چه در فصل است: راهنمای تولید دسامبر


کلاژ راهنمای تولید دسامبر

نوشته شده توسط دیان لئو اومینه & لیزا لین، ع، های لیزا لین

صبح ها سرد است و کوتاه ترین روزهای سال حوالی اوا، بعد از ظهر تاریکی را به همراه دارد. جای تعجب نیست که برخی از موجودات در این زمان از سال به خواب زمست، می روند. برای این منظور، اگر زیر پوشش خود پنهان شوید و چرت بزنید تا از چند دقیقه گرمای بیشتر لذت ببرید، شما را قضاوت نمی کنم.

در فرهنگ چینی، انقلاب زمست، جشن برجسته ای برای کوتاه ترین روز سال و ساعات طول، تر روز است. دونگجی (冬至) به م،ای واقعی کلمه به “افراطی زمستان” ترجمه می شود و بر اساس مفهوم یین یانگ (陰陽 / 阴阳). محصولات در این زمان از سال منع، کننده این شدید زمستان است. بازار کشاورزان محلی شما احتمالاً مملو از کلم پیچ با ماندگاری طول، و ازگیل شیرین خواهد بود در حالی که مرکبات زمست، به شدت آفتاب می درخشند. بنابراین، با خانواده و عزیزان خود کنار بیایید و با بهترین محصولات در اطراف خود راحت باشید.

انواع مختلف تربچه دای،

دای،

دای، تربچه ای است که اغلب در انواع سفید و بنفش دیده می شود. فقط کمی دای، تلخ و فلفلی به آبگوشت موجود در تانگ یوان (湯圓 / 汤圆)، یک سوپ اصلی برای دونگجی، طعم آبگوشت می دهد. در زبان چینی، دای، با نام 蘿蔔 (سنتی) 萝卜 (ساده شده) و تلفظ می شود. باک در کانتونی، لو بو به زبان ماندارین جالب اینجاست که 萝卜 به ،یسی به ،وان “شلغم” ترجمه شده است. به همین دلیل است که غذای ک،یک دیم سام که با دای، درست می شود، معمولاً به جای «کیک تربچه» «کیک شلغمی» نامیده می شود.

آیا تفاوتی بین دای، چینی و دای، ژاپنی وجود دارد؟ تفاوت بین دای، چینی و دای، کره ای چگونه است؟ ماما لین اصرار دارد که با دای، چینی ضخیم تر و گردتر پخته شود و ادعا می کند دای، لاغرتر و بلندتر ژاپنی (大根) تلخ تر است. تربچه کره ای پیازدار (mu) از ترب چینی سفت تر است و معمولاً با سبز شدن آن در نزدیکی ساقه مشخص می شود. من شخصاً تفاوت چند، بین این گونه‌های دای، مشاهده نمی‌کنم، و استفاده از هر یک از تربچه‌هایی که در اینجا ذکر شد باید من، باشد.

نحوه انتخاب و ذخیره DAIKON

دای، محکمی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه آنها سنگین باشد، که نشانه ای از زیبا و شاداب بودن دای، است. اگر ساقه های سبز رنگ ،بیده باشند باید تازه و سبز باشند. از روی هر دای، با لکه های تیره یا برگ های زرد بگذرید. دای، را می توان به مدت 1 تا 2 هفته در یخچال نگهداری کرد. شما همچنین می تو،د تماشا کنید ویدیویی از ماما لین که به همه نشان می دهد چگونه دای، را انتخاب کنند.

دستور غذاها با استفاده از DAIKON

این گل کلم برشته هریسا با کدو حلوایی دلیکاتا و نخود یک شام سالم و بدون گلوتن است.

کدو حلوایی ظریف

کدو دلیکاتا ممکن است ساده ترین کدو از خانواده کدوهای زمست، باشد. معمولاً حدود 6 تا 10 اینچ طول دارد، پوست و گوشت این کدو لوله‌ای شکل پشته‌دار را می‌توان خورد و دانه‌ها را به‌طور جداگانه بدون رشته برشته کرد. در مورد کدو حلوایی زمست، بدون ، صحبت کنید! من به خصوص کدو حلوایی دلیکاتا را با هاریسا یا خمیر کاری قرمز دوست دارم.

