غذای سنتی مونا در تورنتو سفارش انواع غذاهای سنتی ایرانی

اگر بخواهید لیست غذای ایرانی را بدانید باید توجه کنید که با توجه به تنوع غذا ها لیست یک غذای ایرانی شامل انواع مختلف خورشت ها و پلو ها و مواردی که پیش تر ذکر شد می باشد. حتی اگر به انواع رستوران ها و هتل ها مراجعه کنید و از آنها لیست غذای ایرانی را بخواهید آنها در قالب لیست های جداگانه و با دسته بندی های متفاوت این غذاها را به شما ارائه می دهند. بعضی از غذاها جزو غذاهای مجلسی تر و بعضی ها جزو غذاهای ساده تر و یا محلی محسوب می‌شوند. اکثر غذاهای ایرانی شامل گوشت و سبزیجات هستند و سرشار از پروتئین یا مواد مغذی می‌باشند.

  • آب برنج را دور بریزید و برنج را به بقیه مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.
  • جدا از مواد اولیه و اصلی که گفته شد، ممکن است مواد غذایی دیگری هم به این غذا اضافه شود تا آن را با دیگر مدل‌های ته‌چین متفاوت کند.
  • برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید.
  • خورش قیمه را برای ۲۰ دقیقه دیگر روی شعله ملایم گاز بپزید.

در آشپزی است که بیشتر در مهمانی­‌ها و جشن­‌ها تهیه می­‌شود. لازم به ذکر است که این غذا از اکثر غذاهای سنتی راحت­تر پخته می­‌شود. می­‌توانید برای حفظ رنگ آلبالویی این غذا، آن را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کنید. استانبولی یا دمی گوجه یكی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است كه با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. برای تهیه این غذای محلیاز گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، پیاز و سماق استفاده می‌کنند که بسیار پرخاصیت است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

طرز تهیه کوفته گردو و نخود غذای محلی اراک

همچنین برای یادگیری رایگان دستور پخت غذاهای ایرانی و بین المللی، در وبلاگ آشپزی سایت آموزشگاه آشپزی آرسس شف آموزش‌های خوبی قرار گرفته‌ است. دارچین، میخک، هل، زعفران، زردچوبه و نمک و فلفل در آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب دوغ خیار از دوران ایران باستان بخشی از فرهنگ غذایی ایرانیان بوده و محبوب­‌ترین غذای تابستانی در آشپزی ما ایرانیان محسوب می‌­شود. برخی از مردم ایران این غذا را به عنوان پیش‌­غذا سرو می‌­کنند و برخی دیگر آن را برای ناهار یا شام به عنوان یک وعده کامل در روزهای گرم تابستان میل می­‌کنند. این غذای سنتی ایرانی بسیار پرطرفدار است و اغلب در تابستان برای رفع عطش استفاده می­‌شود. اما گردشگران می­‌گویند آب دوغ خیار غیر معمول‌­ترین ترکیب را برای یک سوپ دارد و از آن خوششان نمی‌آید.

این رستوران در جنوب تهران و محدوده بهارستان قرار دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره نون و نمک فخرالملوک به آن اشاره کنیم این است که رستوران در ساختمانی 140ساله قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. رستوران نون و نمک فخرالملوک دارای فضاسازی بسیار اصیل و واقعی است و اصلاً احساس نمی‌کنید که دکور‌ها تزئینی هستند. در میانه این ساختمان، حوضی بزرگ و فضای باز بسیار زیبایی تعبیه شده است و اتاق‌ها دور تا دور این فضا چیده شده‌اند.

آلبالو پلو | Albaloo polo

دیزی از نوع مشهدی با استفاده از گوشت بره، نخود و سیب زمینی در کاسه‌های سفالی درست می‌شود. دیزی مشهدی همراه با نان تازه و ترشی یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی است. مرصع پلو از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی میباشد که از هویج، بادام، کشمش برای پخت آن استفاده میشود.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان کرمان

برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید. البته می‌توانید به این غذای ساده ایرانی، سیب زمینی هم اضافه کنید. به لیست غذاهای ایرانی، «خورش آلو اسفناج» را هم اضافه کنید.