پرطرفدارترین غذاهای خوشمزه ایرانی کجارو

کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم. البته کسانی که رژیم غذایی با محدودیت سرخ کردن دارند، می‌توانند کدوها را بخارپز کنند. در اولین مرحله از طرز تهیه ته چین آلبالو با مرغ باید مرغ‌ها را به تکه‌های کوچک برش دهید. سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند.

  • برخی از افراد این خورش را با گوشت مرغ طبخ می ‌کنند و برخی دیگر با گوشت چرخ کرده آماده می کنند.
  • در ماهیتابه‌ای جدا انواع خلال‌ها یعنی خلال پسته، بادام، پوست پرتقال و زرشک را سرخ می‌کنیم.
  • شیرین پلو و یا برنج نگین دار که از آجیل و میوه های خشک تهیه می شود.
  • این غذا که شباهت زیادی به حلیم دارد، متشکل از گوشت، (نخود، لوبیا سفید، لوبیا چیتی، عدس و گاهی ماش)، برنج نیم دانه، بلغور گندم و ادویه فراوان و همچنین مغز قلم گاو است.

لیست غذاهای ایرانی آنقدر جذاب و اشتها آور است که نمی توان تنها نام یکی از آن ها را بعنوان غذای پرطرفدار آورد. همانطور که میدانید “دلمه” انواع مختلفی همچون دلمه گوجه، دلمه برگ مو، دلمه فلفل دلمه ای و بادمجان دارد. اما محبوب ترین نوع آن متعلق به دلمه برگ مو می باشد که اکثر ایرانیان در فصل بهار با برگ های تازه و ترش انگور آن را درست می کنند و در وعده های اصلی یا عصرانه نوش جان میکنند.

تفت دادن را تا زمانی که رنگ سبزی‌ها تیره شود و آب آن‌ها تبخیر شود ادامه دهید. یک قاشق غذاخوری کره و دو قاشق غذاخوری آب ته قابلمه می‌ریزیم. زعفران دم‌کرده را هم اضافه می‌کنیم و قابلمه را روی اجاق قرار می‌دهیم. حرارت باید متوسط رو به بالا باشد تا زمانی که آب بجوش بیاد. بعد از مخلوط کردن مواد کره آب شده به روش بن ماری رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. آب ولرم رو باید کم کم اضافه کنید و به مقداری اضافه کنید که مواد به حالت خمیری برسن و خمیر چسبندگی نداشته باشه.

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. در لیست غذاهای ایرانی کوفته ها توپک های خوشمزه ای هستند که درست کردنشان کمی تبحر لازم دارد، اما نگران نباشید با تمرین می توانید تجربه کافی در تهیه آنها کسب کنید. طعم عالی و متفاوت خورش فسنجان نیز یکی دیگر از انواع محبوب غذاهای ایرانی می باشد.

اگرچه پختن کوفته تبحر خاص خود را می طلبد اما باز هم افراد زیادی می خواهند توپک های این غذا را با دستان خودشان درست کنند. کوکوها، کتلت ها و شامی ها جزو دسته غذاهایی هستند که تنوع بالایی دارند و در تمام وعده های غذایی می توان میل نمود. این غذاها بسیار محبوب و پرطرفدارند و برای پیش غذا، پیک نیک و جشن تولد هم گزینه های مناسبی هستند. با این حال، دلمه برگ مو محبوبیت بیشتری دارد و بسیاری از ایرانی ها در فصل بهار که برگ های انگیر تازه و ترش و خوشمزه است این دلمه را تهیه می کنند. آجیل پلو که جز غذاهای مجلسی آذری ها میباشد و در آن از برنج، مرغ، برگ زردآلو خشک شده، قیسی، زرشک و پیاز استفاده میشود. اگر بخواهیم نام غذاهای پرطرفدار ایرانی را بگوییم لیست بسیار بلند بالایی ازغذاها را خواهیم داشت که هرکدام طرفداران پر و پا قرص خودشان دارند.

| آش رشته اصفهان

خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل کردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد. به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شکل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید.

ته‌چین مرغ

برای درست کردن آن مخلوط برنج، انواع گوشت (مرغ متداول‌تر است)، ماست، تخم مرغ و زعفران فراوان استفاده می شود. شله غذای اختصاصی شهر مشهد است که در ایام عزاداری محرم و صفر، در دیگ‌های بزرگ پخته می‌شود. مواد اصلی تشکیل دهنده شله مشهدی حبوبات، گوشت و ادویه است.