معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی

قابلمه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید؛ سپس کف روی کله پاچه را با قاشق جمع کنید و دور بریزید. در ادامه سه عدد پیاز چهار قاچ شده و زردچوبه را در قابلمه بریزید و کله پاچه را برای یک ساعت بپزید تا نیم‌پز شود. سپس نمک، کشک و برنج نیم‌دانه شسته شده را به کله پاچه بیفزایید و اجازه دهید تا غذا برای سه تا چهار ساعت، روی شعله ملایم گاز با درب بسته بپزد. با این وجود، طعم لذیذ و متفاوت آن باعث شده است که راه خود را به هر سفره‌ای باز کند.

در نهایت نعنا خشک را به آن‌ها اضافه کنید و آن‌ها را برای ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید. این مخلوط را پس از پخت کامل کله پاچه در قابلمه بریزید و غذا را برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دیگر بپزید تا طعم مواد به خورد هم برود. آش دوغ از آن دسته آش‌هایی است که کافی است فقط یک‌بار آن را امتحان کنید تا عاشق آن شوید؛ به‌خصوص اگر به طعم ترشی در غذا علاقه داشته باشید. در مرحله بعد، گوجه‌فرنگی نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را برای چند دقیقه با پیاز داغ، سرخ کنید و تفت دهید.

طرز تهیه لوبیا پلو معمولا با لوبیای سبز متداول‌تر است ولی می‌توان از لوبیای سفید هم در آن‌ استفاده کرد. هیچ‌ غذایی به اندازه املت نمی‌تواند در لیست غذاهای ایرانی نوستالژیک باشد. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است.

  • همان مواد اولیه‌ای که معمولاً در تمام خانه‌ها هست برای پخت این غذا استفاده می‌شود و همین هم باعث شده که غذای راحتی باشد.
  • علاوه بر این توصیه می‌شود کسانی که سابقه سنگ کلیه یا صفرا دارند هم به سراغ این ماده غذایی نروند، چراکه مشکلشان را تشدید خواهد کرد.
  • بعد از آن که پیازها کمی سبک شدند گوشت ها را خرد کرده و اضافه نمایید.
  • مزه‌ی این خورش باید کمی ترش باشد، ازاین‌رو به آن کمی لیمو عمانی خشک یا آب لیموی تازه اضافه می‌کنند، برای جا افتادن قرمه سبزی زمان زیادی نیاز است.

این افراد معتقدند غذا باید شور باشد و این دسر است که باید شیرین باشد. آب دوغ خیار یک غذای ایرانی سرد استگونه‌هایی شبیه به این غذای ایرانی در ترکیه، مقدونیه، قبرس، آلبانی و ارمنستان نیز تهیه می­شود. آش رشته از مهم‌ترین غذاهای ایرانیبرای پختن آش از حبوباتی مانند انواع لوبیا، عدش، نخود، ماش، جو و حتی گاهی گندم استفاده می شود.

طرز تهیه آش سبزی شیرازی با گوشت گردن بوقلمون

یک عدد پیاز باقی‌مانده را رنده درشت کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. در ادامه یک قاشق غذاخوری از ترکیب ادویه‌ها را به این مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی ادویه گرفته شود. ته تالی، شباهت بسیاری به کباب تابه‌ای و تاس کباب دارد و از آن دسته غذاهایی است که کمتر در رستوران‌ها دیده می‌شود و اراکی‌ها بیشتر آن را در خانه درست می‌کنند. جمله موزون «کوفته، شفته و تتالی، غذای زن‌های اراکی» در اراک بسیار مشهور است و ته تالی به‌همراه کوفته و شفته از جمله غذاهایی هستند که زنان اراکی در خانه می‌پزند. این غذای محلی اراکی به دو صورت آبدار و بدون آب، معمولا همراه با نان یا برنج و سبزی تازه سرو می‌شود.

خورش فسنجان یکی از انواع خورش ایرانی مجلسی

این غذا که اصالت جنوبی دارد یک غذای سنتی و خوش طعم و جذاب است. چراکه از انواع سبزی های معطر ماننند شنبلیله و گشنیز برای طعم دار کردن آن استفاده می شود. و ماهی مورد استفاده نیز اغلب ماهی صبور می باشد و البته چاشنی اصلی آن هم تمر هندی است. مواد مختلف را درون شکم ماهی پاک شده ریخته و آن را در فر می پزند. این غذا به قدری عطر خوبی دارد که حتی افراد فراری از بوی ماهی هم با امتحان آن نظرشان را تغییر می دهند. جالب است بدانید به میمنت وجود چنین غذای خوشمزه ای در فرهنگ ما یک روز ویژه را با این نام نامگداری کرده اند.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان گلستان

این مواد مخصوص از سبزیجات، پیاز داغ، اناردون، گردو، زرشک یا آلوچه، قیسی، آلو و آب نارنج تشکیل می‌شود. اگر از دنده‌ کبابی صرف نظر کردید یا به رستورانی رفته‌اید که این غذا را تمام کرده بود، می‌توانید خورشت خلال بادام یا آش سورانه را تجربه کنید. فرهنگ و سنت ایران تنها دیدنی­ها و لباس­های آن نیست، بلکه غذاهای سنتی ایرانی بسیار لذیذ و سالم در دنیا زبانزد است. در این مقاله قصد داریم این غذاها را به شما معرفی کنیم. ما تعدادی از بهترین غذاهای سنتی و پرطرفدار ایران را از سراسر کشور جمع­ آوری کرده­ ایم که در ادامه به اختصار به آنها می­‌پردازیم. میگو پلوی بوشهری یكی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور كه از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است.

البته مواد دیگری مثل گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر و پیاز هم در این غذا حضور دارند. اگر با کدوی تازه این غذا را بپزید، طعم آن عالی خواهد شد. به هر گوشه از ایران که سفر کنید اقوامی را می‌بینید که با توجه به طبیعت و فرهنگشان غذاهای سنتی لذیذی دارند.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد. ته دیگ یکی از بخش های ثابت در سفره ایرانیان است و تمام ایرانیان علاقه شدیدی به ته دیگ دارند و تنها بخشی از غذا است که ظرف آن در انهت خالی می شود.

دسری خوش‌طعم که از ترکیب آرد و نشاسته ذرت، شیر، وانیل، شکر و گلاب به دست می‌آید مهلبیه نام دارد. غذا خوردن یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فردی است، اما در مسافرت یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر هم حساب می‌شود. شکم‌گردی و رستوران‌گردی این روزهای به یکی از سبک‌های گردشگری تبدیل شده است و افراد زیادی هم به چشیدن طعم غذاهای جدید علاقه دارند. اگرچه ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد، اما بسیار خوشمزه و لذیذ است. نگران روغن روی خورش نباشید، این روغن از تفت دادن و پختن گردو به دست می‌­آید و سالم است.