آگهی های انواع هارد اکسترنال اینترنال در دیوار تهران

در این نوشته به روش‌های نصب و یا ارتقای درایو هارد یا SSD رایانه می‌پردازیم. یکی از عمده تفاوت های هاردهای HDD و SSD در زمان ذخیره سازی اطلاعات می باشد که معمولا هارد دیسک های SSD دو برابر بیشتر داده ها را به نسبت هاردهای HDD حفظ و نگهداری می کنند. Hdd همان مخفف کلمه hard disk drive می باشد که در این نوع از تکنولوژی، ذخیره سازی اطلاعات بر روی پلتر ذخیره می شود و با کمک بازوی متحرک یا هد محتوای شما خوانده می شود. یکی از مزایای دیسک‌های سخت آن است که می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را با ارزان ترن قیمت برای شما نگهداری و حفظ نمایند. بسته به نحوه پیکربندی BIOS، سایر دستگاه‌های قابل بوت در دنباله بوت نیز برای فایل‌های بوت ضروری بررسی می‌شوند. به عنوان مثال، اگر دستگاه USB در دنباله راه‌اندازی بایوس شما فهرست شده است، می‌توانید از یک درایو فلش USB قابل بوت در رایانه بدون هارد دیسک بوت شوید.

  • رم به عنوان حافظه اصلی شناخته می‌شود، در حالی که هارد دیسک‌ها و SSD‌ها در قسمت ذخیره سازی ثانویه قرار می‌گیرند.
  • سرعت انتقال اطلاعات در قسمت داخلی در بازه ۴۴٫۲ مگابایت در ثانیه تا ۷۴٫۵ مگابایت در ثانیه تغییر می‌کند و این در حالیست که سرعت انتقال اطلاعات در واحدهای خارجی ۷۴٫۰ مگا بایت در ثانیه تا ۱۱۱٫۴ مگا بایت در ثانیه متغیر است.
  • در رایانه، این شامل تمام عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی، اسناد و برنامه‌های کاربردی شما می‌شود، و فراتر از آن، کد سیستم عامل، چارچوب‌ها و درایورهای رایانه شما نیز در هارد دیسک ذخیره می‌شود.
  • توسط کابل USB به درگاه خروجی لپ‌تاپ، کیس یا از طریق کابل OTG به گوشی هوشمند و تبلت وصل شده و می‌توانید اطلاعات را روی هارد ذخیره کرده و یا از روی آن بخوانید.

رابط اتصال ساتا معمولا شامل دو اتصال تخت است اما رابط‌های پاتا شامل دو اتصال با پین‌های متعدد است. بنابراین از نظر ظاهری به راحتی می‌توانید تفاوت بین این دو رابط اتصال را تشخیص دهید. اکثر هاردهای اینترنال 2.5 اینچی دارای ارتفاع 9.5 میلی‌متری هستند اما بعضی از هاردها نیز ممکن است از ارتفاع 12.5 میلی‌متری برخوردار باشند. این تفاوت در ابعاد باعث شده است تا وزن هاردهای 2.5 اینچی به مراتب کمتر باشد. یکی از نرم افزارهای نمایش سلامت هارد ابزار S.M.A.R.T می باشد که به خوبی از درایوهای داخلی و اکسترنال پشتیبانی می کند.

WD Blue 500GB 64MB Buffer HDD

قسمت بازوی مکانیکی می تواند سر Head را از مرکزی ترین نقطه دیسک (Platter) تا کناری ترین نقطه آن ببرد . هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن ها در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . بیشترین ظرفیت یک هارد درایو ۱۰ ترابایت مربوط به BarraCuda Pro می‌ باشد که شرکت سیگیت در حال حاضر به  بازار عرضه کرده است. هرچه مقدار بافر بیشتر باشد، هماهنگی سرعت بین دو دستگاه یا قطعه سخت افزاری بیشتر خواهد بود.

هارددیسک اینترنال توشیبا مدل A100 ظرفیت 1 ترابایت

برای نصب کامل درایو جدید ممکن است لازم باشد چندین پنل را از کیس باز کنید. اگر درایو جدید خود را جایگزین درایو قدیمی کرده‌اید و نمی‌خواهید در کنار آن به سیستم اضافه کنید، احتمالاً به جای نصب مجدد سیستم‌عامل، ترجیح می‌دهید که آن را به درایو جدید انتقال دهید. اگر ابزار رایگانی به این منظور پیدا نکرده‌اید، روش‌های دیگری مانند استفاده از برنامه «EaseUS Todo Backup» برای ارتقای درایوهای هارد بزرگ‌تر بدون نیاز به نصب مجدد سیستم‌عامل وجود دارند. مصرف انرژی از دیگر موارد بسیار مهم در کارایی هاردها می باشد به طوری که هر چه مصرف کمتر باشد بی شک مقرون به صرفه تر هستند و همچنین گرمای کمتری را نیز متحمل می شود.

Dropbox از سرورهایی استفاده می‌کند که در مراکز داده در سراسر جهان قرار دارند. شما نمی‌توانید به‌طور تصادفی ابر را رها کنید و به فایل‌های داخل آن مانند یک هارد دیسک اکسترنال آسیب بزنید، همه دیجیتالی شده‌اند و همه امن هستند. وقتی فایل‌ها را در Dropbox ذخیره می‌کنید، آن‌ها را در یک فضای رمزگذاری‌شده و محافظت‌شده ذخیره می‌کنید که به مراتب کمتر از هارد دیسک سنتی در برابر سرقت آسیب‌پذیر است. Dropbox یک راه حل امن و همه کاره برای پشتیبان گیری و ذخیره فایل‌ها، صرفه جویی در فضای ذخیره سازی شما در رایانه شما و از بین بردن دردسر و خطر نگهداری اطلاعات مهم شما در هارد دیسک‌های خارجی است. شایان ذکر است که چرخش سریع پلاتر‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیو‌های مورد نظر خود را با سرعت بالا‌تری لود کرده و در وقت گرانبهای خود به خوبی صرفه جویی کنید. بنابراین اگر کار شما ادیت کردن ویدیو می‌باشد یا به ادیت و ویرایش ویدیو علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم هارد درایو وسترن دیجیتال مدل WD-Ultrastar را خریداری کنید و با نگهداری انواع ویدیو‌ها و اطلاعات شخصی، به هیچ عنوان نگران کمبود فضا نباشید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار