کاری نارگیل گیاهی توفو آسان


این کاری نارگیل گیاهی 30 دقیقه ای با الهام از هندی با توفو و سبزیجات در پودر کاری و سس کاری شیر نارگیل برای یک وعده غذایی فوق العاده ساده اما طعم و مواد مغذی، کم هزینه، آرامش بخش و فوق العاده رضایت بخش بسته بندی شده است.

کاری نارگیل سبزی توفو آسان در یک کاسه در پس زمینه سفید تکمیل شد

توفو خامه ای و کاری گیاهی با شیر نارگیل

هنگامی که هوا سرد است، هیچ چیز مانند دنج ، با یک کاسه بزرگ کاری معطر و گرم کننده وجود ندارد. ما قبلاً دستور العمل های کاری وگان زیادی از جمله کاری کدو حلوایی، کاری کلم برو،ل و کاری قرمز تایلندی را به اشتراک گذاشته ایم. با این حال، اکنون زمان این کاری نارگیل وگان بسیار ساده با الهام از هند است.

در حالی که شیر نارگیل اغلب با کاری های تایلندی مرتبط است، ما در مورد این کاری سبزیجات هندی با شیر نارگیل کمی به سمت غرب می رویم. نه، معتبر نیست – در واقع، پودر کاری حتی در هند وجود ندارد. اما ،یب ادویه ها به طعم کاری هندی می رسد و ما عاشق یک دستور العمل ارزان قیمت هستیم که به یک کمد ادویه جات کامل نیاز ندارد!

با مخلوطی از توفو و سبزیجات (قابل تطبیق) در سس کاری شیر نارگیل خامه ای، این کاری نارگیل هندی دارای بافت، طعم (قابل تطبیق با ادویه) و مقدار زیادی پروتئین گیاهی، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های مفید برای قلب است. .

بعلاوه، می‌تو،د این غذای یک دیگ را روی اجاق گاز یا قابلمه تهیه کنید – و آیا ذکر کردیم که به طور طبیعی بدون لبنیات، بدون گلوتن، بدون آجیل و وگان است؟ در مجموع، این کاری نارگیل گیاهی یک وعده غذایی خوشمزه و سالم را در هر روز از هفته ایجاد می کند!

،یبات و جایگزین های کاری نارگیل وگان

برخلاف کاری سنتی هندی، این دستور کاری ساده نارگیل به مواد کمی برای یک سس فوق‌العاده طعم‌دار و انتخاب شما از پروتئین و سبزیجات نیاز دارد!

مواد تشکیل دهنده برای کاری نارگیل گیاهی توفو آسان با یک سطح سفید اندازه گیری شده است

سس کاری شیر نارگیل

  • معطرها: ما از کاری trifecta سیر، زنجبیل و پیاز (زرد) برای کاری نارگیل سبزیجات هندی فوق العاده معطر استفاده می کنیم.
  • آب سبزیجات: پیش ساخته، خانگی یا ،یبی از قورمه سبزی. در صورت تمایل از آبگوشت کم سدیم استفاده کنید.
  • شیر نارگیل: برای ،ی ترین و بهترین نتیجه، شیر نارگیل کنسرو شده پر چرب را توصیه می کنیم. می‌تو،د از شیر نارگیل لایت به صورت نگینی استفاده کنید.
  • چاشنی ها: این کاری نارگیل هندی فقط به این موارد متکی است: پودر کاری (ملایم، متوسط ​​یا داغ – بستگی به شما دارد)، زردچوبه و نمک.
  • روغن: روغن نارگیل برای این کاری نارگیل وگان عالی عمل می کند، اما می تو،د از روغن آشپزی خنثی مورد علاقه خود استفاده کنید.

