طرز تهیه 7 غذای شمالی با مرغ با طعمی بی نظیر مینویسم

اگر به آنجا سفر کرده باشید، قطعاً رستوران گیلکی و دریایی نیلوفر آبی را می‌شناسید. رستورانی است زیبا که درست وسط تالاب انزلی واقع شده است و منظره‌ای بسیار زیبا و خارق‌العاده به شما می‌دهد که می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی را در آن به ثبت برسانید. با توجه به نوع غذایی که طبخ می کنید این زمان متفاوت است ولی به طور معمول بیشتر از ۵ دقیقه نباید ماهی در خورش بپزد زیرا بعد از سرخ شدن خیلی زود له می شود. کوکوی مرغ به سبک شمالی از غذاهایی است که هم طعم بسیار خوشایندی دارد، هم اینکه خیلی سریع آماده سرو می شود.

  • برای درست کردن این غذا از تخم مرغ و برگ سیر استفاده می‌شود.
  • وینگوم ماست، یک همراه غذای گیلانی است که با ماست محلی، بادمجان کبابی، سبزیجات معطر، سیر، نمک و ادویه‌جات درست می‌شود.
  • یکی دیگر از مزیت‌های این رستوران را شاید بتوان رفتار صمیمانه کارکنان آن در نظر گرفت.
  • پس از جوشیدن آب، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها روی حرارت کم برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزند و خورش جا بیفتد.

تقریبا می توان این غذا را به کباب تابه ای شبیه دانست اما با تفاوتهایی در شیوه ی طبخ و مواد اولیه آن که مهم ترین آن می تواند آبدار بودن گمج کباب باشد. نزدیکی استان های شمالی ایران به دریای خزر و طبیعتا کشورهای حاشیه دریای خزر سبب اشتراک فرهنگی بین این مناطق شده است. واویشکا یکی از این نشانه های اشتراک فرهنگی است که غذایی اصالتا روسی است.

طعم غذاهای محلی گیلان

شیرین خورش یا خورش آلو قیسی گیلانی، از آن دست غذاهایی است که کافی است فقط یک بار آن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید. مرغ، پیاز، کشمش، قیسی، آلو سیاه، زعفران، کره، رب گوجه فرنگی و ادویه از مواد تشکیل‌دهنده این خورش هستند که با برنج سرو می‌شود. آلو مسما، یکی از خورش‌های لذیذ ایرانی است که در استان گیلان هم طرفداران بسیاری دارد. این خورش خوشمزه و ملس با مرغ، آلو، قیسی، پیاز، رب گوجه فرنگی و زعفران درست می‌شود.

طرز تهیه مرغ پرتقالی فوق العاده خوشمزه و مجلسی به روش شمالی

ماهی سفید یا انواع دلخواه دیگر را می‌توان با رب انار، مغز گردو، ادویه و سبزیجات خاص شمال مانند خالواش، نعناع و چوچاق طبخ کرد. شکم ماهی را با این مواد پر کنید و آن را روی آتش یا در فِر بپزید. نتیجه طعمی خواهد بود که از زیر زبانتان بیرون نمی‌رود. باقالا قاتق یک غذای ملی و محبوب بومی ایرانی است که با لوبیا، شوید، سیر و تخم مرغ تهیه می شود و معمولا با برنج سرو می شود. باقالا قاتق یکی دیگر از غذاهای سنتی شهرهای شمالی ایران است که به دلیل محبوبیت آن در سایر شهرهای ایران نیز یافت می شود. این غذای شمالی را باید در رستوران های شمال، در کنار دریا میل کنید تا ببینید چه قدر خوشمزه است و چرا معروف شده است.

سپس آن‌ها را روی خورش بچینید تا کمی با حرارت خورش، بپزند. برای سرو، بادمجان‌ها را دور دیس بچینید و بقیه مواد را در وسط دیس بریزید. سبزی معطر خشک را با کمی روغن در یک تابه سرخ کنید و سپس آن را در قابلمه خورش بریزید. اجازه دهید تا خورش برای ۱۰ دقیقه دیگر با درب بسته روی حرارت ملایم گاز قل بزند. در ادامه تکه‌های مرغ را به پیازها اضافه کنید و آن‌ها را نیز کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهند. سپس لپه‌ها را همراه با مرغ و پیاز تفت دهید و مراقب باشید که له نشوند.