غذاهای شمالی با ماهی

بادمجان کبابی با طعم شگفت انگیز خود در ترشی ناز خاتون به همراه سبزی‌هایی که بعضاً فقط در شمال ایران وجود دارند، طعم بی نظیری به آن بخشیده است. سایر اجزای تشکیل دهنده آن شامل سیر، ریحان، آبغوره و زعفران است. اگر به شمال ایران سفر کردید حتماً ناز خاتون را امتحان کنید. می باشد که انواع سبزیجات و صیفی ها تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن می تواند به تقویت سلامت بدن کمک کند. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل کدوسبز، سیب ‌زمینی، پیاز، گوجه ‌فرنگی، سیر، تخم مرغ و ادویه می باشد. در اینجا غذاهای محلی مازندران را بصورت کامل همراه با طرز تهیه غذاهای محلی مازندران را برایتان بصورت حرفه ای قرار داده ایم.

این استان علاوه بر مکان های گردشگری فوق العاده، دارای غذاهای محبوب و خوش رنگ و لعابی می باشد که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. من یه رستوران گیلکی خیلی خیلی خوب‌ میشناسم‌ که یه‌ سر و گردن از این رستورانا بالاتره. هم از حیث فضای رستوران که قدیمی و کاملا گیلکیه (با اینکه یک ساله تاسیس شده) و هم کیفیت غذاهاش حرف نداره. تعجب میکنم که توی لیست شما نیست با اینکه تو صفحه اول رستوران های فیدیلیو هم اسمش اومده. دیگر رستوران‌ گیلانی معروف و با سابقه در محله شیخ بهایی قرار دارد و نام آن گیلک است. رستورانی با فضای بسیار آرامش‌بخش که همه چیز آن طبق اصول است.

  • سپس گشنیز و جعفری ریز خرد شده، نعنا خشک و آرد نخودچی را در کاسه بریزید و با دست مواد را برای هفت تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا یک مایه چسبناک و منسجم داشته باشید.
  • این آش برای کسانی که کمبود آهن، مشکلات تیروئید، بواسیر و هموروئید بسیار مفید است.
  • همین باعث شده که از شمال تا جنوب، غذاهای متنوعی با آن پخته شود و محبوب سفره‌های ایرانی باشد.
  • است که همانطور که از اسمش مشخص است طعم ترش و متفاوتی با بقیه آش ها دارد.

منوی غذایی متنوع، پرسنل خوش‌اخلاق، فضای لوکس و… از جمله مزایایی هستند که باعث می‌شوند، آویشو را برای میل کردن غذاهای گیلکی انتخاب کنید. همچنین این آش برای درمان سرما خوردگی، کاهش چربی خون، قند خون و فشار خون بسیار مناسب می باشد. در ادامه طرز تهیه این آش فوق العاده را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

۱۸. خورش ملا قورمه شمالی و طرز تهیه آن

به پایان معرفی بهترین غذاهای شمال رسیدیم اما همانطور که می دانید فهرست غذاهای شمال به اینجا ختم نمی شود. تمام مواد داخل تابه را تفت دهید تا کاملاً یکدست شوند. در مرحله بعدی انار‌ها را‌دان کنید و داخل تابه بریزید. اگر انار در دسترس نبود می‌توانید از آب انار نیز استفاده کنید.

۲۱. بورانی پلو و طرز تهیه آن

کال کباب گیلانی شباهت زیادی به ناز خاتون دارد که یک غذای مازندرانی و گیلانی است. تفاوت این دو غذا در این است که در ناز خاتون، گردو حذف می‌شود و به‌جای آن، آبغوره به این چاشنی اضافه می‌شود. کال کباب به‌صورت سنتی در ظرفی به اسم نمکیار، نمیار یا نمکار درست می‌شود.

کولی، یک نوع ماهی ریز بسیار لذیذ است که به سه نوع سفید کولی، کاس کولی (کاس به‌معنای آبی) و سیاه کولی تقسیم می‌شود. برای درست کردن این غذای خوشمزه و راحت که طرفداران بسیاری هم دارد، کافی است پوست ماهی کولی را بکنید، شکم آن ا خالی کنید و آن را با فلفل و نمک سرخ کنید. برای این کار، روی شعله گاز یک توری بگذارید و ماهی کولی را برای چند لحظه روی آن قرار دهید. ماهی را چند بار برگردانید و سپس آن را از روی حرارت بردارید و پوست آن را بکنید. در این روش، گاز کثیف می‌شود و آشپزخانه بوی بد می‌گیرید.