توفو و سبزیجات

  • توفو: از توفوی بسیار سفت فشرده استفاده کنید تا شکل خود را حفظ کند. مکعب های توفوی سرخ شده پف کرده نیز به خوبی کار خواهند کرد. برای نسخه بدون سویا، از نخود استفاده کنید.
  • سبزیجات: سبزیجات موجود در این دستور کاری نارگیل توفو بسیار متنوع هستند. این بار از:
    1. هویج
    2. سیب زمینی (Yukon Gold یا سیب زمینی قرمز بهترین هستند. سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، یا کدو تنبل نیز موثر هستند)
    3. گل کلم
    4. کلم بروکلی
    5. نخود برفی (یا لوبیا سبز)

افزودنی ها و تغییرات:

این کاری هندی با شیر نارگیل را می توان به روش های مختلفی به آن اضافه کرد و تطبیق داد، از جمله:

  • من بید هستم: برای داشتن عمق شور و غنی از اومامی، از سس سویا (معمولی یا کم سدیم) یا تاماری (اگر فاقد گلوتن) استفاده کنید.
  • برای ادویه بیشتر: فلفل قرمز، پودر فلفل قرمز یا پودر کاین را برای طعم دادن اضافه کنید. چیلی‌های تازه نیز کار می‌کنند، ریز برش داده شده یا ،د شده.
  • ادویه ها: عمق بیشتری به دستور کاری زرد سبزیجات با مقداری (یا بیشتر، به مزه) زیره، پاپریکا یا دارچین اضافه کنید.
  • گارام ماسالا: مقدار کمی را برای طعم قوی تر اضافه کنید یا به جای پودر کاری از آن استفاده کنید.
  • گوجه فرنگیها: برای کاری نارگیل سبزیجات گوجه‌فرنگی، یک قوطی گوجه‌فرنگی ،د شده اضافه کنید (و مقدار آب گوشت را کم کنید). همچنین ممکن است برای متعادل ، اسیدیته به مقداری شکر نارگیل/افرا نیاز داشته باشید.
  • سایر سبزیجات: از آنچه در دسترس شماست استفاده کنید، مانند
    1. بچه ذرت
    2. نخود فرنگی
    3. قارچ
    4. فلفل دلمه ای
    5. کدو سبز
    6. بادمجان
  • سبزیجات: مانند اسفناج یا کلم پیچ در انتها هم بزنید تا پژمرده شود.
  • آجیل و خشکبار: ی،ی بادام هندی، بادام یا بادام زمینی.
  • کاری نارگیل تایلندی: پودر کاری را با خمیر کاری زرد تایلندی تعویض کنید.

طرز تهیه کاری نارگیل وگان

تنها چیزی که نیاز دارید یک قابلمه و حدود 30 دقیقه برای تهیه این توفو و کاری سبزیجات با شیر نارگیل در چند مرحله است!

برای دریافت لیست کامل مواد و دستورالعمل های دستور غذا، به کارت دستور غذا پیمایش کنید.

  • 1) ابتدا، اگر قبلاً این کار را نکرده اید، توفو را به مدت 30 دقیقه فشار دهید. در همین حین، سبزیجات را با آبکشی، پوست کندن و ،د ، هویج به ورقه های نازک، برش سیب زمینی به اندازه لقمه و ش،تن گل کلم و کلم بروکلی به شکل گلچه های کوچک و ی،ان آماده کنید. همچنین پیاز را خلالی کرده، سیر را ،د کرده و زنجبیل را رنده کنید.
  • 2) سپس روغن را در یک قابلمه بزرگ و سنگین گرم کنید. پس از داغ شدن، پیاز را اضافه کنید و به مدت 4 دقیقه تفت دهید و مرتباً هم بزنید. سپس سیر، زنجبیل و ادویه ها را اضافه کنید – اجازه دهید تا زم، که معطر شوند شکوفا شوند. مرتب هم بزنید.
فرآیند اضافه ، پیاز به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، سیر به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، ادویه به ماهیتابه
فرآیند مخلوط ، مواد با هم در تابه
  • 3) سپس شیر نارگیل، آبگوشت، سیب زمینی و توفو را اضافه کنید.
فرآیند اضافه ، شیر نارگیل به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، آب سبزیجات به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، سیب زمینی به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، توفو به ماهیتابه

اگر توفوی ترد را ترجیح می دهیدآن را جداگانه بپزید و فقط هنگام سرو اضافه کنید.