نحوه انتخاب و نگهداری کدو حلوایی دلیکاتا

کدو حلوایی دلیکات را متن، با اندازه آن سنگین انتخاب کنید. هنگام انتخاب کدو حلوایی، آن ها را فشار دهید تا مطمئن شوید که کدو حلوایی در کل سفت است. کدو حلوایی دلیکاتا را به مدت یک ماه یا بیشتر در جای خشک و خنک نگهداری کنید. البته توجه داشته باشید که گوشت کدو به تدریج خشک می شود، هر چه مدت زمان بیشتری آن را نگهداری کنید.

دستور العمل ها با استفاده از کدو حلوایی

کلاژ جیکاما

جایکاما

جیکاما یکی از اعضای خانواده لوبیا است و از بستگان نخود، لوبیا سبز و نخود است. این شبیه یک سیب‌زمینی قهوه‌ای مایل به زرد روشن است که نمای بیرونی آن خامه‌ای ترد است. این گوشت ترد پس از پوست کندن ا،ید نمی شود.

جیکاما یک جایگزین عالی برای شاه بلوط آبی در اسپرینگ رول های گوشت خوک و سبزیجات و شومای من است. در واقع، اگر نمی تو،د شاه بلوط آب شیرین را برای دستور العمل های خوشمزه پیدا کنید، توصیه می کنم از جیکاما استفاده کنید. جیکاما شبیه شاه بلوط آبی است، اما توجه داشته باشید که جیکاما شیرین نیست و بیشتر آبکی است.

نحوه انتخاب و نگهداری جیکاما

جیکاما را با پوست قهوه ای روشن و عاری از فرورفتگی یا لکه های عمده انتخاب کنید. برای نکات بیشتر در مورد نحوه انتخاب جیکاما، این ویدیو را تماشا کنید. توجه داشته باشید که بزرگترها (در محدوده 3-4 پوندی) تمایل به فیبری بیشتری دارند. اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، بسته به تازگی جیکاما در هنگام ،ید، می تو،د به طور کلی جیکاما را به مدت یک یا دو هفته در دمای اتاق نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از جایکاما

کدو حلوایی کابوچا

کدو کابوچا

کدو سبز کابوچای دریای عمیق شبیه کدو تنبل سبز است. مانند کدوی دلیکاتا که در بالا ذکر شد، پوست و گوشت آن کاملاً خوراکی هستند. برش خورده، برای برشته ، و حتی برای سرخ ، عالی است (چه ،ی می تواند در برابر تمپورا کدو کابوچا مقاومت کند؟)

بهترین راه برای ب، کدو حلوایی کابوچا چیست؟ مشابه فرآیند ب، کدو حلوایی، یک راه این است که ساقه های بالا و پایین را برش دهید و سپس از بالا به پایین از آنجا برش دهید. دانه ها (که به خوبی برشته شده اند) را بیرون بیاورید و کدو کابوچا را از آنجا تکه تکه کنید.

نحوه انتخاب و نگهداری کدو کابوچا

کدو حلوایی کابوچا را انتخاب کنید که نسبت به اندازه آن سنگین باشد. اگر در جای خشک و خنک نگهداری شود، کدو کابوچا می تواند یک ماه یا بیشتر دوام بیاورد.

دستور العمل با استفاده از کدو کابوچا

سالاد کلم با توفو سرخ شده و سس زنجبیل میسو - یک سالاد گیاهی آسان با طعم های آسیایی

کلم پیچ

چه در سالاد، چه کباب شده و یا حتی در وعده برانچ، کلم پیچ یک سبزه همه کاره است. کلم پیچ نه تنها یک گرایش غذایی سالم است، بلکه دارای مواد مغذی زیادی است: ویتامین C و E، کلسیم، آهن، پروتئین. علاوه بر این، کلم پیچ دل،ب است و برای مقاومت در برابر سرمای زمستان و کباب ، در فر ساخته شده است.

فرفری، ،یناتو (دینو)، کلم قرمز: آیا تفاوتی بین انواع مختلف کلم پیچ وجود دارد؟ نوش جان دارای راهنمای با جزئیات بیشتر

نحوه انتخاب و نگهداری کلم پیچ

صرف نظر از تنوع، کلم پیچی را انتخاب کنید که ترد و رنگارنگ باشد. از روی دسته های دارای لکه بینی و تغییر رنگ بگذرید. کلم پیچ را به مدت یک هفته در یک کیسه پ،تیکی شل در یخچال نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از کلم پیچ

لیمو

لیمو

شما می تو،د از آن لیموها بیشتر از لیموناد درست کنید! برای تزئین مارچوبه بو داده یا حتی تمپه برشته، یک لیمو اورکا معمولی را پوست بگیرید. اگر لیموهای مایر کم اسیدی به دست آوردید، یک قرص نان لیمو نارگیلی بپزید یا به سراغ کیک ک،یک خشخاش لیمو بروید.

