چه چیزی در فصل: راهنمای تولید نوامبر


نوشته شده توسط دیان لئو اومینه & لیزا لین، ع، های لیزا لین.

راهنمای تولید نوامبر

دوستان شما را نمی دانم، اما حتی یک ساعت عقب رفتن با تغییر زمان نیاز به دستور العمل های سریع و آسان را افزایش می دهد. خوشبختانه، تغییر آب و هوا می تواند به این م،ا باشد که تقریباً هر چیزی را روی یک تابه ورق با دمای 350 درجه فارنهایت تا 425 درجه فارنهایت بیندازید و به مدت نیم ساعت تفت دهید. بعلاوه، هوا به اندازه کافی سرد می شود، زیرا وقتی آن فر را روشن کنید، به هر حال خانه گرم می شود.

از خانه سرد که بگذریم، این زمان از سال برای گردهمایی و قدرد، فراوان است. یک بشقاب از کلم برو،ل و سیب زمینی بردارید و دوستان و خانواده را دعوت کنید.

کلم برو،ل ،گ پائو

کلم برو،ل

در مورد کلم برو،ل چه احساسی دارید؟ کلم برو،ل اعضای خانواده Br،ica است که مربوط به کلم و کلم پیچ و سایر سبزیجات دل،ب است. آنها سرشار از ویتامین C و K و بسیاری از مواد معدنی دیگر هستند. من متوجه شده ام که تفت دادن آنها تا زم، که ترد شوند و آنها را با یک سس خوش طعم – به ویژه با طعم های جنرال تسو یا ،گ پائو به سبک رستوران چینی – به سرعت هر گونه کلم برو،ل را تبدیل به مخالف می کند. فقط مراقب باشید که آنها را بیش از حد نپزید – این زم، است که طعم تلخ گوگردی و گازدار را که بسیاری از آن متنفرند، می گیرند.

نحوه انتخاب و نگهداری کلم برو،ل

کلم برو،ل را انتخاب کنید که در ،مت کوچکتر و سبز و فشرده باشد. جوانه هایی را که زردی یا سوراخ نشان می دهند بگذرید، زیرا تغییر رنگ می تواند نشان دهنده تلخی بیشتر باشد و سوراخ ها می تواند به م،ای آفت باشد. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که جوانه ها را روی ساقه پیدا کنید، کلم برو،ل را می توان تا دو هفته یا یک هفته در صورت شل شدن جوانه ها در یخچال نگهداری کرد.

دستور العمل با استفاده از کلم برو،ل

کدو حلوایی

کدو حلوایی

این کدو حلوایی زمستانه پیاز شکل، پوستی ضخیم برنزه و گوشت نارنجی طلایی زیر آن دارد. پایه وسیع تر پیاز حاوی دانه هایی است که می توان آنها را مانند دانه کدو تنبل برشته کرد. خود گوشت پس از برشته شدن شیرینی باورن،ی به خود می گیرد. جرأت می کنم بعد از تفت دادن تکه ها را تنقل ندهید، به خصوص اینکه بد،د این کدو حاوی ویتامین های A، B و C است!

چگونه با ب، کدو حلوایی کنار بیایید؟ این کدو حلوایی می تواند ترسناک از آنچه که هست به نظر برسد. راهنمای من در مورد نحوه برش کدو حلوایی و طرز تهیه پوره کدو حلوایی برای سوپ و محصولات پخته شده را بررسی کنید.

نحوه انتخاب و نگهداری کدو حلوایی

کدو حلوایی را با ظاهری صاف و یکدست انتخاب کنید. کدو حلوایی را می توان به مدت یک ماه در دمای اتاق در جای خشک و خنک نگهداری کرد. با این حال، اگر کدو را برای مدت طول، نگه دارید، مرکز گردن خشک می شود. ی،ی می تو،د آن را به ،وان بخشی از دکور پاییزی خود بگنج،د و یک ماه بعد آن را برای سوپ میل کنید!

دستور العمل با استفاده از کدو حلوایی

کلم ناپا

کلم

مانند کلم برو،ل، کلم ترد یکی دیگر از براسیکای دل،ب است. از آنجایی که کلم به هم مرتبط هستند، می‌تواند رپ بدی به‌،وان بدبو یا تلخ داشته باشد (البته نه به اندازه کلم برو،ل). باز هم، یک راه برای جلوگیری از بوی گوگردی این است که آن را بیش از حد نپزید.

کلم پر از فیبر و ویتامین‌های C و K است. کلم سبز که شبیه یک توپ بولینگ سبز کم رنگ است، پرکننده‌ای ترد برای پات استیکرها و اسپرینگ رول‌ها است، زیرا بافت بدون اضافه ، رطوبت بیش از حد بدن را تامین می‌کند. کلم ناپا با ساقه بلندتر در کیمچی بسیار محبوب است.

