لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معرفی بهترین غذای ایرانی و خارجی خبر گزاری مادینور

برای تهیه این غذا میتونید ماهی مورد علاقه خودتون رو با ادویه‌های مختلف سرخ کنید و در کنار برنجی که با سبزی پلویی دم میکشه میل کنید. ترکیب تن ماهی با سالاد ماکارونی یه طعم خاص و به شدت لذیذی رو به وجود میاره که یکی از بهترین میان وعده‌ها مخصوصا برای ورزشکارها حساب میشه که پروتئین و کربوهیدرات به شدت بالایی داره. این ترکیب ماهی تن به راحتی با کمترین مواد اولیه به دست میاد و میتونید در کمترین زمان درستش کنید.

اصطلاح معروفی می‌گوید غذا زبان مشترک تمام انسان‌هاست و بین فرهنگ‌های مختلف، رابطه برقرار می‌کند. توفو یک غذای گیاهی اسـت کـه از شیر سویا درست میشود و آهن بالا و چربی کم و کالری پایینی در خود دارد ودر کل ارزش غذایی آن بسیار بالا اسـت. این غذا بـه شکل سنتی در کشور هـای کره، ژاپن و چین با رشته‌ هاي مختلف و سبزی‌ هاي فصلی آماده می ‌شود. توفوی سفید کـه برش می‌ خورد و قطعه‌ قطعه می‌ شود و می ‌تواند جدا سرخ و سوخاری شود یا همراه با سبزیجات در تابه بچرخد، طعم و حالت غذا را دلپذیرتر می ‌کند.

  • نیاما چوما به معنی گوشت گریل شده است و از کباب کردن گوشت بز، ماهی یا مرغ به همراه موز کبابی یا اوگالی در کنار آن سرو میشه.
  • اپلیکیشن آموزش آنلاین آشپزی را حتما نصب کنید و به عنوان یک کتاب دیجیتالی آشپزی از آن استفاده کنید.
  • این دسر شهرت جهانی داشته و بنا به ذائقه های مختلف با انواع پنیرها تهیه می شود.
  • مرغ مومبا یک غذای لذیذی گابنی می باشد که به همراه کره بادام زمینی سرو می شود.
  • هرچند که به‌دلیل محبوبیت زیاد، بوریتو به فرهنگ غذایی بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز راه یافته است و گاهی به‌عنوان میان وعده نیز صرف می‌شود.
  • آرانچینوی سیسیلی معمولا بزرگ‌تر است و ظاهری دایره‌ای یا مخروطی دارد.

به دلیل تاریخچه‌ی ملکه مارگریتا، شهر ناپل به‌عنوان محل تولد پیتزای مدرن شناخته می‌شود. در هر صورت قانون کلی سفارش پیتزا در ایتالیا به این صورت است که تاپینگ‌های کمتری انتخاب کنید. این غذا نیز، درست مانند بسیاری از غذاهای شرق آسیا، خام خورده می‌شود. ذائقه‌ی اکثر مردم شهر‌های مرکزی ایران با ماهی شمال بیشتر آشناست و خب این به دلیله اینه که ماهی شمالی زودتر از جنوب به شهر‌های دیگه و شهرستان‌ها رسیده. اگه میخواهید در خانه یه شیرینی دانمارکی خوشمزه درست کنید حتما مقاله اموزش پخت شیرینی دانمارکی رو مطالعه کنید.

عجیب ترین غذای جهان ۷: هگیس (Haggis) – اسکاتلند

یکی از ساده‌ترین انواع پاستا در ایتالیا پاستا با گوجه و ریحان است که معیار یک آشپزیِ خوب ایتالیایی هم به‌شمار می‌رود. این غذا در میان یکی از دستورالعمل‌های اصیل پخت پاستا در ایتالیا قرار دارد. این نوع پاستا بسیار سریع و راحت تهیه می‌شود و زمان پخت آن کمتر از نیم ساعت است. این غذای ساده را می‌توان در وعده‌ی صبحانه، یا میان‌وعده یا به‌عنوان یک شام سبک و راحت سرو کرد. یک پیش‌غذای ایتالیایی است که از نان گریل شده با سبزیجات، سیر و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی این غذا تاپینگ‌های مختلفی روی یک قطعه نان قرار می‌دهند.

