چلو کباب بختیاری الیزه کباب بهترین رستوران جمهوری کباب خوب غذای ایرانی رستوران خوب-غذا شرقی

سس کباب را از ترکیب روغن محلی، رب، زعفران و چند ادویه تهیه می‌کنند و موقعی که گوشت به آرامی روی ذغال می‌پزد بر روی آن از سس می‌زنند تا خوش طعم و عطر شود. ردی)، به عنوان جدیدترین سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران شروع به فعالیت کرده است. اگر قصد مسافرت به هرکدام از مناطق کشور را دارید، میتوانید از خدمات سایت بوم گردی مجله خبری غذا جهت رزرو اقامتگاه های مطمئن و تضمین شده استفاده کنید. انواع اقامتگاه و ویلا در سراسر ایران از طریق سایت بومگردی قابل اجاره هستند. در غذای تلفنی خان ننه تبریز انواع غذاهای اصیل ایرانی مثل انواع کباب، انواع خورش،… از غذاهای پر طرفدار و مجلسی قوم بختیاری پلو خورش به می باشد که طبع معتدل به گرم دارد و خواص فراوانی دارد .

  • با ما در این بخش از آشپزخانه نمناک همراه باشید تا با معرفی مجموعه کاملی از غذاهای محلی چهار محال و بختیاری با فرهنگ غذایی اصیل این منطقه آشنا شوید.
  • آش دوغ را در ظرف مورد نظر ریخته، بقیه پیازداغ و سیرداغ را روی آن بریزید و با نعناع‌ داغ تزیین و سرو کنید.
  • در پایان آب انار و رب را با هم مخلوط کرده و به آش اضافه می کنیم و مرتبا هم میزنیم تا آش انارقوام یابد .
  • در بخشی از سردر های این مجموعه قلعه، معماری سنتوری که به صورت مثلثی شکل با نقوشی به سبک شیر و شکر است به چشم می‌خورد حمام قلعه تاریخی چالشتر نیز مزین به کاشی آبی فیروزه ای و سفید سربی است .
  • کاکولی نوعی نان است که خمیرش از شیر، آرد و خشکبار)گردو،کشمش، بادام)تشکیل شده و برای پخت بر روی این نان زرده تخم مرغ، گلرنگ، زعفران، زیره و ….زده می شود و در تنور پخت می شود.

یک شامی جذاب و خوشمزه از غذای لری است که نوعی سس به خصوص بر روی آن می‌ریزند. بعد از آن که شامی را آماده کردند، یک سس جذاب از گردو، سبزی معطر و رب انار درست می‌کنند و تفت می‌دهند و آن وقت شامی‌ها را در این سس قرار می‌دهند تا طعم دلچسبی بگیرند. غذایی مقوی و سالم که می توانید در زمان سفرتان به شهرکرد با مراجعه به رستوران بختیاری آن را سفارش داده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. غذایی است که برای پختن آن ابتدا کشک را می‌سایند و در آب ریخته و حرارت می‌دهند. سپس در ظرف دیگری پیاز سرخ می‌کنند و سپس پیازهای خرد شده را با نعناع داغ درون کشک حرارت داده شده؛ ‌ریخته و غذا را آماده می‌کنند. این غذا را میتوان بر حسب سلیقه و ذایقه با گردو وکشمش هم مصرف نمود.

مورد عجیب زنی ۹۰ ساله که پس از ۷۱ سال از دانشگاه فارغ التحصیل شد

بهترین نوع گز هم که از سوغات جهانی و لذیذ این استان و به ویژه شهر «بلداجی» است. در این مسیر زاینده رود هنوز از مناطق صنعتی عبور نکرده و رنگ آبی و تمیز آب همواره با هوای مطبوع و باغات سرسبز اطراف آن بسیار دلپذیر است . مجموعه تاریخی چالشتر شامل سردر سنگی، خان نشین، اندرونی، حمام، انبارها و استخرها است. قلعه اعیانی و خان نشین این مجموعه تاریخی دارای ۳۸ ستون سنگی می باشد .

