غذای شمالی با مرغ یا ماهی + عکسهای خوشمزه گیلان فود

سبزی خرد شده را در تابه بریزید و مواد را هم بزنید تا سبزی هم کمی تفت بخورد. قورمه سبزی یک غذای اصیل و محبوب ایرانی است که در شمال کشور با کمی تفاوت تهیه می‌شود. قورمه سبزی شمالی با برنج محلی سرو می‌شود و معمولا لوبیا چشم بلبلی و گوجه‌فرنگی، بادمجان سرخ کرده از مواد تشکیل‌دهنده متفاوت آن هستند. سبزی را نیز در قابلمه بریزید و غذا را برای نیم ساعت روی شعله ملایم بپزید تا جا بیفتد و بوی خامی آرد از بین برود. توجه داشته باشید که خالو آبه را باید مرتب هم زد تا ته نگیرد.

  • حالا نوبت برگ سیر است که آن خرد و به تابه اضافه کنید.
  • سپس اشپل‌ها را به‌همراه انار و گلپر دوباره در تابه بریزید.
  • هم از حیث فضای رستوران که قدیمی و کاملا گیلکیه (با اینکه یک ساله تاسیس شده) و هم کیفیت غذاهاش حرف نداره.
  • برای درست‌کردن آن به لوبیای رشتی، سیر، زردچوبه، شوید خشک و کره نیاز دارید.

شما می‌توانید در زمان سرو پلا سر تره، به دلخواه کمی آب نارنج روی آن بریزید. این سبزی منبع خوبی از مواد معدنی از جمله آهن، فسفر و ویتامین C است که خاصیت ضدعفونی کنندگی و تصفیه کبد، کلیه و روده‌ها دارد. مرغ به کار رفته در این خورش، معمولا بدون استخوان و ترجیحا از قسمت سینه مرغ انتخاب می‌ شود. این رستوران گیلکی در شهر رشت، گلساز، بلوار سمیه و نبش خیابان 123 قرار گرفته است.

قبل از افزودنتخم‌مرغ‌ها به تابه، می‌توانید اسفناج‌ها را به یک گوشه تابه انتقال دهید وتخم‌مرغ‌ها را در گوشه خالی تابه سرخ کنید. در برخی طرز تهیه‌ها از کمی فلفل دلمه‌ای هم در نرگسی اسفناج استفاده می‌شود. برای داشتن یک نرگسی خوشمزه‌تر و مجلسی‌تر، کمی گردوی خرد شده به غذا اضافه کنید.

رستوران بارکو

«خورش انار» یک غذای گیلانی اصیل و خوشمزه است که اتفاقا طرز تهیه آن هم شباهت زیادی به طرز تهیه خورش انار و بادمجان تهرانی دارد. از طرفی خورش انار مسما گیلانی به نوعی پسر عموی خورش مرغ ناردون مازندرانی است که آن هم بیشتر برای غذای شب یلدا و در فصل وفور انار پخته می‌ شود. نازخاتون در واقع یک چاشنی محسوب می‌شود که در کنار انواع غذاهای مازندرانی سرو می‌گردد. برای درست کردن نازخاتون، بادمجان کبابی را خوب می‌کوبند تا کاملا له شود.

میرزا قاسمی از غذاهای شمالی با بادمجان

سیر، بادمجان، گردو، زردچوبه، طعم‌دهنده‌های ترشی مانند رب انار، آب انار و نارنج و سبزی‌های محلی مثل چوچاق و خالواش از مواد اصلی بسیاری از غذاهای محلی گیلانی هستند. در ادامه شما را با طرز تهیه انواع غذاهای گیلانی در خانه آشنا می‌کنیم تا با طبخ آن‌ها در منزل، حال و هوای شمال را به خانه بیاورید. البته ممکن است این غذاها فقط به استان گیلان تعلق نداشته باشند و در دیگر نقاط کشور و به‌خصوص دیگر استان‌های شمالی نیز با سبک و سیاقی متفاوت طبخ شوند.

کدو بره از آن دسته غذاهایی است که باب طبع همه می‌باشد و مخصوصا برای گیاه‌خواران و کسانی که رژیم دارند بسیار مناسب و مقوی است. برای پخت این غذا از کدو سبز حلقه‌ای، تخم مرغ، سیب زمینی، ماست خامه‌ای یا پنیر پروسس یا پارمیژان، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و فلفل استفاده می‌شود. غذای خوشمزه دیگری که بین اهالی مازندران بسیار مشهور و محبوب است قلیه است که طعم فوق العاده خوشمزه‌ای دارد. برای پخت این غذا از باقالا، عدس، گوشت، اسفناج تفت داده شده، گردو سابیده شده و نمک و فلفل استفاده می‌شود. یکی از غذاهایی که سرشار از ویتامین C و پتاسیم است و غذای محلی ساری محسوب می‌شود و در بین مازنی‌ها بسیار طرفدار دارد، کئی انار است.

رب انار، دانه انار، پیاز، سیر و ادویه از دیگر ترکیباتی است که در این خوروش به کار می رود. همانطور که می دانید استفاده از دانه انار طعمی ترش به این غذا می بخشد اما اگر می خواهید این غذا طعمی ملس داشته باشد می توانید به آن کمی شکر اضافه کنید. اسپناساک یکی دیگر از غذاهای شمال است که در واقع نوعی خورشت اسفناج محسوب می شود.