لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

یکی از مشهورترین قلیه ماهی‌ها در بوشهر طبخ می‌شود که به آن «قلیه مُی» می‌گویند. سپس آب آن را خالی کنید و برنج را به‌همراه نمک در قابلمه ماش (و آب ماش) بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا برنج بپزد و نرم شود.

  • در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم شما را با چندتا از این غذاها آشنا کنیم.
  • اصولا ایرانی‌ها خوش‌خوراکند و تک‌تک شهرهای کشورمان غذاهای خوشمزه مخصوص به خود را دارند.
  • به را پوست بگیرید و بعد از جداکردن هسته‌های آن، به را در ابعاد مکعبی متوسط خرد کرده و در روغن سرخ کنید.
  • کباب زردک با یک نوع چاشنی مخصوص درست می‌شود که می‌تواند یک شهد ساده یا ترکیب سرکه و شیره انگور باشد.

در واقع، غذاهای اصفهان معمولا از ترکیب حبوبات و گوشت تشکیل می‌شوند که به‌صورت له‌شده درمی‌آیند و با نان تازه و سبزی خوردن سرو می‌شوند. در این میان غذاهای گرمی شبیه به سوپ و آش‌ نیز وجود دارند که باز هم گوشت نقش پررنگ و مهمی در آن‌ها ایفا می‌کند. برای سرو سوتی پلو با گوشت، کافی است گوشت چرخ‌کرده را با نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز رنده شده ورز دهید و به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید. کوفته از غذاهای مشهور قدیمی و پرطرفدار است که برای طبخ آن از انواع سبزی‌های معطر و گوشت قرمز استفاده می‌شود. کوفته‌ها بر پایه مواد تشکیل‌دهنده خود به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. یکی از مهم‌ترین نکات برای پخت این غذای لذیذ، این است که کوفته باید شکل گرد خود را از دست ندهد و مزه واقعی خود را حفظ کند.

۶- ته چین مرغ و گوشت

پس برای خوردن این غذا آن هم به شكل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید. در ادامه هر دو طرز تهیه را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پلو عربی، یک غذای مجلسی است که با مرغ، گوشت، میگو و ماهی درست می‌شود. طرز تهیه تمام انواع مجبوس در همه‌ کشورهای عربی یکسان است. این غذا در جنوب ایران و در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان با نام «هواری» مشهور است که اگر با میگو یا ماهی درست شود به آن میگو پلو یا هواری میگو و هواری ماهی می‌گویند.

پیش غذای سنتی ایرانی

به‌جای بلغور گندم از گندم پوست کنده یا ترکیب یک لیوان بلغور گندم و یک لیوان گندم پوست کنده هم می‌توانید استفاده کنید. برنج را آبکش کنید و کف قابلمه یک کفگیر از برنج بریزید؛ سپس روی آن مقداری کشمش، گوشت قلقلی و هویج بدهید و به همین ترتیب لایه ‌لایه پیش بروید و آن را دم کنید. اگر تهیه آرد برای شما مشکل است، از آرد معمولی استفاده کنید. در این صورت بهتر است کشک سالاری را با کمی آبغوره سرو کنید.

دو روش تهیه خورش ترشه تره ؛ غذای محبوب گیلانی

خوراک لوبیا پیله، یکی از غذاهای محلی و فصلی استان البرز است که در تابستان طبخ می‌شود. این غذا در گذشته در ظرفی تیره به نام ریخته می‌شد و پس از پخت نان در تنور قرار می‌گرفت. لوبیا پیله، در واقع همان لوبیا چیتی تازه همراه با غلاف است. غذاهای معروف اصفهانی طیف وسیعی از غذاهای معروف و کمتر شناخته‌شده را در بر می‌گیرند که اغلب به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ غذاهایی که پخته و کوبیده می‌شوند و غذاهای شل، آب‌دار و آش‌مانند.