پنکیک موز گندم کامل – دستور العمل های فصلی سالم


پنکیک موزی که با آرد کامل تهیه شده است
پنکیک موز 100٪ گندم کامل
پنکیک موز سبوس دار

این پنکیک های موز سبوس دار کرکی یک راه خوشمزه و سالم برای استفاده از موز بیش از حد رسیده است! این پنکیک ها را فقط در 20 دقیقه بپزید تا یک روش مغذی و خوشمزه برای شروع صبح خود داشته باشید.

پنکیک موز غلات کامل در یک پشته با موز ورقه شده در بالای آن و شربت افرا که از یک کاراف در بالا می چکد.

چرا ما این دستور العمل را برای پنکیک موز سبوس دار دوست داریم؟

این دستور پنکیک یکی از مواردی است که شما می خواهید در چرخش منظم آن را نگه دارید! ما همیشه در آشپزخانه خود موز داریم، اما یک یا دو موز به طور مداوم بیش از حد رسیده و هیچ ، تمایلی به خوردن آن ندارد. من دستور تهیه پنکیک موز کامل را به ،وان راهی برای کاهش ضایعات موز شروع کردم و واقعاً به قلب (و شکم ما) راه یافت.

بعد از چند سال که چیزی جز نان شکلاتی موزی و نان ،مایی موزی درست نکردیم، بسیار خوشحالیم که روش مورد علاقه دیگری برای مصرف موز داریم!

فقط با یک ریزه نم نم نم نم باران شربت افرا، این پنکیک ها برای همه چیز از تعطیلات آ، هفته تا صبح های شلوغ عالی هستند!

نکات مهم دستور غذا

  • آنها فقط در 20 دقیقه تمام می شوند و در بشقاب شما هستند!
  • به اندازه کافی جشن برای یک برانچ تعطیلات یا به اندازه کافی آسان برای یک صبح معمولی.
  • آنها را می توان برای یک صبحانه آماده غذای فوق العاده سریع منجمد کرد و دوباره گرم کرد.
  • آرد گندم کامل سرشار از فیبر و مواد مغذی ضروری است.
  • به طور طبیعی توسط موز رسیده شیرین شده است.
  • شما می تو،د آنها را نیز سفارشی کنید!

دستور العمل های بیشتر برای صبحانه سبوس دار

مواد اصلی برای این پنکیک موز سالم

مواد لازم برای تهیه پنکیک موز گندم کامل
  • ارد: آرد گندم کامل یا سبوس دار سفید
  • موز: وقتی متوسط ​​هستند بهترین هستند
  • روغن: روغن آووکادو، روغن نارگیل ذوب شده یا روغن کانولای ارگ،ک
  • شیر: شیر جو دو سر و،لی یا شیر دیگری به انتخاب شما
  • دارچین: اختیاری
  • لوازم آشپزخانه: بکینگ پودر، نمک، تخم مرغ

آموزش گام به گام برای تهیه این دستور

مواد خشک و مواد مرطوب را با هم مخلوط کنید

مرحله 1: مواد خشک را با هم ،یب کنید

در یک کاسه متوسط، آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و دارچین را با هم مخلوط کنید.

مرحله 2: مواد مرطوب را با هم ،یب کنید

موز را در یک کاسه بزرگ با چنگال یا پوره سیب زمینی له کنید و سپس تخم مرغ ها را با همزن بزنید. در آ، شیر جو دوسر و 2 قاشق غذاخوری روغن را با همزن بزنید.

مواد خشک و مرطوب را با هم مخلوط کنید تا خمیر پنکیک درست شود و سپس ماهیتابه را گرم کنید

مرحله 3: خمیر پنکیک را مخلوط کنید

مواد خشک را به مواد مرطوب اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. خمیر گلوله خواهد شد.

مرحله 4: ماهیتابه را از قبل گرم کنید

ماهیتابه یا سینی پنکیک را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید یا سینی برقی خود را روی حالت پنکیک (400 درجه فارنهایت) قرار دهید.

پنکیک ها را از هر دو طرف بپزید تا قهوه ای طلایی شوند

مرحله 5: پنکیک را بپزید

روی گریل را به آرامی با ½ قاشق چای خوری روغن ،ید و سپس خمیر را (در هر بار حدود ¼ فنجان) روی تابه بریزید و خمیر را از هم جدا کنید تا به هم نریزد. پنکیک ها را حدود 2 تا 4 دقیقه تا زم، که ته آن قهوه ای شود بپزید.

مرحله 6: پنکیک ها را برگرد،د و به پختن ادامه دهید

پنکیک ها را با احتیاط برگرد،د و به پختن آن ها ادامه دهید تا طرف دیگر هم قهوه ای شوند که حدود 2 تا 3 دقیقه طول می کشد. به پختن بقیه خمیر ادامه دهید و در صورت ،وم دوباره سینی را با روغن باقی مانده ،ید.

سوالات متداول و نکات تخصصی

برای گرم نگه داشتن

برای گرم نگه داشتن پنکیک ها در حین تهیه دسته های بعدی، آنها را به صورت یک لایه به یک ورقه پخت منتقل کنید و در فر گرم (حدود 250 درجه فارنهایت) قرار دهید. بیش از 10 دقیقه در فر نگذارید وگرنه خشک می شوند.

