طرز تهیه غذاهای محلی استان گیلان؛ بهشت عاشقان غذا کجارو

در این غذا احتیاج به ادویه ی زیادی نیست چون طعم اصلی آن از آب نارنج و سبزیجات تازه می آید. بهتر است لپه ها را از شب قبل خیس کنید و قبل از اضافه کردن به خورشت به مدت ۲۵ خوب بپزید. مقداری روغن در تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود. درب تابه را ببندید و اجازه دهید تا کوکو گردو مغزپخت شود. پس از سرخ شدن یک طرف کوکو، آن را برش بزنید و برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم سرخ شود.

شامی ترش رودباری و شامی ترش ماسوله نیز بسیار خوشمزه و مشهور هستند. بهتر استبا انگشت میان شامی را سوراخ کنید تا هنگام سرخ شدن حرارت به همه جای شامی برسد. اگر به سبزی خالواش و چوچاق دسترسی داشتید، آن‌ها را جایگزین جعفری و گشنیز کنید. از مایه شامی به‌اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و با دست به‌صورت گرد پهن کنید. شامی را در روغن بیندازید تا سرخ شود؛ سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. توجه داشته باشید که اگر نمک را از ابتدا اضافه کنید حبوبات خوب نمی‌پزند.

  • به بادمجان‌های نگینی خرد شده نمک بزنید و آن‌ها را نیم ساعت رها کنید تا تلخی آن‌ها گرفته شود.
  • اگر به آنجا سفر کرده باشید، قطعاً رستوران گیلکی و دریایی نیلوفر آبی را می‌شناسید.
  • این غذای خوشمزه شمالی با رب انار شیرین، جوجه، زعفران دم کرده، لیمو ترش، روغن مایع و نمک و فلفل تهیه شده و به همراه برنج و رب انار خورده می‌شود.
  • غذاهای شمالی ایران چند عضو اصلی دارند که معمولا در بیشتر دستور پخت های شمالی پیدا می شوند که از آن ها می توان به سیر، سبزی، رب انار و بادمجان اشاره کرد.
  • خورش شیرین تره در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و یک غذای بسیار ساده و راحت است.

توجه داشته باشید که هرچه پیازها را ریز تر و یکدست‌تر خرد کنید، طعم و ظاهر نرگسی شما بهتر خواهد شد. سبزی را بیش از حد سرخ و تیره نکنید؛ زیرا خورش شما خشک و تلخ خواهد شد. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. شباهت دارد با این تفاوت که در در آن از گوشت استفاده نمی شود و بادمجان نقش اصلی در این غذا را بازی میکند.

لیست غذای شمالی

ترکیب مزه ی بادمجان کبابی با گوجه فرنگی له شده و سیر غوغایی در ذهن شما ایجاد میکند که قطعا عاشق آن خواهید شد. باید با دختر شمالی ازدواج کنم تا از این غذاهای خوشمزه بهرمند شوم. هنوز نمی دونی انار ترش باعث یبوست میشه نه اجابت مزاج، ضمناً اونجا طبق ذائقه شخص شما غذا نمی پزن، اگر خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرد که غذای شمال رو بخوری. قبلا تو اینجا یاد دادیم که چجوری ترش کباب گیلانی درست کنید.

همه چیز درباره چاشنی غذا (ادویه های خوشمزه)

پیاز را خرد کنید و در روغن تفت دهید سپس زردچوبه را تفت دهید تکه‌های مرغ را اضافه کنید و به همراه پیاز و زردچوبه تفت دهید. این غذا از ترکیب گوشت اردک با گردو، رب انار و دانه‌های نرم شده انار پخته می‌شود. غذایی بسیار مقوی و متفاوت که حیف است به خطه شمال سفر کنید و طعم آن را نچشید. برای درست کردن این غذا از تخم مرغ و برگ سیر استفاده می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم تا تعدادی از رستوران‌های گیلکی تهران را به شما معرفی کنیم. اگر احساس می‌کنید که اسم رستورانی ازقلم‌افتاده است، حتماً در بخش نظرات برای ما بنویسید تا به این لیست اضافه کنیم. اگر هم تجربه‌ی رفتن به رستوران‌های نامبرده را دارید، خوشحال می‌شویم که تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. گیلانه با طراحی سنتی که در داخل آن انجام شده و نمادهایی مثل قاب پنجره چوبی و گل شمعدانی، شما را یک سفر به گیلان می‌برد و برمی‌گرداند. برخی از مشتریان گیلانه معتقدند که غذاهای این رستوران، حتی از برخی رستوران‌های رشت هم بهتر است و طعم و مزۀ بهتری دارند. کدو یکی از غذاهای اصیل و سنتی استان مازندران است که طرفداران بسیاری دارد و به آسانی نیز تهیه می شود.

شما می توانید آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه نمایید. دلیل اصلی دیگر نیز انتخاب مواد اولیه های متفاوت و مناسب در غذاهای محلی مازندران می باشد. حتما این بخش را مطالعه کرده و این غذای خوشمزه را یاد بگیرید تا بتوانید آن را برای عزیزانتان در منزل تهیه کنید. این غذای خوشمزه از غذاهای محبوب و محلی استان مازندران است.

لیست ۵ غذا با گوشت چرخ کرده برای ناهار را در این لینک ببینید. برای نگهداری زیتون پرورده، آن را در ظروف شیشه‌ای در دار بریزید و در یخچال قرار دهید. شما می‌توانید به‌جای شکر از مقداری آب لیموی تازه یا سرکه استفاده کنید. برای یکدست‌تر شدن ناز خاتون، می‌توان به‌جای ساطوری کردن، از غذاساز استفاده کرد تا مواد کاملا به یک اندازه خرد شوند. شما می‌توانید مقدار سیر را طبق ذائقه خود، کم یا زیاد کنید.

بعد آب مرغ را اضافه کنید تا نیم ساعت با حرارت ملایم بجوشد. اگر از آلو در خورشت استفاده کردید حتما آن را خیس کنید و بعد در پیاز به همراه انار تفت دهید . یک قاشق رب افزوده و گوجه پوره شده و غوره ها، نمک فلفل و زعفران را اضافه کنید. برای پختن این غذا ابتدا سیر و شوید را با هم تفت می‌دهند و سپس به آن لوبیای رشتی را اضافه کرد و روی آن آب می‌ریزند. استفاده از مواد اولیه متنوع و تازه امتیاز ویژه غذاهای این منطقه است. سبزیجات کوهی و میوه‌های جنگلی عطر و طعم این غذاها را با هر جای دیگری متفاوت نموده است.