چلو کباب بختیاری کباب بختیاری رستوران نایب ساعی کباب بختیاری با برنج

در مرحله بعد باید پیاز را حلقه حلقه کنید و در ظرفی که گوشت و مرغ را در آن قرار داده اید، بریزید. در ادامه زعفران دم کرده، روغن مایع، سس سویا، ماسک چکیده و فلفل و نمک را به طرف حاوی گوشت و مرغ اضافه می کنیم. سپس ظرف را چند ساعت کنار بگذارید، تا گوشت مرغ و گوساله به خوبی مزه دار شود. چهارمحال و بختیاری دارای غذاهای محلی و سنتی مختص استان است که بسیاری از آنها دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند.

  • هنگامی که ماش ها پخت، مقداری کشک و سبزی به آن اضافه کنید و در 10 دقیقه آخر پختن آش بلگ، رشته هایی که آماده کرده بودید را درون قابلمه بریزید.
  • گردشگاه زیبای ‘پروز’ با طبیعت بهشتی خود در امتداد دره‌ای سبز قرار گرفته‌است.
  • مشهورترین جاذبه شهر سامان، پل زمان‌خان است که از دوره صفویان بر جای مانده است.
  • کرمان، یکی از پنج شهر تاریخی ایران در جنوب شرقی کشور است که با شرایط اقلیمی و کویری، یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌آید.
  • دارچین، رنگ خورش را تیره می‌کند؛ پس اگر دوست دارید خورش قیمه شما روشن باشد، دارچین را حذف کنید.

پس از پخت برنج و عدس، سبزی خرد شده، پیاز داغ و شلغم را در قابلمه بریزید تا با هم بپزند. در همین حین، گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را در یک کاسه مخلوط کنید و ورز دهید. سپس آن‌ها را به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید و در آش حال در جوش بریزید. پیاز خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را به پیاز داغ بیفزایید و آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه زردچوبه، فلفل و ادویه خورشتی را در قابلمه بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید.

نان كاكولي

ظرفیت های عالی طبیعی و فرهنگی استان، آن را جشنواره اقوام ایرانی کرده است و شما را به ضیافت نان ها و غذاها و سوغات خوشمزه و صنایع دستی رنگارنگ و متنوع دعوت میکند. برای آشنایی با طرز تهیه چلو خورش به لطفا اینجا را کلیک بفرمایید . بعد از اینکه سیخ کردن تمام گوشت‌ها به این صورت انجام شد، باید منقل و ذغال را برای کباب کردن آماده کنید.

بهترین نوع گز هم که از سوغات جهانی و لذیذ این استان و به ویژه شهر «بلداجی» است. کشک و قارا یا همان (قره قوروت) سنتی، که طعم ترش طبیعی آن دهان شما را آب می اندازد. این مسیر به دلیل وجود مجموعه های تفریحی در محل پل زمان خان و همچنین وجود شرایط اقلیمی مساعد در حدود ۹ ماه از سال و نیز دسترسی نزدیک به مرکز استان و شهرهای استان اصفهان، همیشه مورد توجه گردشگران بوده است .

آش گوشت (زیر برنجی) خرم آباد

عرب‌ها معمولا این غذا را با بادام هندی تفت داده شده تزئین می‌کنند. در برخی از طرز تهیه‌ها لپه حذف می‌شود و به‌جای آن از کشمش و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. سفره بی‌بی سه‌شنبه، سفره‌ای فقیرانه است که وسایل لازم برای آن را از هفت خانه که فردی به نام فاطمه در آن‌ها باشد، تهیه می‌کنند. این سفره معمولا برای گرفتن حاجت‌های مهم نذر می‌شود و برگزاری آن، قانون مشخصی دارد. فردی که نذر سفره بی‌بی سه‌شنبه را می‌کند، باید برای سه سه‌شنبه این سفره را پهن کند؛ به این ترتیب که دو بار قبل از برآورده شدن حاجت و یک بار پس از برآورده شدن آن، سفره باید توسط فردی که نذر کرده است، برپا شود. این غذای لذیذ توسط محمدقاسم خان، والی حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه، ابداع و به نام او، نام‌گذاری شد.

یکی از پیازها را خلالی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس به آن زردچوبه بزنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی زردچوبه بلند شود. برنج از قبل خیس خورده را به‌همراه آب به پیاز سرخ شده اضافه کنید و صبر کنید تا برنج بپزد و لعاب بیندازد. در همین حین، گوشت چرخ‌کرده با یک عدد پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و ورز دهید. سپس از مایه گوشتی، کوفته ریزه درست کنید و آن‌ها را به‌همراه سبزی خرد شده در آش بریزید. سپس آن را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با نعنا داغ تزئین کنید.