هم‌چنین می‌توانید از سرآشپز درخواست کنید ماهی فیله شده را به آکواریوم برگرداند و تا وقتی آماده‌ی خوردن غذا شدید، چند لحظه‌ای در آب شنا کند. طرز تهیه‌ی این غذای محبوب در برخی نواحی چین به این ترتیب است که میگوی زنده را در مشروب الکلی بسیار قوی می‌اندازند و سپس، به همان حالت (زنده) میل می‌کنند. البته این غذا نیز در برخی نواحی ایالات متحده محبوب است، ولی لااقل در این کشور، میگو را کمی می‌پزند. برای شناختن انواع غذای مختلف با گوشت چرخ کرده ما برای شما لیستی از ۲۰ نوع غذا به همراه فواید و نحوه نگه داری گوشت چرخ کرده رو آماده کردیم که در ادامه مشاهده می‌کنید. واقعا نمیشه یه غذای ایرانی رو به عنوان بهترین غذا نام برد چون بیشتر غذاهایی ایرانی واقعا بهترینن و باب سلیقه هر کشوریه، اما اگه بخوایم بهترین غذا رو به شما معرفی کنیم. پاستا ای سیسی نیز یکی از غذاهای ایتالیایی است که در نواحی مرکزی و جنوبی ایتالیا از محبوبیت زیادی برخوردار است.

آفریقای جنوبی و غذای معروفش ( Bunny chow)

این سالاد در فصل تعطیلات بیش از همه مورد استفاده قرار می‌ گیرد و یک نوع طعم شیرین دسر را به همراه دارد. معمولاً در آن قارچ ، نارگیل، کنسرو آناناس ، نارنگی یا پرتقال با سس های مختلف مثل سس مایونز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بعضی از میوه هایی مثل توت فرنگی، موز، آناناس هم در آن به کار می‌ رود. غذایی که می خورید، اغلب تجربه و تاثیرات متفاوتی را در شما ایجاد می‌ کند. زمانی که در آمریکا ساکن می‌ شوید، غذاهایی را پیدا می‌ کنید که برای شما آشناست و اصلاً با طعم هایی که قبلاً چشیده بودید، تفاوت خیلی زیادی ندارد. این اتفاق می‌ تواند در مورد زندگی جدید در مورد یک کشور جدید هم صادق باشد .

کونفه یا کادایف پنیری خوشمزه یک دسر ترکیه ای هست که برای عصرونه حتما باید درست کنید و از خوردنش… در این مقاله ما می می خواهیم دستور پخت جامبو شلز را به شما آموزش بدهیم. این روزها استفاده از فینگر فودها در مهمانی‌ها و به خصوص مهمانی‌های غیر رسمی مانند تولد و غیره بسیار زیاد شده است.

در این غذای محبوب اسپانیایی از برنج، مرغ، سوسیس، میگو، زعفران و سیب‌زمینی استفاده می‌شود. این غذا برای اولین بار در والنسیا درست شده بود؛ منطقه‌ای که در آن، برنج و زعفران کشت می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را در رستوران‌ها سفارش ندهید و دست‌پخت‌های خانگی را امتحان کنید. شکلات تاریخچه ای بسیار طولانی دارد به اندازه که پیدایش آنرا به قوم مایا نیز ربط می دهند .

همانطور که می دانید برنج جرء آن دسته از مکمل های غذایی خوشمزه و خوش طعمی است که طرفداران بسیاری دارد. پیتزا ناپولی یا پیتزا ناپل یکی از پیتزا های معروف و مشهور ایتالیاست. یکی از عجیب ترین غذا هاي اینستاگرام کـه بـه شدت محبوب شد کیک قطره آب بود.