طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و جنوبی با ماهی

در آخر، آبغوره را به خورش اضافه کنید تا مزه‌دار شود. خورش سیر قلیه گیلکی با مرغ را با برنج، ترب سفید، انواع ترشی و سالاد و زیتون سرو کنید. خورش گمج کباب، یک غذای اصیل و لذیذ گیلانی است که مواد تشکیل‌دهنده آن، شبیه به کباب ترش هستند؛ اما این خورش را با آبی کمی در ظرفی سفالی به نام گمچ درست می‌کنند. گمج کباب با گوشت خورشتی، گردو، آب انار، رب انار، پیاز و یک سبزی خارق‌العاده محلی به نام چوچاق درست می‌شود. پیاز داغ را با زردچوبه و مرغ‌ها تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه از بین برود و مرغ‌ها طلایی رنگ شوند.

  • اگر هوس خوردن خورشت مرغ ناردون را کرده‌اید به رستوران بهزاد یک سری بزنید.
  • اگر از رب انار به‌جای آب انار استفاده کنید، رنگ کال کباب تیره می‌شود.
  • در صورت تمایل می‌توانید این خورش را با بادمجان سرخ شده نیز سرو کنید.
  • میرزا قاسمی هم که از بهترین های شمال محسوب می شود و نیازی به معرفی خاصی ندارد، این غذای خوشمزه را در دستور اصلی با بادمجان کبابی یا دودی درست می شود.

مرغ شکم پر یک غذای مجلسی و لذیذ مناسب برای تمامی مهمانی ها و مراسمات شما می باشد و معمولا همراه برنج سرو می شود. در ادامه طرز تهیه مرغ شکم پر شمالی را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. طرز تهیه خوراک کدوبره از غذاهای محلی مازندرانخوراک کدو بره بسیار لذیذ و خوشمزه است. این خوراک سریع آماده می شود و از غذاهای محلی مازندران است. طرز تهیه خوراک کدوبره مازندرانی را بصورت کامل و اصلی برایتان قرار داده ایم تا در کنار خانواده خود ، این غذای خوشمزه را طبخ کرده و با عزیزانتان نوش جان کنید. غذاهای محلی که در منو گیلار وجود دارد شمال مرغ ترش، فسنجان با اردک و ماهی سفید شکم پر و کباب ترش است.

کباب ترش یک غذای شمالی خوشمزه

این غذا آنقدر معروف و محبوب است که در کشورهایی مانند ترکیه هم پخته می‌شود. در ایران مردم به بورانی کدو حلوایی، کدو حلوایی با ماست هم می‌گویند. این غذا از کدو حلوایی، ماست، پودر زیره، دانه خردل، دارچین، روغن و نمک تهیه می‌شود.

اناربیج

این غذا به طور سنتی بر روی آتش و با ذغال درست می‌شود، اما با توجه به شرایط زندگی امروزی اغلب بانوان شمالی ماهی را پس از آماده کردن در فر قرار می‌دهند تا گریل شود. مالابیج از جمله غذاهای شمال ایران است که حتما باید آن را امتحان کنید. همیشه در لیست غذاهای سنتی ایرانی نام باقالی قاتق دیده می‌شود.

رستوران گیلانه در خیابان جردن تهران از رستوران‌های لوکس به سبک شمالی است. رستورانی که با دکوراسیون تلفیقی سنتی و شمالی، پنجره‌های چوبی، نور آبی و گل‌های شمعدانی سعی کرده تا تداعی‌کننده حال و های شمال کشور باشد. کباب ترش رستوران گیلانه از معروف‌ترین کباب‌ترش های تهران است. حتی خیلی‌ها آن را از خوشبین هم بهتر می‌دانند و می‌گویند رتبه اول بهترین کباب ترش برای گیلانه است. ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند.