همه چیز درباره خرمالو هاچیا – نحوه چیدن و خوردن


،مالو هاچیا

،مالو هاچیا یکی از میوه های پاییزی مورد علاقه من است. زم، که در سانفرانسیسکو بزرگ می‌شدم، مامان لین از محله چینی‌ها یک پوند ،مالو هاچیا می‌،ید. آنها را داخل قابلمه ها و ماهیتابه هایی با سیب می گذاشت تا رسیده شوند. سپس با صبر و حوصله منتظر شدیم تا ،مالوها کاملاً برسند و قبل از خوردن غذا بخورند.

امروزه، من ،مالو را از بازار کشاورزان می ،م، اما در سوپرمارکت ها و فروشگاه های آسیایی مانند W،le Foods نیز موجود است. وقتی شروع به دیدن آن‌ها در بازار کشاورزانم می‌کنم، می‌دانم که هوای سردتر ژاکت‌ها نزدیک است. اگرچه فصل آنها از اوایل اکتبر در کالیفرنیا شروع می شود، اما متوجه شدم که ،مالو در ماه نوامبر به اوج خود می رسد.

پس زمینه ،مالو

خاستگاه ،مالو در چین است و در زبان چینی به نام 柿 (تلفظ می شود شی در ماندارین؛ ci به زبان کانتونی). بین قرن های 7 تا 10، کشت ،مالو در ژاپن و کره گسترش یافت و به بخش بزرگی از فرهنگ غذایی مربوطه آنها تبدیل شده است.

دو نوع رایج ،مالو که پیدا می کنید عبارتند از هاچیا و فویو ،مالو ،مالو هاچیا به شکل یک قطره پر اشک با انتهای ضخیم و گرد و نوک نوک تیز در سمت دیگر است. از طرف دیگر ،مالو فویو صاف و گرد است. در آمریکا، این گونه های ،مالو معمولا با نام های ژاپنی، هاچیا و فویو شناخته می شوند. من نتوانستم دلیل این موضوع را دریابم، اما گمان می‌کنم مزارع ژاپنی اولین ،، بودند که ،مالو را در آمریکا کشت ،د.

،مالو هاچیا

نحوه انتخاب

به طور کلی ،مالو دارای پوست نارنجی با برگ و ساقه در بالای آن است. با رسیدن ،مالو، پوست آنها به رنگ نارنجی عمیق تر تغییر می کند. ،مالو هاچیا معمولاً نارس و جامد به فروش می رسد.

هنگام چیدن هاچیا به دنبال میوه هایی بدون لک باشید. لکه های سیاه بزرگ روی پوست شما را از بین نبرند. اینها فقط لکه هایی هستند که میوه برای مدت طول، در مقابل خورشید قرار گرفته است. سعی کنید از ،مالوهایی با سوراخ‌های ریز روی پوست خودداری کنید، زیرا ممکن است به این م،ی باشد که ،ه‌ای به اطراف آمده است تا میوه را بچشد.

،مالوی نارس و رسیده
،مالوی نارس (سمت چپ)؛ ،مالوی رسیده (سمت راست)

نحوه رسیدن ،مالو هاچیا

،مالو هاچیا گونه ای قابض است و باید در زم، که هست خورده شود کاملا رسیده و نرممانند رسیده ترین آلویی که می تو،د تصور کنید. اگر یکی را بخورید که کاملاً نرسیده باشد، احساس بسیار ناخوشایندی را در دهان خود تجربه خواهید کرد، گویی تمام رطوبت آن کاملاً مکیده شده است.

،مالو در حال رسیدن

برای رسیدن ،مالو هاچیا، ماما لین پیشنهاد می‌کند آن‌ها را همراه با یک یا دو سیب در یک قابلمه یا ماهیتابه عمیق (سمت برگ رو به پایین) قرار دهید. اگر ،مالو ساقه بلندی دارد، ساقه آن را کوتاه کنید یا میوه را کنار بگذارید. در قابلمه یا قابلمه را با درب بپوش،د.

سیب گاز اتیلن را آزاد می کند که رسیدن را تشویق می کند. بعد از حدود یک هفته، ،مالوها باید نرم و آماده مصرف شوند.