  • 4) وقتی سیب زمینی ها دور لبه ها نرم شدند، هویج و گل کلم را اضافه کنید.
فرآیند اضافه ، هویج به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، گل کلم به ماهیتابه
  • 5) وقتی سبزیجات نرم شدند (10-15 دقیقه)، کلم بروکلی و نخود برفی را با آن مخلوط کنید، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید چند دقیقه با درب روی آن بماند، قبل از سرو.
فرآیند اضافه ، کلم بروکلی به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، نخود برفی به ماهیتابه
فرآیند مخلوط ، مواد با هم در تابه

اگر کلم بروکلی/هویج نرم تر را ترجیح می دهید، می تو،د آنها را زودتر در مراحل پخت اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم از سبزیجات منجمد استفاده کنم؟

هنگام استفاده از سبزیجات منجمد، کمی کمتر از آبگوشت استفاده کنید، زیرا آنها مایع بیشتری را در کاری نارگیل آزاد می کنند. علاوه بر این، آنها از قبل پخته شده اند، بنابراین پختن آنها زمان زیادی نمی برد.

آیا می توانم از ، نارگیل به جای شیر نارگیل در کاری استفاده کنم؟

بله، با این حال، حتی خامه تر، غنی تر و منحط تر خواهد بود، بنابراین ممکن است بخواهید آب سبزیجات بیشتری اضافه کنید.

آیا می توانم کاری نارگیل هندی را در قابلمه بپزم؟

باید کار کند. با تکمیل مراحل تفت دادن روی اجاق شروع کنید، سپس همه چیز را به آرام پز منتقل کنید و با دمای کم به مدت 7-8 ساعت یا بالا به مدت 3-4 ساعت بپزید و بعد از یک یا دو ساعت هویج، گل کلم و کلم بروکلی را اضافه کنید. نخود برفی در 30 دقیقه گذشته

نکات و نکات دستور پخت

  • برای کاهش زمان آماده سازی: می تو،د سبزیجات از قبل ،د شده یا یخ زده (ی،ی پیاز ،د شده، گل کلم بروکلی/گل کلم آماده و غیره) ،یداری کنید.
  • قوام را تنظیم کنید: برای کاری نازک تر، آب گوشت/آب بیشتری اضافه کنید. برای غلیظ شدن 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت (به صورت دوغابی) اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید و هم بزنید تا غلیظ شود. در صورت نیاز تکرار کنید.
  • برای طعم غنی تر: مقدار پودر کاری را که اضافه می کنید افزایش دهید.
  • برای تنظیم سطح ادویه: ابتدا یک پودر کاری ملایم، متوسط ​​یا داغ انتخاب کنید. برای ادویه بیشتر، پودر کاین/ فلفل قرمز یا فلفل قرمز را اضافه کنید.
  • حالت خامه ای را تنظیم کنید: با تنظیم نسبت شیر ​​نارگیل به آب سبزیجات، می‌تو،د تعیین کنید که چقدر سبک در مقابل خامه‌ای ترجیح می‌دهید.
  • سبزیجات را عوض کنید: بر اساس آنچه در آشپزخانه شما وجود دارد، فصل، در دسترس بودن، و غیره. زمان پخت را مطابق با آن تنظیم کنید.
کاری نارگیل سبزی توفو آسان در یک کاسه در پس زمینه سفید تکمیل شد

چه چیزی را با کاری نارگیل هندی سرو کنیم؟

ما دوست داریم این کاری نارگیل وگان را با یک طرف برنج پخته شده یا کینوآ (برای طعم نارگیل بیشتر، آن را در شیر نارگیل بپزیم) و روی آن را با جعفری تازه و لیمو یا لیمو ترش سرو کنیم. روش دیگر، برنج گل کلم را برای کربوهیدرات کمتر امتحان کنید. می تو،د آن را با نان نان نیز میل کنید.