نحوه انتخاب و نگهداری کلم

کلم های تنگ را انتخاب کنید. زیاد نگران شل شدن برگ های بیرونی نباشید زیرا به هر حال این برگ ها حذف خواهند شد. کلم کامل را تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید و کلم پیچیده شده در پ،تیک را به مدت دو هفته در یخچال برش دهید. در مقابل تمایل به شستن کلم قبل از نگهداری مقاومت کنید، زیرا این کار باعث می شود کلم زودتر ،اب شود.

دستور العمل های با استفاده از کلم

کیوی برش خورده

کیوی

آیا می دانستید که می توان پوست سبیل کیوی را خورد؟ بسیاری از ما این کار را نمی کنیم، اما پوست در واقع خوراکی است. یک کیوی را باز کنید و گوشت سبز زمردی و دانه های سیاه خوراکی ترد و خوراکی پیدا خواهید کرد. این میوه‌های قهوه‌ای تیره منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های C و K هستند. فقط کمی ترش، کیوی رنگ و جذابیت بصری را به تخته پنیر تعطیلات شما می‌افزاید.

نحوه انتخاب و نگهداری کیوی

کیوی را با ظاهر یکنواخت و بدون لکه های بیش از حد نرم انتخاب کنید. می تو،د کیوی را با قرار دادن آن در کیسه کاغذی در دمای اتاق به مدت چند روز رسیده کنید. کیوی رسیده را می تو،د تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

دستور پخت با استفاده از کیوی

گلابی در یک کاسه

گلابی ها

گلابی‌های معمولی بر خلاف گلابی‌های آسیایی که در راهنمای تولید اکتبر ذکر شده‌اند، وقتی نرم هستند، لذت می‌برند. بسته به تنوعگلابی طیف گسترده ای از رنگ ها را دارد، از قهوه ای مایل به قرمز، تا طلایی پاییزی، قهوه ای خاکی تا سبز روشن. گلابی سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. با این حال، بیشتر این مواد مغذی در پوست آن متمرکز است، بنابراین پوست دانه‌دار و رنده‌دار را دور نریزید.

نحوه انتخاب و نگهداری گلابی

گلابی هایی را انتخاب کنید که بیرونی صاف و با کمی نرمی داشته باشند. گلابی اغلب زم، برداشت می‌شود که نرسیده باشد، زیرا ممکن است به سرعت ،اب شود، اما نباید سفت شود. برای رسیدن، اجازه دهید 2-3 روز در دمای اتاق بماند. گلابی رسیده کمی معطر و نرم خواهد بود اما لطیف نیست. تا یک هفته در یخچال نگهداری شود، اما از نگهداری آنها در کیسه پ،تیکی هوادار خودداری کنید.

دستور العمل با استفاده از گلابی

انار را باز کنید

انار

انار با آنتی ا،یدان ها و ویتامین های C و K پمپاژ می شود. پوست خشن قهوه ای مایل به قرمز، پالپ تلخ غیرقابل خوردن و خوشه هایی از آرل های قرمز یاقوتی ترش را پنهان می کند که در غیر این صورت دانه های انار هستند.

برای از بین بردن آرل ها، برخی افراد ترجیح می دهند انار را با قاشق در سینک یا یک کاسه بزرگ بکوبند. به نظر من این روش خیلی نامرتب است، بنابراین ترجیح می دهم آنها را در یک کاسه آب جدا کنم. برای راهنمایی دقیق تر در مورد نگهداری انار، پست های من در مورد طرز تهیه آب انار (فیلم) و طرز تهیه م، انار (ع،) را بررسی کنید.

نحوه انتخاب و نگهداری انار

عقل متعارف این را می گوید که بهترین انارها آنهایی هستند که پوست بدون لک دارند و از بیرون قرمز روشن هستند. در تجربه من اینطور نبوده است. بهترین انارها با انارهای یاقوتی عمیق، آنهایی هستند که کمی ، خورده و دارای لکه های قهوه ای طلایی در ،مت بیرونی هستند. به طور کلی، اینها معمولاً آنهایی هستند که من از بازار کشاورزان ،یداری می کنم و نه از فروشگاه مواد غذایی. به دلیل ، خوردگی پوست، باید انار را طی 4 تا 5 روز بخورید (یا انارها را از میوه جدا کنید). می تو،د انارها را ماه ها در فریزر نگهداری کنید.

