بهترین غذاهای شمالی لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران

برنج له شده یا آرد برنج را افزوده و در قابلمه را به مدت ۱۰ دقیقه گذاشته تا به خوبی جا بیفتد. روی حرارت کم گذاشته، سپس در این مرحله آب قلم(به دلخواه)اضافه کنید. گوشت را از یخچال بیرون آورده و سیخ بزنید، سپس روی ذغال کباب کنید.

  • از نظر تنوع غذاهای محلی نخستین استان کشور ایران است.
  • این سبزی منبع خوبی از مواد معدنی از جمله آهن، فسفر و ویتامین C است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و تصفیه کبد، کلیه و روده‌ها دارد.
  • خورش عدس یا «مرجو خورش»، غذای اصیل شهرستان طالقان و گیلان به شمار می‌ رود و می‌ ‌توانید آن را در کنار خوراک عدسی در برنامه غذایی خود قرار دهید.

این غذا را با انواع ماهی ها می شود آماده کرد اما اکثرا از ماهی سفید نر برای طبخ آن استفاده می کنند. افرادی که به غذاهای دریایی علاقه مند هستند، صددرصد از این غذا خوششان خواهد آمد. استان مازندران یکی از استان های خوش آب و هوای شمال کشور است که سالانه مسافر و گردشگران بسیاری دارد.

منتخب آموزش آشپزی

پس از کشیده شدن آب خوراک، غذا را با برنج یا نان سرو کنید. در ابتدا پوست روی اشپل را جدا کنید و با چنگال آن را دانه دانه کنید. اشپل ماهی را در تابه بریزید تا رنگ آن در اثر گرما تغییر کند. برگ سیر خرد شده را در همان تابه تفت دهید تا نرم شود. سپس اشپل‌ها را به‌همراه انار و گلپر دوباره در تابه بریزید.

لیست غذاهای شمالی با گوشت

اگر مقصد سفرتان، شمال کشور باشد، قطعاً سری به رودبار خواهید زد و در آنجا یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی واقع شده که نام آن سرچشمه رودبار است. ظاهر ساده و تمیزی دارد و کیفیت غذای خود را در طول چندین سالی که فعالیت کرده، به خوبی حفظ کرده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای محلی گیلانی، کباب، ماهی، خورش محلی و …

طرز تهیه خورش بیج بیج مازندرانی اصلدر این بخش ، طرز تهیه خورش بیج بیج مازندرانی اصل را بصورت کاملا حرفه ای و مخصوص باریتان قرار داده ایم. است که از بادمجان کبابی ساطوری، کدو سبز،گوجه ‌سبز، ریحان و گلپر، سیر، نمک و آب انگور (یا آبغوره) درست می‌شود و طعم دلنشینی دارد. را برایتان آورده ایم و در پایین این غذاهای خوشمزه را شرح خواهیم داد.