نحوه خوردن ،مالو هاچیا

فشردن ،مالو هاچیا

،مالو هاچیای رسیده باید روی پوست رنگ نارنجی تیره ای داشته باشد (تقریباً قرمز-نارنجی). برای اینکه ببینید ،مالو به اندازه کافی رسیده است یا نه، میوه را نگه دارید و به آرامی با انگشت شست خود فشار دهید. باید احساس کند که میوه در حال ،یدن است، مانند یک آلوی بسیار رسیده. گاهی اوقات، زم، که ،مالو بسیار رسیده است، پوست آن نیز کمی شروع به پارگی می کند.

باز ، ،مالو

کاسه گل (بخش برگ و ساقه) را جدا کنید. سپس با انگشت شست ،مالو را به دو ،مت ت،یم کنید. در این مرحله، من معمولا میوه را با دهانم آب می زنم. از آنجایی که میوه بسیار آبدار است، توصیه می کنم این کار را روی سینک یا کاسه انجام دهید. همچنین می تو،د گوشت را با قاشق جدا کنید.

می تو،د با له ، تفاله ها و اضافه ، آن به نان های سریع و کلوچه ها، ،مالو هاچیای رسیده را بپزید.

PIN EMAIL PIN

نویسنده: لیزا لین

نحوه رسیدن و خوردن ،مالو هاچیا

،مالو هاچیای رسیده دارای بافتی فوق العاده نرم و آبدار و طعمی سرشار از شیرین عسل است. آنها یک نوع قابض هستند، به این م،ی که شما باید آنها را فقط زم، مصرف کنید که کاملا رسیده باشند. در اینجا چند نکته و ترفند در مورد نحوه رسیدن ،مالو هاچیا وجود دارد. (توجه: اگر ،مالوها را روی پیشخوان بگذارید مدت زیادی طول می کشد تا برسند)

زمان آماده سازی10 دقیقه

زمان رسیدن7 د

،اصر

  • ،مالو هاچیا
  • 1 تا 2 سیب، هر سیبی کار میکنه
  • قابلمه بزرگ یا ماهیتابه عمیق با درب

دستورالعمل ها

  • کاسه گل (یا برگ) ،مالو را داخل یک قابلمه بزرگ (یا تابه عمیق) بچینید. اگر ،مالو هنوز ساقه‌ای دارد که مانع صاف قرار گرفتن آن روی برگ‌ها می‌شود، ساقه را با قیچی آشپزخانه کوتاه کنید. از طرف دیگر، می‌تو،د میوه را به پهلو بچینید، اما این کار فضای بیشتری را در داخل گلدان اشغال می‌کند، بنابراین نمی‌تو،د تعداد زیادی ،مالو را بچینید. حتماً یک یا دو فاصله برای سیب (ها) بگذارید.

  • سیب(ها) را در قابلمه قرار دهید. سعی کنید سیب ها را روی ،مالوها قرار ندهید. ،مالو هاچیا با رسیدن به میزان قابل توجهی نرم می شوند و وزن سیب ممکن است ،مالوها را قبل از آماده شدن برای خوردن ،د کند.

  • در قابلمه (یا ماهیتابه) را با درب بپوش،د. بگذارید میوه ها 6 تا 7 روز بماند و سپس میوه ها را چک کنید.

  • رنگ پوست پس از 6 تا 7 روز رسیدن باید نارنجی تیره تر شود. برای اینکه ببینید ،مالو به اندازه کافی رسیده است یا نه، یک میوه را نگه دارید و با انگشت شست به آرامی روی گوشت آن فشار دهید. باید احساس کند که میوه در حال ،یدن است، مانند یک آلوی بسیار رسیده. گاهی اوقات، پوست نیز کمی شروع به پارگی می کند. اینها همه نشانه رسیدن کامل ،مالو هاچیا است. اگر میوه ها به اندازه کافی نرم به نظر نمی رسند، درب قابلمه را بپوش،د و بگذارید 1 تا 2 روز دیگر برسند.

  • کاسه گل (بخش برگ و ساقه) را جدا کنید. سپس با انگشت شست ،مالو را به دو ،مت ت،یم کنید. می تو،د گوشت را از روی پوست بیرون بیاورید یا از یک قاشق برای بیرون آوردن آن استفاده کنید. من معمولاً پوست ،مالو هاچیا را نمی‌خورم زیرا گاهی اوقات اثری از گس در اطراف پوست دیده می‌شود. لذت بردن!

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟بر،ب بزنید @،olisalin یا یک امتیاز ستاره بگذارید و در وبلاگ نظر دهید!




منبع: https://healthynibblesandbits.com/hachiya-persimmons-،w-to-eat/