لیست غذا های سنتی ایرانی؛ 9 غذای سنتی ایرانی لذیذ مجله اسنپ اکسپرس

همدانی‌ها در لیست انواع غذای ایرانی محبوب خودشان، «آبگوشت بزباش» را به عنوان یک غذای مجلسی ایرانی جا داده‌اند. به این غذا آبگوشت قورمه سبزی هم گفته می‌شود چون در طرز تهیه آبگوشت بزباش از سبزی استفاده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست. معمولا کرمانی‌ها در طرز تهیه بز قورمه از گوشت بزغاله استفاده می‌کنند.

  • شما می‌توانید مرغ را با پیاز خلالی شده بپزید تا طعم بهتری پیدا کند.
  • لطفاً آش ترش زنجان که به ثبت رسیده را لیست غذاهای خوب ایرانی اضافه فرمایید.
  • در ادامه لیستی از غذاهایی که برای طیف گسترده‌ای از مردم مطلوب نیستند را معرفی می‎کنیم.
  • در اصل اسم غذاهای ایرانی معمولا از موادی که در طرز پخت انواع غذاهای ایرانی به کار می‌رود گرفته می‌شود.
  • دلمه برگ مودلمه برگ مو یکی دیگر از غذاهای محلی ترک زبانان است که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به نام آذربایجان ثبت شده.

شله امیری، یکی از غذا‌های محلی خوشمزه ایلام است که با ترکیب ماش، برنج محلی (برنج عنبربو)، پیاز، روغن محلی، نمک و فلفل درست می‌شود. این غذا به‌دلیل استفاده از ماش، دارای فیبر زیاد و طبعی گرم است و به‌عنوان دارویی برای درمان سرماخوردگی شناخته می‌شود. خورش قیمه، غذایی محبوب در میان ایرانیان است و درمناطق مختلف کشور، دستور پخت‌های متنوعی برای طبخ آن وجود دارد. پس از پخت کامل گوشت و لوبیا، مخلوط رب گوجه‌فرنگی و غوره را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. ارومیه خورش را در ظرف سرو بکشید و با بادمجان و سیب‌زمینی سرخ شده تزئین کنید. اسمغذاهای سنتی ایرانیمعمولا با توجه به طرز پخت و منطقه ای که اصالتاً مربوط به آن هستند انتخاب می‌شوند.

طرز تهیه کال کباب شمالی

در کنار این جاذبه‌های تاریخی، غذاهای متنوع و خوشمزه تبریز، که هر ذائقه و سلیقه‌ای را راضی می‌کند نشان دهنده‌ی فرهنگ غذایی غنی مردم این منطقه است. اناربیج گیلاناگر به خورشت فسنجان علاقه دارید و طرفدار مزه‌ی ترش هم هستید، حتما از طعم اناربیج خوشتان می آید. در انتها هم از چند غذای محلی کمتر شناخته شده و عجیب و غریب می‌گوییم که شاید دوست داشته باشید در آینده امتحانشان کنید. دلمه ها غذاهایی سالم و مقوی هستند که بیشتر با نان سرو می شوند.

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایرانی کدامند؟

اما باید بدانید این کباب در گذشته با کمی تغییر و نام کباب دیگی مهمان سفره های ما ایرانیان بوده است. لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است که همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش کم نشده که با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است. در نظر داشته باشید که علاوه بر موارد ذکر شده، انواع دسرها هم قابل سفارش هستند. شما می‌توانید بر اساس نوع مهمانی خود، انواع دسر‌ها را سفارش دهید. همه سفارش‌ها بر اساس نکاتی که شما در نظر دارید گرفته، آماده و تحویل داده می‌شود. از کیک‌های مونا غافل نشوید،‌با نگاهی ساده به شبکه‌های اجتماعی این تهیه غذای فعال در کانادا متوجه خواهید شد که تمرکز و تخصص خوبی در تهیه کیک‌های متفاوت دارند.

کلیدی‌ترین نکته برای تهیه یک دنده کباب خوشمزه، آبدار و مغزپخت شده، استفاده از حرارت ملایم و صبر و زمان زیاد است. پس اگر قصد دارید یک دنده کباب بی‌نقص در خانه درست کنید، یک روز آزاد را انتخاب کنید تا زمان کافی برای آشپزی در اختیار داشته باشید. دنده کباب را با برنج یا نان تازه، پیاز، نارنج، ماست و انواع سبزیجات به سر سفره بیاورید و مطمئن باشید که همه عاشق این غذا خواهند شد. عشایر استان کرمان در ادامه گوشت را می‌پختند؛ گوشت‌ و استخوان‌ و چربی‌ را همراه با کمی نمک و آب در قابلمه‌ای می‌ریختند و روی آتش روشن می‌گذاشتند تا چربی‌ آب شود. در این مرحله یک نان محلی را در ظرف می‌انداختند تا این چربی لذیذ به خرد نان برود.

۱۵. غذاهای محلی استان فارس

به غیر از کلم، از سبزیجات معطر، گوشت و ادویه‌جات در تهیه این غذا استفاده می‌شود. کلم پلو شیرازی را حتما با سالاد شیرازی نوش جان کنید تا از طعم و مزه آن بیشتر لذت ببرید. پوست پرتقال را چندبار می جوشانیم و آب آن را عوض می کنیم تا تلخی آن گرفته شود و به سایر مواد آجیلی اضافه می کنیم. یک لایه برنج، سپس گوشت پخته شده و دوباره برنج و در انتها با خلال پسته و بادام وپرتقال و زرشک آن را تزیین می کنیم. کوکوی مرغ رشتی هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای کشورمان است که دارای محبوبیت زیاد در میان ایرانیان می باشد. این کوکو خوشمزه را با سبزیجات یا بدون سبزیجات می توانید درست کنید.