پرطرفدارترین غذای ایرانی بین خارجی ها-غذا شرقی

سبزیجات و صیفی جات رایج در غذاهای ایرانی شامل کدو تنبل، اسفناج، لوبیا رشته ای، نخود فرنگی، جعفری و هویج می‌شود. آب دوغ خیار نام یک غذای ساده و سنتی ایرانی اصیل است که به صورت سرد در کاسه سرو می‌شود. این غذای خوشمزه، بر خلاف ظاهرش ارزش غذایی بالایی دارد. در گذشته آب دوغ خیار یکی از غذاهای ایرانی دارای جایگاه در روتین زندگی مردم بوده است. خورشت فسنجون از مهم‌ترین غذاهای ایرانیفسنجان ریشه گیلانی دارد و مردم این منطقه آن را یک غذای محلی می‌دانند؛ گیلکی‌ها در پختن آن ریزه کاری‌های مخصوص به خودشان را دارند. خورشت فسنجان نام خود را به عنوان یکی از غذاهای محبوب جهان ثبت کرده است.

  • فینگر فود‌ها از غذاهایی هستند که نه تنها دستور پخت راحتی دارند، بلکه برای کسانی که وقت کافی برای درست کردن ناهار ندارند بهترین گزینه است.
  • در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم.
  • خرید حلیم در ماه رمضان محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد اما معمولا به عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده صبحانه میل می‌شود.
  • یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است.

برای مصرف آن نیز می ‌توان به همراه نان سنگک دوغ، پیاز و سبزی خوردن این غذای خوشمزه را نوش جان کرد. این غذای خوشمزه شباهت بسیار زیادی به قلیه ماهی دارد و در دسته بندی غذاهای دریایی قرار میگیرد. لذت نوش جان آن با منظره سواحل زیبای خلیج همیشه فارس و صدای نی همبون برای شما یه یاد ماندنی خواهد شد.

برای طرز تهیه شیرین پلو، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب کنید و درون آن چند پیمانه آب بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. این غذا دارای پنیر پیتزا و پودر سوخاری است که بهتر است به صورت خانگی پودر سوخاری را درست کنید. به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است. برای ادامه‌ی طرز تهیه مرغ شکم پر روی لینک کلیک نمایید. سبزیجات معطر آن شامل شنبلیله، پونه و جعفری و گشنیز است.

به سبب هماهنگی که بین مواد زرشک پلو به لحاظ رنگ و مزه برقرار بود، بیشتر در جشن‌ها و عروسی‌ها پخته می‌شد. موادی که برای تهیه این غذای ایرانی به همراه زرشک به کار می‌رفت بسیار متنوع بود. از غذاهای محلی تا غذاهای مجلسی، با عطر و طعم فوق العاده‌­شان هوش را از سر می‌­برند. شاید برای یک مهمانی خاص و رسمی به دنبال چند غذای همه پسند باشیم و ندانیم کدام را انتخاب کنیم. در ادامه خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را بر اساس نظر مردم را به شما معرفی می‌کنیم.

طرز تهیه کباب مرغ تند

قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود که به اشتباه جا افتاده است. اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید. بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند. خورش فسنجان با استفاده از گردوی آسیاب شده، گوشت مرغ با کوفته قلقلی و رب انار تهیه می‌ شود.

لیست غذاهای ایرانی – انواع حلیم

سپس کرفس‌هایی که از قبل شسته و تفت داده‌اید را قابلمه خود اضافه کنید. در استان‌های شمالی با فرا رسیدن فصل انار، طبخ خورشت ناردونی محبوبیت زیادی بین ساکنین شهرهای شمالی پیدا می‌کند. این خورشت در تمامی فصول سال، داخل منوی رستوران‌ها قابل مشاهده است اما طبخ ناردونی با انار تازه طعم خوشمزه‌تری به آن هدیه می‌دهد. خورشت قلیه ماهی بیشتر از همه در شهرهای جنوبی ایران محبوب بوده و در وعده‌های غذایی هفتگی خود معمولا این غذا را قرار می‌دهند. در هر شهر ایران نوع خاصی از آش پخته می‌شود اما خوشمزه‌ترین آن را می‌توان آش رشته دانست.

برای تهیه خورشت کدو حلوایی و ادامه آن به مقاله آن مراجعه کنید. قیمه نثار یک غذای مجبوب در استان قزوین است که با مخلفات زیادی طبخ می‌شود. شیرین پلو ترکیباتی مانند زرشک پلو داشته اما علاوه بر مرغ، هویج هم در ترکیبات آن وجود دارد.

رشته پلو به نوعی غذای شهر بهشهر به شمار می‌رود اما در تمامی شهرهای ایران آن را می‌شناسند. بسته به سلیقه آشپز می‌توان رشته پلو را با مواد مختلفی مانند پیاز، خرما یا کشمش پخت. بزقرمه از غذاهای اصلی و قدیمی ایرانی است که خیلی خوشمزه است و به نوعی یکی از آبگوشت های شهر کرمان محسوب می شود. خورش لوبیا سبز از خورش های قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، این خورش معمولا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ درست می شود.

اما برای روزهای دیگر سال درست کردن این غذا برای ناهار خالی از لطف نیست. سبزی (تره، جعفری، گشنیز، شوید و برگ سیر) را پاک کرده، خوب می‌شوییم و می‌گذاریم تا آب‌شان کامل برود و سپس خرد می‌کنیم، یک قابلمه آب می‌گذاریم روی اجاق تا جوش بیاید. سوپ مرغ و سوپ کدو حلوایی نیز از دیگر سوپ‌های محبوب است. سوپ نیز به عنوان پیش غذا و غذای اصلی در برنامه‌ی غذایی خانم‌های خانه دار قرار می‌گیرد.

در دستور پخت هایی که در این سایت ارائه شده سعی کردیم بیشتر فوت و فن های پختن غذا های مختلف را آموزش دهیم تا نتیجه بهتری بگیرید. اگر مهمان دارید و به دنبال یک ناهار نونی خوشمزه می‌گردید ما به شما خوراک دال عدس جنوبی را پیشنهاد می‌کنیم. خوراک دال عدس جنوبی، یک غذای خوشمزه و اصیل است که در مجله خبری غذا بسیار سریع آماده می‌شود و مواد اولیه کمی را نیاز دارد. برای پخت این غذا، به عدس قرمز یا دال عدس، پیاز و سیر و فلفل قرمز و یک عدد گوجه و مقداری رب گوجه احتیاج دارید. ابتدا آلبالوها را باید هسته گیری کنید و آن را با مقداری شکر روی گاز بگذارید تا پخته شود و در واقع مربای آلبالو آماده شود.