جاهای دیدنی چهارمحال و بختیاری

شیر سنگی بر روی قبور دلاوران و جوانان بختیاری یادآور تاریخ پرحادثه و پر فراز و نشیب گذشته است. قدیمی ترین شیر سنگی موجود در استان مربوط به دوره صفوی میباشد . مساجد قدیمی، سنگ نوشته های باستانی، حمام هاف، قلعه ها، پل ها ،مدرسه ها، گورستان ها و بناهای قدیمی، از جمله آثار تاریخی این استان هستند که به دوره‌های مختلف تاریخی تعلق دارند .

این غذا از طعم خاص رنگ و بو خواص فراوانی برخوردار و مانند دیگر غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری با توجه به تولیدات کشاورزی منطقه تهیه می شود. گوجه پلو نیز از غذاهای سنتی استان چهارمحال و بختیاری می باشد که در فصل تابستان بیشتر رایج است و اهالی این منطقه در این فصل بیشتر علاقه مند به مصرف این غذا میباشند. از موادی که در تهیه این غذا به کار برده می شود می توان به گوجه، برنج، کره، نمک، رب گوجه، پیاز و… جالب است بدانید که به واسطه استفاده از گوجه و برنج در این خوراک که خاصیت خون سازی دارند یکی از مقوی ترین و مفیدترین غذاها به شمار می رود. مواد تشکیل دهنده این غذاها مقوی هستند و بعضی از آنها در روزهای سرماخوردگی و سرد سال پخته می‌شود تا اهل خانه را از مریضی دور کند. خوراک شوربای قیمه ریزه یکی از غذاهای لذیذ استان چهار محال و بختیاری است که طرفداران زیادی دارد .

مردم این استان برای پخت شوربای معروف خود، گوشت چرخ‌کرده را با پیاز و ادویه مخلوط می‌کنند و با آن قلقلی درست می‌کنند که در زبان محلی به آن قیمه می‌گویند. طبیعت خاص و سخاوتمند این استان انواع میوه و سبزی، غلات و دام را در اختیار ساکنانش قرار می‌دهند تا مردم این استان بتوانند با این نعمت‌های طبیعت سخاوتمند خود غذاهای رنگین و خوش‌طعم تهیه کنند و سفره خود را با آن زینت بخشند. در این مطلب جاذبه ها با غذاهای چهارمحال و بختیاری که متشکل از چند فرهنگ منحصربه‌فرد است، بیشتر آشنا خواهیم شد. این غذا از جمله غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری است که به علت تولید مواد اولیه آن در مناطق مختلف استان به عنوان یک غذای بومی استان شناخته شده است.

رستوران‌های شهرکرد حتی برای کسانی که دلشان یک پیتزای متفاوت و یا یک همبرگر فوق‌العاده می‌خواهد، پیشنهادهایی دارد. فست فود سیزده یکی از همان جاهایی است که می‌توانید با خیال راحت هر نوع فست فودی که دلتان بخواهد،‌ سفارش دهید. در این رستوران اصلاً نباید نگران کیفیت غذا باشید؛ چراکه از بهترین رستوران‌های شهر است که بین مردم نیز محبوبیت فراوانی دارد.

آب را جوش آورده نوعی سبزی کوهی بنام بوسور یا لیز که لعاب دارد و برای سرماخوردگی مفید است شسته به آب جوش می زنند و آرد را اضافه می کنند. کاکولی نوعی نان است که خمیرش از شیر، آرد و خشکبار)گردو،کشمش، بادام)تشکیل شده و برای پخت بر روی این نان زرده تخم مرغ، گلرنگ، زعفران، زیره و ….زده می شود و در تنور پخت می شود. خمیر نان را روی آتش می پزند سپس آنرا زیر خاکستر آتش می گذارند تا خوب پخته شود بعد کمی روغن به آن می زنند و می خورند.