نحوه انتخاب و نگهداری لیمو

لیموهایی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه خود احساس سنگینی می کنند، اما کمی تحت فشار قرار می گیرند. لیمو را در یک کیسه پ،تیکی در یخچال نگهداری کنید. به این ترتیب لیمو می تواند تا یک ماه دوام بیاورد.

دستور العمل با استفاده از لیمو

پرتقال ها

پرتقال ها

با هوای سردتر اغلب فصل سرما و آنفولانزا فرا می رسد، اما پرتقال مملو از ویتامین C است که برای تقویت سیستم ایمنی به آن نیاز دارید. رایج‌ترین گونه‌ای که می‌بینید پرتقال ناف است، اما پرتقال خونی قرمز یاقوتی و کارا کاراس نارنجی گرم نیز وجود دارد. برای یک ناهار قابل حمل عالی، نارنگی و نارنگی به اندازه کف دست به راحتی پوست کنده می شود.

پرتقال به راحتی بدون دست خورده می شود، اما هم پوست و هم ،مت های آن به سالادها و محصولات پخته شده شخصیت می بخشد. و یک لیوان آب پرتقال تازه را فراموش نکنید!

نحوه انتخاب و نگهداری پرتقال

در کالیفرنیا، من شروع به دیدن پرتقال در بازار کشاورزان در ماه نوامبر کردم، اما آنها از اواسط دسامبر تا اوایل فوریه در اوج طعم خود هستند. پرتقال هایی با رنگ نارنجی پررنگ و بدون لک انتخاب کنید. در بیشتر موارد، بزرگتر را می توان تا یک هفته در دمای اتاق نگهداری کرد. گاهی ممکن است پرتقالی داشته باشید که شروع به پوسیدگی کند (پوسیدگی معمولاً از پایین پرتقال شروع می شود). به سادگی پرتقال را هنگامی که این اتفاق افتاد پرتاب کنید. پرتقال ماندارین پوست کنده را نیز می توان حدود یک هفته در دمای اتاق نگه داشت. هر چه مدت بیشتری آنها را کنار بگذارید، پوست آنها شروع به خشک شدن می کند، اما خوردن آنها همچنان خوب است. اگر قصد دارید پرتقال را بیش از یک هفته بخورید، آن را در یخچال نگهداری کنید.

دستور پخت با استفاده از پرتقال

زردک

زردک

ازگیل شیرین تر از هویج شبیه به آن است. کباب در فر بهترین دوست ازگیل است که واقعا این شیرینی را تشدید می کند. جعفری در هر چیزی که یک هویج در آن پیدا کنید در خانه است – در سوپ یا فقط برشته شده، حتی پخته شده در کیک (صرف نظر از اینکه کیک ازگیل چقدر عجیب به نظر می رسد!) جعفری سرشار از ویتامین C، کلسیم و فولات است.

نحوه انتخاب و نگهداری پارسنیپس

ازگیل هایی را انتخاب کنید که محکم به نظر می رسند و به رنگ زرد مایل به تیره نیستند. ازگیل را در یخچال نگهداری کنید، می تو،د چند هفته نگه دارید.

دستور غذاها با استفاده از جعفری

رزماری

رزماری

رزماری محکم به خوبی با غذاهای مورد علاقه هوای سرد مانند سیب زمینی سوخاری یا مرغ جفت می شود. رزماری عطری از کاج می دهد و جای تعجب نیست زیرا شاخه های آن شبیه شاخه های کوچک کاج هستند. مانند آویشن، بهترین راه برای از بین بردن سوزن های معطر این است که انگشت شست و اشاره خود را از بالای ساقه تا انتهای آن پایین بیاورید. اگرچه به احتمال زیاد شما یک دسته رزماری را به تنهایی نمی‌خورید، اما منبع خوبی از ویتامین‌های A و C، آهن و سایر مواد معدنی است.

نحوه انتخاب و نگهداری رزماری

دسته هایی از رزماری را سبز رنگ و بدون لکه های تغییر رنگ انتخاب کنید. رزماری را با انتهای آن در یک لیوان آب نگه دارید و در صورت نیاز آن را بکشید.

دستور العمل های استفاده از رزماری


منبع: https://healthynibblesandbits.com/december-،uce-guide/