چلو کباب بختیاری کباب بختیاری رستوران نایب ساعی کباب بختیاری با برنج

این غذا برای کسانی که دچار سرما خوردگی شده اند توصیه می گردد. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه کمی روغن مایع و نمک و فلفل به مواد اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری ماست را نیز به کاسه اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. برای این که مواد خوب مخلوط شوند با دست گوشت‌ها را زیر و رو کنید. اگر می‌خواهید کباب شما کمی مزه ترش داشته باشد، در صورت تمایل کمی آبلیمو تازه به آن اضافه کنید و دوباره خوب مواد را مخلوط کنید.

  • طرز تهیه این غذا کمی مشکل و زمان‌بر است؛ اما مطمئن باشید که طعم نهایی این غذا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت.
  • بادشکن، مقوی قلب ، اشتها اور، رفع سنگ کلیه و کیسه صفرا، از بین.
  • این آش لذیذ از ترکیب گوشت، حبوبات، برنج، بلغور گندم و ادویه تشکیل می‌شود.
  • بنابراین طبیعت اقلیم استان ساکنان آنرا غنی از انواع مواد خوراکی و غذایی، غلات، دام و انواع میوه کرده است.
  • غار سراب در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و حدود ۷ کیلومتری شهر باباحیدر در شهرستان فارسان و در مسیر دره زیبا و معتدلی و در مجاورت روستای امید آباد قرار گرفته است.

تره، اسفناج و شنبلیله تفت داده شده را نیز به‌همراه لیمو عمانی در یک ساعت پایانی پخت خورش در قابلمه بریزید تا یک خورش قورمه سبزی مجلسی داشته باشید. سعی کنید که لیمو عمانی را قبل از ریختن در خورش در آب جوش بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود. نمک را در نیم ساعت پایانی به خورش اضافه کنید و طعم آن را بچشید تا در صورت نیاز به آن نمک یا فلفل بیشتری بزنید. آش مغذی ترخینه، متشکل از ترخینه جامد، حبوباتی چون عدس، لوبیا و نخود، سبزیجات معطر، پیاز، فلفل و زردچوبه است.

جاذبه ی دیدنی پل تاریخی زمان خان شهرکرد

در مرحله بعد، رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن را سرخ کنید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود. برگ بو را به‌همراه مقدار کافی آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد. مردم سیستان و بلوچستان به‌واسطه فرهنگ غنی قومی محلی خود سال‌های سال است که غذایشان را از طریق منابع زراعی و دامی تهیه می‌کنند و این موضوع منجر به‌شکل‌گیری انواع غذاهای ارگانیک، سالم و مقوی نظیر کشک زرد و لندو شده است. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان سیستان و بلوچستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.

سپس گوجه‌فرنگی خرد شده را به مواد داخل تابه بیفزایید و تفت دادن را برای یک دقیقه دیگر ادامه دهید. دو لیوان آب جوش در تابه بریزید و درب تابه را ببندید تا لوبیا و گوشت به‌طور کامل بپزند. لوبیا را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب‌ آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود.

گوشت خرد کرده با روغن سرخ می ­کنند و با آب می ­پزند و مقداری گیاهان کوهی نظیر آویشن و سیر و تره به آن می زنند و می­ خورند این غذا خوراک روزانه­ ی خانوار ایل است. در هر استانی غذاهای سنتی و معروفی وجود دارد که علاوه بر ساکنان آن مسافران نیز به آن ها علاقمندند .در این مطلب به معرفی بهترین غذاهای چهارمحال بختیاری پرداخته ایم. دست آخر سیب زمینی های ورقه شده را روی تاس کباب می ریزیم و با حل کردن رب گوجه فرنگی در نصف لیوان آب آن را داخل تاس کباب می ریزیم. به هنگام کشیدن غذا در دیس دقت می کنیم تاس کباب را با کفگیر پهنی که مواد را مخلوط و له نکند بکشیم. استان چهار محال و بختیاری از جمله استان های کمتر شناخته شده کشور در روزگار تفلیس گردی و آنتالیا گردی است که باید بیشتر مورد توجه هموطنان و تورهای خارج از کشور قرار بگیرد. اوترشی بیشتر در فصول گرم سال در میان عشایر بختیاری پخته می شود و از جمله غذاهایی است که به سرعت و سادگی تهیه می شود و دارای مزه ملس متمایل به ترش است .

سعی کنید از ذغال‌های تقریباً یک اندازه استفاده کنید، تا آتش کباب به صورت یک‌دست باشد و کباب ها خوب پخته شوند. این بنا در قسمت غربی شهرکرد و چالشتر قرار دارد و در سال ۱۳۵۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است . فضای وسیع و هوای لطیف و چشم انداز های قدیمی همراه با آواز پرندگان مهاجر و بومی این تالاب را در ردیف یکی از کانون های مهم جذب گردشگری در استان قرار داده است.

دستور تهیه کباب بختیاری اصیل به چندین روش منحصر بفرد

برای تهیه این غذا ابتدا مغز گردو ، مغز بادام، پر زرد آلو را از قبل به صورت جدا گانه گذاشته تا خیس بخورد سپس ناردون را شسته و مقداری آب به آن اضافه کرده و به مدت 1 ساعت خیس بخورد. پس از آن گردوی خرد شده و بادام پوست کنده و خرما و پر زرد آلو را به آن اضافه نموده و دوباره به مدت 20 دقیفه حرارت داده و در همین حین پیاز خرد شده را با کمی روغن زرد چوبه و نعنا تفت داده و به غذا اضافه کرده تا غذا قوام یابد. این کوکوی خوشمزه از نظر ظاهر و طعم تاحدودی شبیه به کیک شربتی مخصوص قزوین است؛ اما در اصل یکی از مخلفات معروف در کنار غذای سنتی شیرین پلو به شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه شوید و طرز تهیه کوکو شیرین قزوینی و دیگر انواع این دسر خوشمزه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو بخوانید.

۵ نوع طرز تهیه فلافل؛ مرحله به مرحله به روش مغازه و ساندویچی

مسیر این آبشار از محلِ چشمه تا اتصال به رودخانه’خرسان’ را فضایی سرسبز از انواع درختان و گیاهانِ جنگلی فراگرفته و شیبِ زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشارهای کوچک متعددی را در آن ایجاد کرده‌است. پیوندِ عناصر طبیعی مانند دره، سبزه‌زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را برای گشت و گذار در این مکان پدیده آورده‌است.. ابتدا پیاز را رنده کرده و بعد از گرفتن آب آن، همراه با گوشت قرمز، روغن زیتون، سس سویا و نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه ترکیب کنید. کباب بختیاری اصل معمولاً از گوشت گوسفند به همراه دنبه استفاده می‌شود. برای این کباب معمولاً دو تکه گوشت و یک دنبه در سیخ قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه چلوکباب قفقازی و طرز تهیه کباب وزیری (چلوکباب وزیری) را مطالعه کنید.