دستورالعمل های ذخیره سازی

اجازه دهید کاری نارگیل سبزیجات و توفو خنک شود و سپس باقیمانده آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. یخچال به مدت 3-4 روز.

شما همچنین می تو،د یخ زدگی باقیمانده تا 3 ماه در یک ظرف دربسته یا کیسه‌های زیپ‌لاک/استاشر (به صورت صاف پخش کنید و هوای اضافی را به بیرون فشار دهید). با این حال، توجه داشته باشید که بافت توفو پس از انجماد کمی تغییر می‌کند و سبزیجات ممکن است کمی خشن‌تر شوند.

دوباره گرم کنید کاری نارگیل سبزیجات روی اجاق گاز روی حرارت ملایم یا در مایکروویو به مدت 2-3 دقیقه.

بیشتر دستور العمل های کاری وگان

ع، ها توسط آلفونسو رویا

کاری نارگیل سبزی توفو آسان در یک کاسه در پس زمینه سفید تکمیل شد

کاری نارگیل گیاهی توفو آسان

استف، لاندستروم

این کاری نارگیل گیاهی 30 دقیقه ای با الهام از هندی با توفو و سبزیجات در پودر کاری و سس کاری شیر نارگیل برای یک وعده غذایی فوق العاده ساده اما طعم و مواد مغذی، کم هزینه، آرامش بخش و فوق العاده رضایت بخش بسته بندی شده است.

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 25 دقیقه

زمان کل 35 دقیقه

دوره شام

غذا هندی

خدمات 6 وعده های غذایی

کا،ی 264 کیلو کا،ی

  • روغن را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید، سپس پیاز را به آن اضافه کنید و حدود 4 دقیقه تفت دهید، سپس سیر، زنجبیل و همه ادویه ها را اضافه کنید.

  • وقتی معطر شد، شیر نارگیل، آبگوشت، سیب زمینی و توفو را به آن اضافه کنید.

  • وقتی سیب زمینی شروع به نرم شدن کرد، هویج و گل کلم را به آن اضافه کنید.

  • وقتی همه سبزیجات به اندازه کافی نرم شدند، بروکلی و نخود برفی را با آن مخلوط کنید و حرارت را خاموش کنید. بگذارید چند دقیقه با درب بنشیند. با برنج یا کینوآ سرو کنید

  • برای کاهش زمان آماده سازی: می تو،د سبزیجات از قبل ،د شده یا یخ زده (ی،ی پیاز ،د شده، گل کلم بروکلی/گل کلم آماده و غیره) ،یداری کنید.
  • قوام را تنظیم کنید: برای کاری نازک تر، آب گوشت/آب بیشتری اضافه کنید. برای غلیظ شدن 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت (به صورت دوغابی) اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید و هم بزنید تا غلیظ شود. در صورت نیاز تکرار کنید.
  • برای طعم غنی تر: مقدار پودر کاری را که اضافه می کنید افزایش دهید.
  • برای تنظیم سطح ادویه: ابتدا یک پودر کاری ملایم، متوسط ​​یا داغ انتخاب کنید. برای ادویه بیشتر، پودر کاین/ فلفل قرمز یا فلفل قرمز را اضافه کنید.

کا،ی: 264کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 20gپروتئین: 6gچربی: 19gچربی های اشباع شده: 13gچربی های چند غیر اشباع: 2gچربی اشباع شده: 4gچربی ترانس: 0.02gسدیم: 597میلی گرمپتاسیم: 640میلی گرمفیبر: 3gقند: 3gویتامین A: 2194IUویتامین سی: 37میلی گرمکلسیم: 60میلی گرماهن: 4میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.


منبع: https://plantbasedonabudget.com/coconut-curry/