پرطرفدارترین غذاهای خوشمزه ایرانی کجارو

در این مطلب سعی کردیم لیست غذاهای ایرانی سنتی و محلی استان های مختلف را معرفی کنیم تا با نام و طرز تهیه برخی از آنها آشنا شوید. امیدواریم تلاش ما مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گیرد. در این مطلب لیست کاملی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی را خواهید دید. این لیست به شما کمک می کند تا با توجه به مواد اولیه در دسترس، بتوانید منوی روزانه یا هفتگی متنوعی تهیه کنید.

  • این آش خوش طعم از ترکیب موادی همچون ترخینه‌ی خشک شده، سبزی آش، اسفناج، سیرابی، نخود، لوبیا، نمک و زردچوبه طبخ می‌شود.
  • در طرز تهیه خورش فسنجان، نکته مهم، به روغن افتادن غذا است.
  • برخی می گویند به مناسبت پایان زمستان و آغاز بهار در اسفند و مراسم نوروز توسط ایرانیان دوره ساسانیان پخته شده است.
  • این خورشت خوشمزه برای ماه محرم زبانزد است و اکثر عزاداران حسینی قیمه نذری درست می‌کنند.
  • این غذای لذیذ توسط محمدقاسم خان، والی حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه، ابداع و به نام او، نام‌گذاری شد.

این غذا در استان‌های شمالی طبخ شده و به طعم ترشش مشهور است که این طعم برای برخی افراد جذاب و برای برخی خوشایند نیست. این لیست را باید با پرطرفدارترین غذای ایرانی، قورمه سبزی آغاز کرد. این غذا در هر خانه‌ای جایگاه ویژه‌ای داشته و لیاقت عنوان خوشمزه‌ترین غذای ایرانی را دارد. باقالی پلو با ماهیچه هم از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران غذاهای پلویی دارد. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد.

| غذاهای تند و دریایی بندرعباس

این غذا برای پذیرایی از مهمانان انتخابی عالی است و بسته به هر منطقه، دستور پخت متفاوتی دارد. استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. در ایران آش های بسیار زیادی وجود دارد و هر منطقه آش مخصوص به خود را دارد. در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. پلو پاکستانی که هویج و نخود فرنگی و گل کلم جز مواد اصلی این غذا محسوب میشود.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت گوسفند و مرغ

کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند. اهالی استان مرکزی در لیست غذای ایرانی و محبوب خودشان، یک آبگوشت مقوی و خوشمزه دارند به نام «آبگوشت به و گردو». طرز تهیه آبگوشت به و گردو آسان است و در آن از سبزی خاصی هم استفاده نمی‌شود. کاشانی‌ها در منوی غذای ایرانی سنتی خودشان، یک خورش اصیل به نام «گوشت و لوبیا» دارند که معمولا به عنوان غذای نذری به کار می‌رود. همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است.

این غذای خوشمزه یکی از غذاهای محلی محبوب خطه آذربایجان شرقی و غربی محسوب می شود اما با این وجود در سراسر ایران طبخ می شود و یکی از گزینه های پرطرفدار توریستهای خارجی می باشد. رولت گوشت یکی از غذاهای خوشمزه و مناسب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است که به‌تازگی راه خود را به سفره‌های ایرانیان باز کرده است. برای تهیه این غذای خوشمزه به گوشت چرخ‌کرده، پیاز، تخم‌مرغ، ادویه‌جات مختلف و آرد سوخاری (نخودچی یا مغز باگت پودر شده) و گاهی گوشت ورقه‌ای و فیله گوسفند یا گوساله نیاز دارید.