رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟

سپس ادویه، سبزیجات مخصوص، لپه، آب و آب نارنج را به آن اضافه کنید. 10 دقیقه مانده به اینکه غذا حاضر شود، دو تخم مرغ در آن بشکنید. یکی از ناب ترن غذاهای گیلان به خصوص رشت، کباب ترش است. گوشت تازه را با سیر، سبزیجات تازه، گردو، فلفل و رب انار طعم دار می‌کنند. چند ساعت گوشت را در این ترکیب استراحت داده و در نهایت آن را روی زغال کباب می‌کنند.

  • باقالا قاتق یک غذای ملی و محبوب بومی ایرانی است که با لوبیا، شوید، سیر و تخم مرغ تهیه می شود و معمولا با برنج سرو می شود.
  • البته شما می‌توانید آن را با گوشت‌های سفید مانند گوشت مرغ و بوقلمون هم تهیه کنید.
  • طرز تهیه چغیرتمای آستارا کمی با چغرتمه مرغ رشتی متفاوت است.
  • این غذا از فیله مرغ، پیاز، رب انار، سیب زمینی، زعفران، زردچوبه، روغن و نمک تهیه می‌شود.

برای این کار حتما مرغ را از چند ساعت قبل با مقداری آب انار، نمک و فلفل مزه‌دار کنید. مرغ‌ها را به‌همراه یک پیمانه آب به مواد تفت داده شده اضافه کنید. پس از جوشیدن آب، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها روی حرارت کم برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند و خورش جا بیفتد. سپس برگ‌های چغندر و ساقه‎های آب‌پز شده را به پیاز و سیر اضافه کنید و خوب تفت دهید تا هیچ آبی در تابه نماند. مواد را در یک گوشه تابه جمع کنید و در گوشه دیگر، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. پس از پخت تخم‌مرغ، آن‌ها را خرد کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم به بهترین رستوران گیلکی تهران حتماً سری بزنید. رستوران خوش‌بین پارکینگ ندارد و شما باید در خیابان‌های فرعی ماشین خود را پارک کنید. این غذای گیلانی با ماهی کولی درست می‌شود و تقریبا چیزی شبیه فسنجان است. سبزی‌هایی که در این خورش استفاده می‌شود، شامل نعنا و گشنیز و سبزی‌های شمالی خاصی مانند خالواش و چوچاق است. یا از راه خرید اینترنتی غذا از رستوران‌ها یا با مراجعه حضوری، غورابیج را امتحان کنید.

محیط رستوران و کارکنان بسیار حرفه‌ای از امتیازات این رستوران است. اگر شما هم به‌دنبال پاسخی برای این پرسش همیشگی یعنی ناهار چی بپزم هستید، به شما هواری را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای جنوبی با ماهی، پیاز، شوید، شنبلیله و سیر درست می‌شود.

رستوران ماهی سفید

در ادامه رب گوجه‌فرنگی را به‌همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در تابه تفت دهید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه کشمش و قیسی را در یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و تفت دهید و سپس در قابلمه آش بریزید. پس از چند دقیقه شکر را در آش بریزید و اجازه دهید تا اش چند جوش دیگر بزند و به لعاب بیفتد. آش را در کاسه سرو بکشید و با پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید. در ابتدا پیاز را با کمی روغن و زردچوبه در تابه تفت دهید تا نرم و سبک شوند. سپس مرغ‌ها را در تابه بریزید و همراه با پیازها کمی سرخ کنید تا تغییر رنگ دهند.

طرز تهیه انواع مخلفات گیلانی

مواد اصلی تشکیل دهنده این غذا برنج و کدو به همراه گوشت چرخکرده و کره محلی است. برای طعم دار کردن آن هم معمولاً از پیاز، زیره و زردچوبه استفاده می‌شود. اگر به چالوس سفر کردید حتماً این غذای بی نظیر را در رستوران های چالوس امتحان کنید. حیف است به شمال ایران و البته چالوس سفر کنید اما غذاهای محلی آنجا را نچشید.

درب تابه را ببندید و پس از برشته و طلایی شدن کوکو، آن را سرو کنید. رب انار و رب گوجه فرنگی را در یک کاسه بریزید و به‌تدریج دو لیوان آب به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس کمی فلفل قرمز و نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید تا سس شما آماده شود. تکه‌های کوچک خرد شده مرغ، اردک یا مرغابی را در روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شوند و آب آن‌ها کشیده شود. سپس تکه‌های مرغ سرخ شده را در یک قابلمه بریزید و روی شعله کم گاز قرار دهید تا کمی بپزند. پیازهای نگینی خرد شده را نیز جداگانه در کمی روغن تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

۲. ماهی گرد بیج

ماهی سفید ماده اصلی این غذای خوشمزه مازندرانی است که با سبزی‌های معطر مانند نعنا، خنش (خلواش) و شوشاق مزه‌دار می‌شود. برای پختن این غذا اول شکم ماهی را خالی و تمیز کنید و سپس با سبزی‌های معطر، رب انار، گردو، گلپر، فلفل و نمک پر کنید. به دو صورت می‌توانید این غذا را تهیه کنید بدین شکل که هم می‌توانید داخل فر آن را قرار داده و هم روی آتش یا ذغال کباب کنید. دو عدد پیاز رنده شده را در یک تابه بریزید و بدون روغن آن‌ها را تفت دهید تا کاملا خشک شوند.