برنامه غذاهای سنتی گیلانی و شمالی دانلود کافه بازار

طرز تهیه ترش واش گیلانی و خورش ترش واش مازندرانی و حتی ترش واش لنگرود هم بسیار شبیه است. سبزی ترش واش در کنار طعم فوق‌العاده، خواص درمانی زیادی هم دارد. ماهی سفید یکی از بهترین و خوشمزه ‌ترین ماهی‌ های شمال کشور است که طعم بسیار لذیذی دارد.

  • برای تهیه این غذا بسته به سلیقه از گوشت مرغ، اردک، بلدرچین یا غاز استفاده می کنند.
  • آغوز مسما را پس از آماده شدن به همراه برنج سرو می‌کنند.
  • برنج آبکش شده را در تابه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

کدوحلوایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد و همین امر باعث می شود این غذا علاوه بر طعم لذیذ، سرشار از خاصیت باشد. در ادامه طرز تهیه کهی پلا را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. این غذا شامل مرغ کامل، گردو، آلو، زعفران، زرشک، آب لیمو یا آب نارنج، پیاز سرخ شده، شکر، نمک، فلفل، جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون می باشد. این غذا شامل مرغ تکه شده، آلوخشک، دانه انار ترش، آب نارنج، پیاز، گردو و زعفران می‌ باشد. Jan 22, 2020 — ماهی مالاتا یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذا‌های دریایی مخصوص شمال ایران …

پس از نیم‌پز شدن حبوبات، هویج و چغندر نگینی خرد شده، سبزی خرد شده، نمک و فلفل را به حبوبات اضافه کنید. این آش مقوی، غذایی کامل و سیرکننده است که می‌توان آن را برای وعده ناهار و شام یا به‌عنوان پیش غذا سرو کرد. زمان پخت این آش، حدود دو ساعت است و شما می‌توانید آن را به آسانی در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. گوشت غاز را با یک عدد پیاز چهار قاچ شده و زردچوبه برای سه ساعت در آب روی حرارت ملایم گاز بپزید. در همین حین، سبزی خرد شده را در روغن داغ کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد؛ اما سیاه نشود.

۴- واویشکا (لیست ۸ غذای شمالی)

برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید و برای چند دقیقه آن را بپزید تا مغز دانه‌های برنج کمی نرم شود. حدود یک سوم از برنج را در یک قابلمه مناسب بریزید، اردک را روی برنج قرار دهید و بقیه برنج را نیز روی اردک بریزید. یک لیوان آب و روغن روی برنج دهید، روی درب قابلمه، دم‌کنی بگذارید و اجازه دهید تا باستیرما برای حدود چهار ساعت روی حرارت ملایم بپزد. واویشکا یکی از خوراک‌های خوشمزه‌ و مشهور شمالی است که اصالت آن به کشور روسیه برمی‌شود.

۱۶. خالو آبه و طرز تهیه آن

احتمالا اگر اولین باری که اسم این غذا را شنیده اید، کباب گوشت را متصور شده اید. اما این غذا یک عضو کبابی دارد که بادمجان کبابی است و در آن از گوشت استفاده نمی شود. این غذا هم انتخاب مناسبی برای کسانی است که به غذاهای سنتی علاقه دارند اما گیاه خوار هستند. البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد.

– بادمجان شکم پر گیلانی

حال مواد درون تابه را به قابلمه اضافه کرده و ۱ قاشق رب گوجه سبز و ۲ قاشق آب نارنج محلی اضافه نمایید. مغز گردو چرخ شده، رب انا، رب آلوچه جنگلی، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و دارچین را افزوده و تفت دهید. غذای شمالی با ماهی، برای تهیه این غذای خوشمزه می توانید از ماهی آزاد یا ماهی سفید استفاده کنید.