غذاهای شمالی با ماهی

سیر واویج در فصل زمستان و رویش برگ سیر زیاد پخته می‌شود. بیشتر افراد دوست دارند مسمای گوجه بادمجان را با گوشت مرغ بخورند اما این غذا با گوشت قرمز هم تهیه می‌شود. برای طبخ این غذا از بادمجان، سیر، گوجه فرنگی، پیاز، آلو بخارا، زرد چوبه و نمک و فلفل استفاده می‌شود.

  • جالب است بدانید که سن امید به زندگی در گیلان، چند سال بیشتر از میانگین کشوری است و گفته می‌شود که یکی از دلایل این مسئله، مصرف زیاد ماهی در این منطقه است.
  • رستوران گیلکی بنه با غذاهای شمالی بی‌نظیر، انواع ماهی آماده پذیرایی از شماست.
  • رستوران گیلانسرا یک رستوران مانند رستوران‌های بین‌راهی شمال است یک رستوران که وقتی وارد می‌شوی بوی غذاهای شمال هوش از سر هرکسی می‌برد.
  • پس از چند دقیقه و برشته شدن کوکو، آن را برگردانید و طرف دیگر آن را نیز سرخ کنید.

یعنی آشتی با انار و دل دادن به مزه ی ملس آن و دانه هایش. این غذا اصالتا برای مازندران است و ترکیب انار و رب انار و گردو و سیر و مرغ سرخ شده، با کته برنج شمال، طعمی فراموش نشدنی تا پایان عمر در ذهن شما خواهد داشت. شاید وقتی که حرف از تنوع غذایی به میان بیاید، شمال ایران یکی از مناطقی باشد که سر دم دار تنوع در غذاهای محلی است. به همین دلیل در این مطلب از شادیما برای شما بهترین غذاهای شمالی را آورده ایم تا بیشتر با این سرزمین خوشمزه آشنا شوید. سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو می‌شود.

دستورپخت غذاهای شمالی

یک دوم لیوان آب جوش و نمک اضافه کرده و حرارت را زیاد کنید. اردک را از شب قبل به یک قاشق مرباخوری رب ازگیل، نمک، فلفل و زردچوبه ترش آغشته کنید تا مزه‌دار شود. سپس اردک را به‌همراه دو عدد پیاز درسته، نمک، فلفل، زردچوبه و مقدار کافی آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا اردک نیم‌پز شود. زمانی که آب داخل قابلمه به‌اندازه نصف لیوان آب شد، پیازهای درسته را از قابلمه خارج کنید. روی بادمجان‌ها نمک بپاشید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا تلخی بادمجان گرفته شود.

۲۳. ترش قلیه و طرز تهیه آن

آب مرغ را به مرغ‌ها اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا به جوش آید. سپس شعله گاز را کم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها برای ۴۵ دقیقه بپزند. در همین حین، سبزی خرد شده را برای سه تا چهار دقیقه در روغن در یک تابه تفت دهید. سپس یک قاشق سوپ‌خوری سماق و بقیه زردچوبه را به سبزی اضافه کنید و با هم تفت دهید.

لیست غذاهای شمالی با بادمجان

در میان غذاهای خوشمزه شمال باید به بشته واش اشاره کرد. این آش که از اسفناج، عدس، سیر، پیاز و زیره سبز درست می‌شود پیشنهادی ویژه برای یک عصرانه لذیذ در روزهای سرد زمستان است. همانطور که از اسم این غذا پیداست، مواد اصلی این غذا اسفناج و انار است و به همراه سیر و عدس غذای خوشمزه و متفاوتی می‌شود. این غذا سرشار از ویتامین‌های C و E و A است و همینطور خاصیت آنتی اکسیدانی هم دارد که باعث محکم شدن و تقویت سیسم ایمنی بدن می‌شود و نمی‌گذارد فرد بیمار شود. این آش خوشمزه سبک و طرز پخت آن بسیار ساده و آسان است. اول گشنیز، اسفناج و شوید را با سیر و نعنا بکوبید و با ماست قاطی کنید و هم بزنید تا ماست دلال آماده بشود.