به جلو

اگر این را برای یک صبح تعطیلات آماده می‌کنید یا فقط می‌خواهید محل غذای خود را برای صبح آماده کنید، مخلوط خشک و مرطوب را با هم مخلوط کنید و آنها را جدا نگه دارید. در ظروف قابل درزگیری قرار دهید. (مخلوط مرطوب را در یخچال بگذارید.) درست قبل از پخت با هم مخلوط کنید.

برای گرم ،

روش ترجیحی من برای گرم ، مجدد این پنکیک موزی این است که دو تا در کنار هم روی یک بشقاب مخصوص مایکروویو قرار دهید و حدود 1 دقیقه با قدرت بالا در مایکروویو قرار دهید. زمان بسته به مایکروویو شما متفاوت خواهد بود. سعی کنید بیش از حد گرم نشوید زیرا باعث خشک شدن آنها می شود. اگر مایکروویو شما بسیار قدرتمند است، می تو،د با 40 ث،ه شروع کنید و اگر داغ نیستند، زمان بیشتری را اضافه کنید.

یخ زدن

پنکیک های پخته و خنک شده را روی یک ورقه پخت قرار دهید (به روی هم نریزید) و به فریزر منتقل کنید. پس از سفت شدن، آنها را به کیسه فریزر با قابلیت آب بندی مجدد منتقل کنید و تا سه هفته فریز کنید. (سعی کنید تمام هوای کیسه را قبل از بسته شدن فشار دهید تا سوختگی در فریزر به حداقل برسد.) پنکیک های یخ زده را مستقیماً روی یک بشقاب قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و برای هر پنکیک به مدت 1 دقیقه حرارت دهید.

راز داشتن پنکیک خوب چیست؟

به نظر من فقط باید خمیر را تا زم، که ،یب شود مخلوط کنید. مخلوط ، بیش از حد منجر به یک بافت جویدنی می شود، اما ما به دنبال پنکیک های کرکی هستیم! و سعی کنید وقتی خمیر با هم مخلوط شد، اجازه ندهید زیاد بماند. خمیر مایه به محض مخلوط شدن خمیر پنکیک شروع به کار می کند و وقتی بنشیند قدرت خود را از دست می دهد.

چرا پنکیک‌های من گاهی اوقات وسط خمیر می‌شوند؟

این زم، اتفاق می افتد که خمیر به طور کامل در مرکز پخته نشده باشد. اگر سینی شما خیلی داغ است (اگر دودی است می د،د خیلی داغ است) ،مت بیرونی پنکیک خیلی سریع قبل از تنظیم شدن مرکز پخت می شود. من متوجه شدم که باید بعد از اولین بسته دمای زیر اجاق گاز یا ماهیتابه را کاهش دهم زیرا خیلی داغ می شود.

چه دمایی برای پخت و پز در کوره برقی بهتر است؟

کوره های برقی حرارت بسیار پایدارتری دارند، بنابراین من دوست دارم از آنها برای پنکیک و نان تست فرانسوی استفاده کنم. به طور معمول من از 400 درجه استفاده می کنم، اما برای این دستور پنکیک موزی، دمای خودم را روی 375 درجه تنظیم کردم، زیرا قند طبیعی بالایی دارند و می توانند خیلی سریع در دمای 400 قهوه ای شوند.

تغییرات برای امتحان

  • می‌تو،د به جای دارچین، ادویه پای کدو تنبل اضافه کنید تا پنکیک‌هایتان کمی مزه فصل شود.
  • همچنین می تو،د به راحتی این پنکیک های سبوس دار را با اضافه ، مقداری گردو به پنکیک مغز موزی تبدیل کنید!
  • و صادقانه بگویم، همه یک پنکیک موز چیپسی شکلاتی خوب را دوست دارند، بنابراین می تو،د برای یک من،ت خاص، یک مشت چیپس شکلاتی نیز اضافه کنید!

دستور العمل های اضافی گندم کامل برای امتحان

یک پشته از پنکیک موز ساخته شده با آرد غلات کامل در بشقاب با تکه های موز روی آن

از مطالعه شما بسیار متشکریم. اگر در اینجا تازه کار هستید، ممکن است بخواهید در آن ثبت نام کنید خبرنامه ایمیل من برای دریافت برنامه رایگان منوی هفتگی و آ،ین دستور العمل ها مستقیماً در صندوق ورودی خود. اگر این دستور را درست می کنید، لطفاً برگردید و رتبه بندی و بررسی ستاره را بگذارید. من دوست دارم نظر شما را بشنوم!

آشپزی مبارک! ~کتی

چاپ

<،le>ساعت نماد ساعت<،le>کارد و چنگال نماد کارد و چنگال<،le>پرچم نماد پرچم<،le>پوشه نماد پوشه<،le>اینستاگرام آی، اینستاگرام<،le>pinterest نماد pinterest<،le>فیس بوک نماد فیس بوک<،le>چاپ نماد چاپ<،le>مربع ها نماد مربع<،le>قلب نماد قلب<،le>قلب جامد نماد قلب جامد

شرح

این پنکیک های موز سبوس دار کرکی یک راه خوشمزه و سالم برای استفاده از موز بیش از حد رسیده است! این پنکیک ها را فقط در 20 دقیقه بپزید تا یک روش مغذی و خوشمزه برای شروع صبح خود داشته باشید.


