معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی-غذا شرقی

این غذا که اصالت جنوبی دارد یک غذای سنتی و خوش طعم و جذاب است. چراکه از انواع سبزی های معطر ماننند شنبلیله و گشنیز برای طعم دار کردن آن استفاده می شود. و ماهی مورد استفاده نیز اغلب ماهی صبور می باشد و البته چاشنی اصلی آن هم تمر هندی است. مواد مختلف را درون شکم ماهی پاک شده ریخته و آن را در فر می پزند.

در انتها هم از چند غذای محلی کمتر شناخته شده و عجیب و غریب می‌گوییم که شاید دوست داشته باشید در آینده امتحانشان کنید. 70 غذا که به یک خطه و منطقه‌ی خاص تعلق دارند و با شیوه‌ای منحصربه‌فرد توسط افراد محلی آن منطقه طبخ می‌شوند را ، به شما معرفی می‌کنیم. حالا این مواد را به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و با هم مخلوط‌کنید. به میزان دلخواه نمک و اگر دوست دارید سمبوسه تند باشد فلفل قرمز را نیز اضافه کنید. هویج را که از قبل شسته و نگینی خردکرده‌اید نیز در انتها به مرغ اضافه کنید تا بپزد. اگر سوپ شیر را با جو بخواهید بپزید لازم است جو حداقل 5 ساعت از قبل خیس بخورد.

  • دراین‌بین ما پنج نمونه را انتخاب کردیم و به شما با روشی ساده آموزش می‌دهیم.
  • نون و نمک یک رستوران بسیار عالی برای برگزاری انواع دورهمی، مهمانی و مراسم به حساب می‌آید.
  • این رستوران با قرارگیری در خیابان شریعتی، جایی مناسب برای برگزاری جشن‌های و دورهمی‌های خانوادگی است.
  • از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند.

این معجون را با اضافه کردن گردو ریزشده، زرشک، پیازداغ، بکینگ‌پودر، نمک، زردچوبه و البته زعفران، مزه‌دار و بعد سرخ می‌کنند. این غذای ساده ولی بی‌نظیر با یک ظرف سوپ داغ و نان تازه فوق‌العاده می‌شود. هر کسی گذرش به تبریز افتاده باشد، مزه غذاهای محلی آن را فراموش نمی‌کند. عطر و بویی که از آن بلند می‌شود، هر شکم گرسنه‌ای را به هوس می‌اندازد.

پس عالی قاپو را باید علاوه بر یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران، یکی از بهترین رستوران های با موسیقی زنده تهران دانست که در شمال پایتخت قرار دارد. تبریزی‌ها نوعی آبگوشت دارند که به قورما شورباسی معروف است. برای داشتن یک ظرف شوربای گوشت قرمه، گوشت مجله خبری غذا سردست و لپه را می‌پزند، رب گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، نمک و زردچوبه اضافه می‌کنند و آخرهای کار سراغ تره و تخم‌مرغ می‌روند. اگر در کنار این غذا نان داغ و یک کاسه ترشی و البته سبزی خوردن داشته باشید، مطمئن باشید که یک وعده غذای فراموش‌نشدنی پیش رو دارید.

کدام یک از غذاهای سنتی ایرانی مقوی هستند؟

نام این رستوران از یکی از محله‌های قدیمی تهران گرفته شده است و قدمت آن به سال 1350 باز می‌گردد. جالب است بدانید که این رستوران اولین رستوران در تهران بوده که به‌طور رسمی توانسته مجوز اجرای موسیقی زنده را به دست بیاورد. رستوران سنتی بابا قدرت یکی از کافه رستوران‌های سنتی محدوده هروی محسوب می‌شود که مشتریان ثابت خود را دارد.

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

آلبالو پلو به عنوان یک غذای سنتی و اصیل گزینه ای رنگارنگ و زیبا برای مهمانی های شما می باشد. این غذا که از ترکیب برنج و آلبالو با گوشت چرخ کرده قلقلی و یا تکه های مرغ پخته می شود، ترکیب زیبا و رنگینی به سفره شما می دهد. دلمه غذای سنتی و اصیل ایرانی است که طعم متفاوت و خوشایندی داشته و مورد قبول انواع طبع هااست. این غذا را می توان به شیوه های مختلف و با انواع مواد تهیه کرد.

آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران است. چون خوشمزه است، این غذا ازنظر پخت و مواد آن نزدیک به استامبولی پلو نزد فارس‌هاست، غذایی است چرب و خوشمزه که غذای سنتی ترکمن محسوب می‌شود. این غذای لذیذ بر پایه ماهی طبخ می‌شود و در قشم محبوبیت بیشتری دارد.

طرز تهیه کوفته تبریزی

هفت خان عنوان خود را از شاهنامه حماسی فردوسی شاعر پارسی‌گو با اشاره به هفت جست‌وجوی رستم برای نجات شاه خود گرفته است. مجموعه رستوران دارای هفت گزینه غذاخوری است که شامل پنج رستوران و دو کافی‌شاپ است که همگی به نام بخش‌هایی از شعر فردوسی نام‌گذاری شده‌اند. قلم ابزاری است برای فرار از واقعیت، واقعیت تلخ زندگی روزمره که هر ثانیه با آن درگیر هستیم. عمر آدمی اجازه نمی‌دهد تا به همه جا سفر کند، اما می‌توان بر بال قلم نشست و بر فراز آسمان خیال پرواز کرد. قلم هم تنها چاره من برای فرار از روزمرگی زندگی شده … چاره‌ای که به آن عادت کردم و ترک عادت نیز موجب مرض است…

این غذای جذاب و سنتی از ترکیب گوشت گوساله، لوبیا و سبزی مخصوص و لیمو امانی تهیه می شود. برای هر بازدیدکننده‌ای که به دنبال چشیدن غذاهای سنتی ایرانی در فضایی گرم و دلپذیر است که اغلب با موسیقی سنتی ایرانی همراه است، شرزه محلی ایده‌ال برای صرف غذا است. شرزه تجربه غذاخوری کلاسیک ایرانی را با منوی خوشمزه و متنوع ارائه می‌کند که شامل کباب برگ، گوشت بره و کلم پلو شیرازی است.