پرطرفدارترین غذای ایرانی بین خارجی ها-غذا شرقی

با استفاده از یک پارچه دور ظرف ماست را می‌پوشانند تا به عمل آید. شله زرد یکی از دسرهای ایرانی است که ریشه در فرهنگ ما دارد. امروزه بسیاری از افرادی که نذر دارند، شله زرد درست می­کنند و طلب اجابت خواسته­شان را از خداوند می­‌کنند. در سفره های افطار ماه مبارک رمضان و یا نذری‌های ماه محرم شله زرد بیشتر دیده می‌شود.

در طرز تهیه سیب پلو از سیب زمینی، گوشت یا مرغ استفاده می‌شود. یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است. در طرز تهیه شله بریون که اصالتش به اصفهان می‌رسد از زیره، برنج و گوشت استفاده می‌شود.

  • در اینجا فهرست‌وار لیست غذاهایی که به هنگام ناهار می‌توانید بپزید را به شما آموزش می‌دهم.
  • برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.
  • البته این غذا با ماهیچه، ماهی و تن ماهی نیز درست می‌شود.

برخی هم معتقدند ریشه اصلی کلمه حلیم، لحیم است، یعنی درست شده از گوشت فراوان، که به مرور زبان در گفتار به حلیم تبدیل شده است. پخت انواع پلو در میان مردم ایران، از دیرباز رایج بوده است. بحرالفنون ، بزرگترین و جامع ترین شبکه انتشار آموزش مجازی در زمینه رشته های هنری و مهارتیه. مجله خبری غذا آن‌ها را نیز به همراه پیاز، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران تفت دهید تا هنگامی که رنگ گوشت تغییر کنید. بعد از این کار مقداری ادویه کاری و دارچین نیز روی آن بریزید. سپس آب‌لیمو و نمک را به آن‌ها اضافه کنید و درب ظرف را ببندید؛ دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید.

فراتر از یک متن یا تصاویر آموزشی برای شما همراهان

آش خشکبار، تله کنجی، تاماشی، آش هویج و جو، کوفته همدان و کباب سرداش از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان همدان است. این غذا با استفاده از حبوبات تازه، آب و رشته پخته می‌شود و همراه با کشک، پیاز داغ، سیر و نعنا داغ سرو می‌شود. در این بخش، نام انواع خوشمزه‌ ترین غذاهای ایرن را بر اساس نظرسنجی‌ها برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. اما شما می‌توانید در مقاله معرفی غذاهای ایرانی، لیست کامل نام غذاهای ایرانی را هم مطالعه کنید.

طرز تهیه کوکوی باقلا و نخود سبز غذای رژیمی مناسب گیاه خواران

سوپ هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذا برای سرماخوردگی و غذای رژیمی مناسب است. برای سوپ معمولاً از عصاره گوشت مرغ یا آب مرغ استفاده می‌کنند. برای تهیه آن همان‌طوری که از اسمش پیداست به سیب زمینی و پنیر پیتزا نیاز داریم.

این غذا با دوغ و ماست بسیار خوشمزه می‌شود و ظاهر آن مانند چلو گوشت است که طعم لذیذ گوشت بخاطر نحوه طبخ آن را متفاوت کرده است. طبق نظر سنجی، کباب، فسنجان، قرمه سبزی، خورش قیمه، آب‌گوشت و ته چین هستند. امروز انواع غذاهای ایرانی در رستوران‌های کشورهای دیگر سرو می‌شود.

این غذای خوشمزه کمی شبیه به دمی گوجه کهن و بر پایه‌ی سیب‌زمینی، برنج، گوجه و گاهی گوشت است. استامبولی پلو در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و مورد پسند همه‌ی ذائقه‌های غذایی است. بین غذاهای ایرانی برای یک مهمان ویژه، هیچ گزینه‌ای بهتر از خورشت فسنجان وجود ندارد، البته به شرطی که غذاهای شیرین و ملس را دوست داشته باشد. قورمه سبزی امروز در شهرهای مختلف ایران طبخ می‌شود و هر شهر بسته به سبزی‌های منطقه خود این خورش را به شیوه‌ای متفاوت درست می‌کند.

یکی از بهترین غذاهای ایرانی که به شمال کشور تعلق دارد، «خورش غوره مسما» است. در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود. دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است.