سبزیجات مختلف و گوشت پر می‌کنند.
  • اگر گوشت چرخ کرده شما در فریز بوده و یخ زده است از ۱ ساعت قبل بیرون بگذارید و بزارید با دمای محیط یخ آن آب شود.
  • خب برای این وقت ها که ممکنه برای همه پیش بیاد، ما یه فهرست تشکیل دادیم از خوشمزه ترین غذای ایرانی.

طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد. و اما دهمین غذا در بین فهرست خوشمزه ترین غذای ایرانی ته چین مرغ است. ته چین مرغ یکی دیگر از آن غذاهای مجلسی است که نه تنها با ظاهر زعفرانی و جذابش نماینده ی بی نظیری از غذاهای ایرانی است، بلکه مهارت آشپزی شما را زبانزد می کند. دیگر همه چیز برای ترتیب دادن یک مهمانی اعیانی ایرانی حاضر است.

بورک یک غذای ترکیه‌ای هست که برای ناهار گزینه خوبی می‌تواند باشد. بورک طعم‌های مختلفی داره اما یکی از پرطرفدارترین آنها بورک حلزونی با قارچ و مرغ و دیگری بورک سیب زمینی سیب زمینی پنیری است. برای ادامه‌ی طرز تهیه سیب زمینی و پنیر اینجا کلیک کنید. غذای جیب تاجر مرغ یک غذای راحت و خوشمزه که از ترکیب موادی چون سینه مرغ، جعفری، تخم مرغ، ذرت و… درست می‌شود. سینه مرغ را به همراه پیاز، فلفل و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. سپس به آن سس مایونز، جعفری، نمک و فلفل به همراه ذرت اضافه کنید.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

کباب ایرانی از زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده و با تغییراتی که کرده به شکل کباب کوبیده امروزی درآمده و به عنوان یک غذایی ایرانی شناخته می‌شود. در این مقاله به بررسی غذاهای پرطرفدار ایرانی می‌پردازیم. به مانند زرشک پلو، یکی از غذاهایی دیگر که می تواند ظاهری بسیار مجلسی به سفره شما ببخشد، ته چین بوده که آن را می ‌توان به صورت ساده و یا همراه با گوشت، بادمجان و مرغ درست کرد.

۳۹-شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

این غذاها بسیار محبوب و پرطرفدارند و برای پیش غذا، پیک نیک و جشن تولد هم گزینه های مناسبی هستند. انواع همبرگر و پاستا و ترکیب غذاهای سنتی ما با غذاهای جدید مثل لازانیا این لیست را کامل می کنند. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد.

این غذاهای متنوع ایرانی که باب طبع تمام افراد می باشد، معروفیت و محبوبیت کشور ایران را دوچندان کرده است. در این لیست غذا های ایرانی بیش از 230 نوع غذای اصیل و سنتی را معرفی کردیم. بعضی از آن ها عام تر بوده و هر ایرانی، دست کم یکبار آن ها را نوش جان کرده است. دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود. دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. کوکوها، کتلت ها و شامی ها جزو دسته غذاهایی هستند که تنوع بالایی دارند و در تمام وعده های غذایی می توان میل نمود.

خورشت بامیه

تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است. در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد. کله پاچه که از انواع غذای ایرانی محبوب میباشد و خواص زیادی دارد.