طرز تهیه کباب بختیاری رستورانی خوشمزه با روش ذغالی و تابه ای

آب این چشمه از گواراترین آب‌های جهان است و خواص درمانی از قبیل جلوگیری از پوسیدگی دندان و درمان سنگ کلیه دارد. مناظر چشمگیر و فضاسازی اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ قرار داده‌است. بختیاریسرزمین کنونی بختیاری هزاران سال است که سکونت‌گاه گروه‌های مختلف انسانی می‌باشد. منابع و امکانات طبیعی از قبیلِ آب، جنگل، مراتع، بارندگی مناسب، آبگیرهای فراوان و درّه‌های مستعد برای کشاورزی، این سرزمین را به یکی از بهترین زیستگاه‌ها و محل تجمع و سکونت گروه‌های انسانی در گذشته تبدیل نموده بود.

  • خورش خلال بادام، یکی از غذاهای سنتی، لذیذ و مجلسی استان کرمانشاه است که برخی آن را به‌عنوان بهترین خورش ایرانی می‌شناسند.
  • قلعه در منطقه چالشتر واقع شده که در دوره صفویه مرکز حکمرانی چهارمحالی ها بوده که به وسیله کلانتران، روستاها و مناطق تحت سیطره خود را کنترل می کردند .
  • البته بعضی گوشت گوساله را ترجیح می دهند، اما از نظر پزشکی گوشت گوساله و گاو برای خوردن توصیه نمی شود.
  • نصف مخلوط زرشک را به گوشت‌ها بیفزایید و بقیه آن را برای تزئین کنار بگذارید.
  • شله امیری، یکی از غذا‌های محلی خوشمزه ایلام است که با ترکیب ماش، برنج محلی (برنج عنبربو)، پیاز، روغن محلی، نمک و فلفل درست می‌شود.

این غذا دارای مزه ملس متمایل به ترش ودارای خواص فراوان است. یکی از آش های معروف ایرانی که در هر شهری پخته می شود آش کشک نام دارد. این غذا متعلق به شهرکرد یکی از شهرهای چهارمحال و بختیاری می باشد و دارای ارزش غذایی بالایی است و به خاطر استفاده از کشک داخل آن برای افرادی که دچار پوکی استخوان شده اند بسیار مفید است.

کباب سرداشی در همدان همراه با نان سنگک و سبزیجات تنوری شده سرو می‌شود و غذایی بسیار لذیذ و اشتهابرانگیز است. سپس آن را به مکعب‌های کوچک برش بزنید و با خرماها در یک قابلمه آب بریزید. عنکاس‌ها را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید تا نرم و خوش‌رنگ شوند. پیازهای خلالی خرد شده را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شوند. سپس عنکاس آب‌پز شده و زردچوبه را به پیازها اضافه کنید و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید. در ادامه رب گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل و ادویه را در تابه بریزید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

رعایت دوره پرهیز از مصرف آنتی‌بیوتیک در طیور لازمه عرضه گوشت سالم به بازار

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین غذاهای لذیذ محلی ایرانی و طرز تهیه آن‌ها از کوفته تبریزی گرفته تا دیزی سنگی، آش رشته، قورمه سبزی و انواع کباب‌ها آشنا کنیم. کباب یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است و در واقع کباب نماد غذای ایران است. در بین طیف گسترده کباب‌های ایرانی کباب بختیاری یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین کباب‌ها است. معمولاً در تهیه‌ی کباب بختیاری از گوشت راسته گوسفند یا فیله گوسفند استفاده می‌کنند، که آن را به صورت یکی در میان با گوشت فیله مرغ به سیخ می‌کشند. در واقع می‌توان به جای استفاده از فیله مرغ، از فیله ماهی نیز استفاده کرد.

خوشمزه ترین طرز تهیه کباب بختیاری

در مرحله بعدی فلفل دلمه ای و پیاز خلال شده را چهار تا پنج ساعت پیش از اینکه مرغ و گوشت را به سبخ بکشید به مواد بیفزایید. بهتر است که تکه های فیله مرغ و فیله گوساله را در درون دو ظرف مجزا در مخلوط آب پیاز و زعفران قرار دهید. پس از آماده شدن منقل سیخ ها را روی منقل بچینید و تند باد بزنید تا کباب ها خودشان را بگیرند سپس به صورت متداوم سیخ ها را بچرخانید تا کباب به صورت یکدست بپزند.

البته برای تهیه این خورش می‌توان از گوشت گوساله، مرغ، بوقلمون یا حتی قارچ نیز استفاده کرد. خورش قورمه سبزی باید حدود چهار تا پنج ساعت بپزد تا جا افتاده شود و به روغن بیفتد. خورش قورمه سبزی را در ظرف سرو بکشید و همراه با برنج، ماست و خیار، سالاد شیرازی و انواع ترشی سرو کنید.

آش دوغ

پس در سفر به مازندران و در خانه محلی‌ها حتما سراغ این غذای خوشمزه را بگیرید و اگر تاکنون آن را نخورده‌اید، حتما آن را امتحان کنید. سپس این عصاره که به آن «کلگ» نیز می‌گویند، برای یک هفته در آب خیس می‌شود تا به‌صورت خمیر دربیاید. این خمیر در مرحله بعدی در سبدهای مخصوصی که از شاخه‌های بادام کوهی می‌سازند، پالایش می‌شود. سپس آن را ورز می‌دهند و با ابزاری به نام «حسوم»، آن را روی ساج پهن می‌کنند. نان بلوط روی آتش درست می‌شود و برای برگرداندن آن نیز از حسوم استفاده می‌شود.