غذاهای مازندرانی پیش غذاهای مازندرانی لیست بهترین غذاهای شمالی-غذا شرقی

رستوران ستاره سو در منطقه ای زیبا و در ۷۰ متری ساحل دریا با چشم انداز خود دریا، با غذاهای لذیذ و مدیریتی عالی، ممنونم از معرفی شما. کافه دا تنکابن از کافه های خاص و دوست داشتنی شهر است و برای قرار های دو نفره جایی خاطره انگیز به شمار می رود. همچنین برای اینکه محیط جذاب تر هم شود، کافه دا از میز و صندلی های چوبی استفاده کرده و ظرفیت آن ها معمولاً بین 2 تا 6 نفر است و می توانید از قبل هم رزرو کنید تا با خیال راحت به کافه مراجعه کنید. همچنین به لطف محبوبیت کافه رستوران ماسا و شلوغ بودن هایپر سنتر خزر، جای پارک در نزدیک و مقابل کافه رستوران هست و در شلوغ ترین روز های سال هم جای پارک در نزدیک رستوران به آسانی پیدا می شود. همانطور که گفتیم، رستوران امیر طوبایی در میدان امام خمینی تنکابن قرار دارد. جایی که تقاطع خیابان های امام خمینی، تختی و طالقانی است و چون نزدیک به رود چشمه کیله قرار دارد از پر رفت و آمد ترین میادین شهر محسوب می شود.

  • خورش عدس یا «مرجو خورش»، غذای اصیل شهرستان طالقان و گیلان به شمار می‌ رود و می‌ ‌توانید آن را در کنار خوراک عدسی در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • سبزی چوچاق جزو سبزی‌هایی است که فقط در بازارهای شمال کشور می‌توان آن را یافت.
  • مواد غذایی لازم برای این غذا شامل گوشت قرمز، برنج، سیب‌زمینی، چغندر، پیاز، آلو، نمک، فلفل و زردچوبه می‌شود.
  • همانطور که گفته شد، کهی در زبان مازندرانی به معنای کدو بوده و پلا هم به معنی پلو است، بنابراین کهی پلا همان کدو پلو است.
  • در تهیه ترشه شامی گیلانی از مخلوط گوشت چرخ شده، سبزیجات، سیب‌زمینی و آبغوره یا آب نارنج استفاده می‌شود.
  • رستوران نمونه جوجه محلیدر فومن، ابتدای جاده ماسوله، بلوار شهید افتخاری، رستوران نمونه جوجه محلی قرار دارد.

علت تمایز مرغ ترش با سایر غذاهای مشابه استفاده از سیر، نارنج، لپه و تخم مرغ در طبخ آن است. بااین‌حال همگی بر این واقعیت اعتراف می‌کنند که میرزاقاسمی شمالی حرف دیگری برای گفتن دارد و طعم آن قابل مقایسه با سایر میرزاقاسمی‌ها نیست. در تهیه این غذا از بادمجان کبابی، سیر، تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود که انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که محدودیت در مصرف گوشت دارند.

اگر به دنبال جایی در مرکز شهر می‌گردید که غذای گیلانی باکیفیت داشته باشد و قیمت‌هایش هم مناسب باشند، به رستوران حسن رشتی سر بزنید. همچنین غذاهای شمالی محبوب دیگری نیز بین مردم ایران شناخته شده هستند. غذاهایی مثل انار بابیج، شامی، شوید قرمه، میرزا قاسمی، آلو مسما، اسپناساک، بشته واش، خورش سیر انار، کئی پلا، ناردونی، اسفناج مرجی. ترکیبات این غذا تخم مرغ، برنج، سیر، سبزی‌های اسفناج، جعفری، گشنیز، نعناع خالواش و آب نارنج است. خورش ترش واش یکی دیگر از خورش‌های گیلانی است که به دلیل وجود سبزی ترش واش یا شبدر ترشک در آن، ترش‌مزه است. این غذا به صورت سنتی در ظرف‌های مخصوصی به نام “گمج” طبخ می‌شود.

