فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران

به‌جای آب می‌توان از آب مرغ برای طبخ خورش استفاده کرد. تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی برای چند دقیقه هم بزنید تا کوکوی شما پفکی شود. پیش از افزودن پیاز رنده شده به مایه کوکو، حتما آب آن را بگیرید. شما می‌توانید مقدار کمی زنجبیل تازه و رنده شده یا کمی پودر زنجبیل را به مایه کوکو اضافه کنید. شما می‌توانید مرغ را به‌جای ریش ریش کردن، چرخ کنید؛ اما سبک سنتی تهیه این کوکو با مرغ ریش ریش است. استفاده از شوید اختیاری است و می‌توان آن را از طرز تهیه حذف کرد.

  • در ادامه 15 غذای معروف شمالی را ببینید و سعی کنید که حتما هر کدام از آن ها را یکبار امتحان کنید و لذت ببرید.
  • در لیست غذاهای محلی رشتی و گیلانی شامی ترش رودباری و ماسوله بسیار مشهور هستند.
  • دانه انار خشک شده، آویشن و پودر نعنای خشک درست می‌شود.
  • بادمجان‌ها رو کباب کنید و در آب سرد بیندازید تا پوست آن‌ها به‌راحتی جدا شود.
  • از غذاهای شمالی با بادمجان می توان به خورشت مرغ ترش، خورش ترشه واش و خورشت کدو و بادمجان اشاره کرد.

خورش غورابه یکی از انواع غذاهای محلی استان گیلان است که شباهت بسیاری به خورش فسنجان دارد؛ اما با این تفاوت که در طبخ این غذا از سبزیجات معطر و خاص استفاده می‌شود. خورش غورابه با طعمی ترش به‌علت وجود آبغوره و بافتی سیرکننده و جذاب، همراه با برنج محلی سرو می‌شود. در همین حین، پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید و در ادامه گردوها را به مواد بیفزایید و کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.

لپه‌ها را از شب قبل خیس کنید و آن‌ها را به‌صورت جداگانه بپزید؛ البته تا حدی که له نشوند. یک عدد پیاز خلالی خرد شده را نیز در کمی روغن تفت دهید تا سبک شوند. سپس برگ سیر ریز خرد شده را به پیازها بیفزایید و آن‌ها را خوب سرخ کنید تا طلایی شوند. در ادامه تخم‌مرغ‌ها را به سیر و پیاز تفت داده شده اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی خودشان را بگیرند؛ سپس آن‌ها را هم بزنید. پس از یک ساعت، مرغ‌ها را از قابلمه دربیاورید و کنار بگذارید. سپس کشمش، قیسی و رب گوجه‌فرنگی تفت داده شده را همراه با دو فنجان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه دهید خورش کاملا جا بیفتد و گردوها روغن بیندازند.

اما باید سماق را به اندازه بریزید در غیر این صورت مزه آن تلخ خواهد شد. این غذا از سینه مرغ،سماق، لوبیا قرمز، آبغوره، سبزی خورش، غوره، شیر و پیاز تهیه می‌شود. اگر شما هم در جستجوی رستوران گیلکی در تهران هستید این مطلب را از دست ندهید. نواحی شمالی ایران به دلیل سرسبزی و طبیعت بی‌نظیری که دارد، مقصد بسیاری از مسافران بوده است. در ادامه طرز تهیه خورشت ترش سماق را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. هنر آشپزی از هنر های محبوب است که با دیدن ویدئو ارتقا خواهد یافت.

۲۱- طرز تهیه پامادور خورش

مثلا برای یک پرس برنج سفید بدون هیچ چیز اضافه‌تری ۱۷ هزارتومان باید پرداخت کنید و این سطح قیمت را به کل منو تعمیم دهید. دربارکوغذاها به صورت محلی درون گمج (ظرف سنتی شمالی) پخت و سرو می‌شوند که ظاهر زیبایی دارد. سبزی محلی، گردو و انار به عنوان عناصر اصلی آشپزی شمالی در اکثر غذاها وجود دارد. ماهی سرشار از خاصیت است و طعمش هم با شیوه‌های پخت مختلف طرفداران بسیاری دارد.

بهترین غذاهای شمالی (لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران)

جالب است بدانید که به احتمال زیاد، دلیل نام‌گذاری این غذا این است که ۶ ماده اولیه در تهیه آن به کار می‌رود. شش انداز گیلان با بادمجان، شش انداز زنجان با خرما و شش انداز شیراز با هویج درست می‌شوند. لا همراه با ماهی سرخ شده، ماهی دودی یا به‌تنهایی در کنار برنج کته یا نان، زیتون، اشپل، ترب سفید و باقلا سبز سرو می‌شود.

بهترین رستوران های مناسب جمع های دوستانه در تهران اینجا هستند!

در ادامه طرز تهیه آش دوغ را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. آش دوغ یا به زبان محلی دوپتی، یکی از غذاهای سنتی و لذیذ مازندران است که از ترکیب دوغ، حبوبات و سیر داغ تهیه می شود. است که از ترکیب گوشت چرخ کرده و سیب زمینی سرخ شده تهیه می شود و آن را همراه نان یا برنج سرو می کنند.

کال کباب یک پیش غذای خوشمزه ی شمالی است که حیفه به شمال سفر کنید و آن را امتحان نکنید. ممکن است با دیدن اسم کباب فکر کنید با یک غذای گوشتی طرفید اما اصلا این طور نیست ! مواد لازم برای درست کردن این غذا بادمجان کبابی، ترکیب سیر و گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعناع و سبزی محلی چوچاق است.

همچنین برای اینکه طعم غذای شما بهتر شود، کافیست مرغ را در حین پخت دو بار از فر خارج کنید و به آن زعفران و کره بمالید. همچنین جایگزین سبزی های معطر شمالی، ریحان و نعناع می تواند باشد. اگر تا اینجای این مطلب از شادیما همراه ما بوده اید قطعا متوجه شده اید که سیر بخش جدایی ناپذیر غذاهای شمال ایران است. سیر واویج هم یکی از غذاهایی است که از سیر درست می شود ولی فقط برگ بوته سیر در آن استفاده دارد. نمی شود از غذاهای شمالی یاد کرد و نازخاتون را فراموش کرد و اسمی از آن نبرد. این ترشی محلی شمال، برای کسانی است که عاشق بادمجان هستند و اگر به بادمجان حساسیت دارید و یا اینکه بادمجان را دوست ندارید، نازخاتون انتخاب خوشایندی برای شما نیست.