دستور العمل های استفاده از انار

سیب زمینی در یک کاسه

سیب زمینیها

پوره، پخته یا پوره شده، راه های زیادی برای لذت بردن از سیب زمینی وجود دارد. سیب زمینی علیرغم شهرت کربوهیدراتی که دارد، حاوی فیبر، پروتئین، آهن و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

از طلاهای خامه ای یوکان گرفته تا روست های همه کاره، رنگین کم، از سیب زمینی ها از نظر رنگ و کاربرد وجود دارد. مطمئن نیستید با کدام سیب زمینی بپزید؟ جدی می خورد یک راهنما برای کمک به تصمیم گیری شما دارد.

نحوه انتخاب و نگهداری سیب زمینی

سیب زمینی هایی را انتخاب کنید که نسبت به اندازه شان سنگین هستند. سیب زمینی هایی را که نرم، جوانه زده و یا رنگ سبز مایل به سبزی دارند، کنار بگذارید. ماما لین حتی پیشنهاد می‌کند سیب‌زمینی‌ها را با یک سیب نگهداری کنید تا از رشد جوانه‌ها جلوگیری شود. اگر سیب زمینی را در مک، خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید، می توان سیب زمینی را برای یک ماه یا بیشتر نگهداری کرد.

دستور العمل با استفاده از سیب زمینی

فرنی ارزن کدو حلوایی

کدو تنبل

آیا می دانستید که کدو حلوایی کنسرو شده اغلب از کدو حلوایی مانند کره بدست می آید کدو تنبل دیکینسون و نه کدو تنبل نارنجی که ما معمولاً برای فانوس جک استفاده می کنیم؟ اگر به دنبال آشپزی یا پخت با کدو تنبل هستید، می‌تو،د به طور کلی به انواع کوچک‌تر تکیه کنید، که کمی کوچک‌تر از توپ بسکتبال هستند و اغلب به ،وان کدو تنبل نامگذاری می‌شوند. اگر گیج هستید، به سادگی دستور العمل ها با انواع مختلف کدو حلوایی زمست، مق، می کند. (توجه داشته باشید که اگر کدو تنبل را در ارتباط با غذای چینی می بینید، اغلب کدو سبز کابوچا سبز جلبک دریایی است که در ماه دسامبر آن را می پوشانم!)

نحوه انتخاب و نگهداری کدو تنبل

کدو تنبلی را انتخاب کنید که نسبت به سایزش سنگین باشد و لکه های سیاه یا لکه دار نداشته باشد. کدو تنبل را به مدت یک ماه یا بیشتر در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از کدو تنبل

بخش ،بزه زمستانه

،بزه زمست،

،بزه زمست، (冬瓜)، که گاهی به نام خا،تر یا کدو مومی نیز شناخته می شود، ،بزه ای است با طعم خنثی و گوشت سفید مربوط به خیار. آنها انواع مختلفی دارند. برخی از آنها بزرگ و به شکل اطراف هستند. برخی مستطیل هستند نمای بیرونی ،بزه زمست، نیز بسته به نوع آن متفاوت است: برخی از آنها با پودر سفید طبیعی پوشانده شده اند، برخی سبز بدون پودر هستند، و برخی از گونه ها دارای پوستی کدر و کمی خاردار هستند.

از آنجایی که طعم های دیگر را به خوبی می گیرد، اغلب در سوپ ها، سرخ ،ی ها و کاری استفاده می شود. در یک ضیافت چینی، کل ،بزه حتی می تواند به ،وان سوپ سوپ خدمت کند!

هنگامی که ،بزه زمست، شیرین می شود، می تواند برای بسیاری از شیرینی های چینی، مانند کیک ماه یا کیک همسر 老婆餅/老婆饼، سیر کننده باشد. ایده آل برای خنک شدن در تابستان، ،بزه زمست، را می توان حتی در شربتی برای یک چای شیر بدون کافئین غلیظ کرد!

نحوه انتخاب و نگهداری ،بزه زمست،

،بزه زمست، اغلب به صورت برش خورده و بسته بندی شده در پ،تیک در بخش یخچال در سوپرمارکت های آسیایی فروخته می شود. این به این دلیل است که ،بزه های زمست، که به خواربارفروشی ها راه می یابند به قدری بزرگ هستند که مشتریان به ندرت آنها را کامل می ،ند. ،بزه بسته بندی شده را در یخچال نگهداری کنید و ظرف چند روز استفاده کنید.

بسته به محل زندگی‌تان، ممکن است بتو،د ،بزه‌های زمست، کوچک‌تری را در بازار کشاورزان به‌دست آورید که به‌طور کامل فروخته می‌شوند. می تو،د ،بزه کامل را در دمای اتاق ماه ها نگهداری کنید!

دستور العمل با استفاده از ،بزه زمست،


منبع: https://healthynibblesandbits.com/november-،uce-guide/