روستای اشکور در شهر رامسر مازندران و رودسر گیلان

این غذا نیز با یک سس خوشمزه گوجه فرنگی طبخ می‌شود و نخودفرنگی و ادویه ماسالا مواد جدایی‌ناپذیر آن هستند. بسته به شهر و منطقه‌ای که این غذا را در آن سفارش می‌دهید، در کنار غذای شما برنج یا نان قرار می‌دهند. رستوران گرد ها در رستوران امیر طوبایی تنکابن می توانند بین کلی غذای ایرانی و محلی چه با برنج صد در صد ایرانی در قالب کته زعفرانی و چه به صورت هر کدام را که دوست دارند سفارش دهند و لذت ببرند. غذا های ایرانی رستوران امیر طوبایی بیشتر کبابی هستند یعنی از جوجه کباب و چلوکباب تا چنجه و شیشلیک و غیره حال با برنج یا خوراک. غذا های محلی هم شامل جوجه ترش، کباب ترش، مرغ ترش یا همان خوراک مرغ محلی اناردون هستند.

دربارکوغذاها به صورت محلی درون گمج (ظرف سنتی شمالی) پخت و سرو می‌شوند که ظاهر زیبایی دارد. سبزی محلی، گردو و انار به عنوان عناصر اصلی آشپزی شمالی در اکثر غذاها وجود دارد. اگر شما هم به‌دنبال پاسخی برای این پرسش همیشگی یعنی ناهار چی بپزم هستید، به شما هواری را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای جنوبی با ماهی، پیاز، شوید، شنبلیله و سیر درست می‌شود. برای پختن هواری باید مواد لازم را با ماهی سرخ کنید و بعد برنج را به آنها اضافه و دم کنید.

۱۸. آش گزنه

یکی از مقوی‌ترین غذاهای چالوس و مازندران آغوز مسما است که پروتئین بسیار بالایی دارد. این غذا را معمولاً با گوشت اردک درست می‌کنند که سرشار از پروتئین و انواع ویتامین‌های ضروری برای بدن است. در تهیه آغوز مسما از گردو و دانه‌های ساییده شده انار به همراه انواع ادویه و پیاز استفاده می‌شود.

میز و صندلی های مدرن، نورپردازی همانند یک رستوران ایتالیایی و تزئینات شکیل جلوه خوبی را به محیط داخلی رستوران داده است. در کنار محیط داخلی، در صورت تمایل می توانید در محیط روباز رستوران که در مقابل رستوران قرار دارد هم بنشینید. کافه رستوران ایتالیایی رناتو دو منو دارد که یکی به مجله خبری غذا انواع غذاها و پیش غذاها اختصاص داده شده و دیگری، انواع نوشیدنی های سرد و گرم را شامل می شود. رستوران ستاره سو از جمله رستوران های ساحلی تنکابن است که به واسطه ارائه غذاهای باکیفیت و خوش قیمت در محیطی زیبا و دوست داشتنی توانسته خود را در میان بهترین رستوران های تنکابن قرار دهد.

بادمجان، پیاز، رب انار، گوجه‌فرنگی، زردچوبه و مغز گردو مواد اصلی این خورش خوشمزه را تشکیل می‌دهند. شش انداز بادمجان را می‌توانید با کته و یا نان سنگک میل کنید. این خورشت یکی دیگر از غذاهای شمالی با انار است که مزه ترش انار جذابیت آن را چندبرابر می‌کند. سیر انار را مردم تنکابن، آمل، بابلسر و … تهیه و در مهمانی‌ها سرو می‌کنند. غذاهای شمالی ایران چند عضو اصلی دارند که معمولا در بیشتر دستور پخت های شمالی پیدا می شوند که از آن ها می توان به سیر، سبزی، رب انار و بادمجان اشاره کرد.