  • 1 ½ فنجان آرد سبوس دار سفید یا آرد گندم کامل
  • 1 قاشق غذاخوری پودر خمیرمایه
  • ½ قاشق چای خوری نمک
  • ¼ قاشق چای خوری دارچین (اختیاری)
  • 2 تخم مرغ های بزرگ
  • 1 فنجان شیر جو دو سر و،لی یا شیر دلخواه
  • 2 موز متوسط ​​رسیده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن آووکادو، روغن نارگیل ذوب شده یا روغن کانولای ارگ،ک، به علاوه 1 قاشق چایخوری برای کباب پز


  1. آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و دارچین را در یک کاسه متوسط ​​با همزن بزنید.
  2. موز را در یک کاسه بزرگ با چنگال یا پوره سیب زمینی له کنید. تخم مرغ ها را با همزن بزنید. شیر جو دوسر و 2 قاشق غذاخوری روغن را با هم مخلوط کنید.
  3. مواد خشک را اضافه کنید و هم بزنید تا ،یب شوند. خمیر گلوله خواهد شد.
  4. قالب پنکیک را از قبل روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید، یا پنکیک را روی یک سینی برقی (400 درجه فارنهایت) تنظیم کنید.
  5. به آرامی روی سینی را با ½ قاشق چایخوری روغن ،ید. خمیر را هر بار به اندازه 1/4 فنجان روی سینی بریزید، به طوری که با هم مخلوط نشوند. پنکیک ها را به مدت 2 تا 4 دقیقه بپزید تا کف آن قهوه ای شود.
  6. پنکیک ها را با احتیاط برگرد،د و 2 تا 3 دقیقه به پخت ادامه دهید تا کف آن قهوه ای شود. پنکیک های پخته شده را در حین پختن باقیمانده خمیر گرم نگه دارید و در صورت ،وم دوباره روی سینی را با روغن باقی مانده ،ید.

یادداشت

برای گرم نگه داشتن

برای گرم نگه داشتن پنکیک ها در حین تهیه دسته های بعدی، آنها را به صورت یک لایه به یک ورقه پخت منتقل کنید و در فر گرم (حدود 250 درجه فارنهایت) قرار دهید. بیش از 10 دقیقه در فر نگذارید وگرنه خشک می شوند.

یخ زدن

پنکیک های پخته و خنک شده را روی یک ورقه پخت قرار دهید (به روی هم نریزید) و به فریزر منتقل کنید. پس از سفت شدن، آنها را به کیسه فریزر با قابلیت آب بندی مجدد منتقل کنید و تا سه هفته فریز کنید. (سعی کنید تمام هوای کیسه را قبل از بسته شدن فشار دهید تا سوختگی در فریزر به حداقل برسد.) پنکیک های یخ زده را مستقیماً روی یک صفحه قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و به مدت 1 دقیقه در هر پنکیک حرارت دهید تا یخ زدایی و گرم شود.

  • زمان آماده سازی: 0 دقیقه
  • زمان فعال: 20 دقیقه
  • زمان پخت: 20 دقیقه
  • دسته بندی: صبحانه
  • روش: صفحه اجاق گاز
  • غذا: آمریکایی

تغذیه

  • اندازه خدمت: 2 عدد پنکیک
  • کا،ی: 286
  • قند: 10 گرم
  • چربی: 9 گرم
  • کربوهیدرات ها: 46 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • پروتئین: 7 گرم

کلید واژه ها: طرز تهیه پنکیک گندم موز، پنکیک سبوس دار موز، پنکیک موز سبوس دار، پنکیک موز سبوس دار، طرز تهیه پنکیک موز سالم، پنکیک موز سالم

درباره نویسنده

کیت وبستر

کیتی وبستر در کالج اسکیدمور هنر و عکاسی خوانده و فارغ التحصیل موسسه آشپزی نیو،ند است. او از سال 2001 که برای اولین بار در آشپزخانه آزمایشی در مجله EatingWell شروع به کار کرد، یک توسعه دهنده حرفه ای دستور العمل بوده است. دستور العمل های او در مجلات متعددی از جمله Shape، Fitness، Parents و چندین نشریه Edible Communities در میان دیگران منتشر شده است. کتاب آشپزی او، Maple {Quirk Books} در سال 2015 منتشر شد. او دستور العمل های فصلی سالم را در سال 2009 راه اندازی کرد. او با همسر، دو دختر نوجوان و دو آزمایشگاه زرد در ورمونت زندگی می کند. در اوقات فراغتش، می‌تو،د او را در باشگاه، آشپزی، چیدن ،م، درست ، شربت افرا و مراقبت از باغ چندساله‌اش پیدا کنید.


منبع: https://www.healthyseasonalrecipes.com/w،le-wheat-banana-pancakes/