۱۲ تا از غذاهای سنتی تبریز که حتما باید امتحان کنید مجله علی بابا-غذا شرقی

چکدرمه از گوشت، پیاز، رب گوجه، روغن و ادویه جات تهیه شده و معمولا با دوغ و سبزی خوردن سرو می‌شود. آش دوغ قزوینآش دوغ در بیشتر شهرهای ترک زبان ایران طبخ می‌شود اما طرز تهیه این آش در قزوین با مناطق دیگر کمی فرق دارد. این غذا از ترکیب شکر، برنج، خلال پسته، خلال بادام، خلال پوست نارنگی و زعفران تهیه شده و اغلب همراه خورش قیمه سرو می‌شود.

  • طعم این خورش باید کمی ترش باشد به همین دلیل کمی لیمو عمانی خشک یا آبلیموی تازه به آن اضافه می­کنند، مدت زیادی طول می­کشد تا رب سبزی جا بیفتد.
  • طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد.
  • این غذا در زمان نسبتا کم و بسیار ساده و آسان تهیه می شود اما با این وجود طعمی فوق العاده و دوست داشتنی دارد.

بخش‌هایی از این رستوران کاملاً قجری و سلطنتی و بخش‌هایی دیگر از آن، به شکل کاملاً سنتی و بی‌آلایش طراحی شده است. در بخش میانی این رستوران، فضایی باز با حوضی لاجوردی تعبیه شده است که به چهل ستون ظاهری بسیار زیبا هدیه می‌دهد. در این رستوران از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، شاهد اجرای موسیقی زنده خواهید بود و از شنیدن نوای سازهای سنتی لذت خواهید برد. در رستوران چهل ستون تهرانپارس انواع غذاهای سنتی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود. رستوران سنتی باغ فردوس یکی دیگر از رستوران های تهران محسوب می‌شود که فضایی سنتی و تماشایی دارد.

دمی لخلاخ (دم پخت ماهی)

به طور کلی می‌توان گفت ترک‌ها از طعم شیرینی لذت می‌برند. خورشت آلوهویج از آن خورشت‌های محبوب آذربایجان شرقی مجله خبری غذا است که اسمش ترکیباتش را لو می‌دهد. برای پختن خورشت آلو هویج می‌توان از گوشت مرغ یا گوسفند استفاده کرد.

ماهی برشته

به همین دلیل توصیه می‌کنیم در تهیه ماهی شکم پر به سراغ این دسته از ماهی‌ها بروید. ماهی‌های چرب درصد امگا ۳ بالایی دارند و همین مسئله باعث بهبود عملکرد درست بدن و مغز می‌شود. باید اشاره کنیم که معمولاً توصیه می‌شود ضخامت گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه به اندازه‌ای زیاد نکنید که باعث سفت شدن آن شود. در کنار این، ضخامت کم و نازکیِ این گوشت هم می‌تواند از کیفیت کباب تابه‌ای بکاهد.

یکی از اصیل ترین گزینه ها در لیست غذاهای ایرانی ، آبگوشت است. در سال های گذشته معمولا برای مهمانی های خانوادگی دیگ آبگوشت بار می گذاشتند. خوش طعم ترین آبگوشت های ایرانی را با هم مرور می کنیم. برای صرف غذاهای محلی استان شیراز می‌توانید به رستوران شرزه مراجعه کنید.

لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است كه همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش كم نشده كه با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است. یكی از غذاهای سنتی و اصیل كرمانشاه سیب پلوی كرمانشاهی می باشد كه در نوع خود بی نظیر است . از آنجا که کالری این غذا تا حدودی بالاست و جزو غذا‌های سنگین به شمار می‌رود، توصیه می‌شود آن را برای وعده ناهار میل کنید.

یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در تهران تجربه کنید، رستوران‌گردی است. در تهران صدها رستوران مختلف وجود دارند که هر یک در تلاش هستند تا با ابتکار عمل خود، مشتری‌های بیشتری جذب کنند. در همین راستا در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین رستوران های سنتی تهران آشنا کنیم. همیشه دنبال پیش‌غذا، عصرانه و غذاهای لقمه‌ای جدید هستند.