معرفی غذاهای مازندرانی، غذاهای اصیل و خوشمزه محلی

«ورقه بادمجون گیلانی» یکی از خوشمزه ‌ترین غذا های محلی استان گیلان است. ممکن است از نظر ظاهری این غذای ساده گیلانی خیلی خوشمزه به نظر نرسد. در ضمن یکی از وجوه تفاوت این شامی، سسی است که شامی در آخرین مرحله در آن پخته می شود. برای خواندن طرز تهیه خورش شامی ترش یا ترشه شامی گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. برای خواندن مراحلطرز تهیه خورش انار مسما گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید. برای مطالعه جزییات وطرز تهیه خورش ترش واشو آشنایی به ترکیب سبزی این خورش روی لینک مطلب کلیک کنید.

پس از یک تا یک و نیم ساعت دیگر، خورش فسنجان آماده است و می‌توانید آن را با برنج سرو کنید. در ادامه یک پیمانه جعفری و نعنای ساطوری خرد شده را در تابه بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید. شش انداز گیلانی یا شیش انداز بادمجان، یک غذای گیلانی خوشمزه است که با مغز گردو، بادمجان، رب انار و پیاز درست می‌شود.

  • آرد برنج را با كمى آب در یک کاسه مخلوط کنید و هم بزنید.
  • منویی که برخی غذاهایش در هیچ رستوران گیلانی دیگر نیست.
  • فلفل قرمز و ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۳۰۰ گرم گوجه فرنگی نگینی خرد شده را افزوده و خوب تفت دهید.
  • قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا تاس کباب آرام آرام بپزد و جا بیفتد.
  • برای تهیه این شیرینی از برنج، آب و روغن، شکر و آبلیمو استفاده می‌شود.

مخلوط پیاز داغ و دانه انار را به‌همراه سبزی تفت داده شده، نمک و فلفل به گوشت غاز پخته شده اضافه کنید و آن را برای دو ساعت دیگر روی شعله ملایم گاز بپزید. در انتهای پخت، نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و در صورت تمایل، کمی رب انار ترش به آن بیفزایید. در ابتدا گوشت را با سه پیمانه آب روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا بجوشد. شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا گوشت برای سه ساعت به‌آرامی بپزد.

طرز تهیه سوپ بلغور ارومیه 5 نفره

در اینجا انواع ماهی از جمله سالمون، قزال آلا وحشی، سوف و حتی تیلاپیا سرو می‌شود. رستوران گیلار در محله نیاوران از رستوران‌های با سابقه در ارائه غذاهای محلی شمالی است. طراحی داخلی آن به سبک خانه‌های ماسوله است و وقتی وارد می‌شوید حس و حال خوب خانه‌های سنتی شمالی به شما منتقل می‌شود. این جذابیت بصری بر سر میزها و سرو غذا در ظروف سفالی هم وجود دارد و در نهایت به طعم خوب‌ غذاها خاتمه پیدا می‌کند. در بین غذاهای رستوران گیلانی بهزاد علاوه بر کباب ترش، خوراک ازون برون و خوراک ماهی سوف با سس انار و نارنج بسیار خوشمزه است و حتما توصیه می‌شود. ضمن اینکه دکوراسیون داخلی بهزاد هم بسیار جالب توجه است و فضایی آرام و دوست داشتنی برای برگزاری مهمانی‌ها به شمار می‌رود.

کباب ترش

سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه کنید و آن‌قدر تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه نمک، فلفل و زردچوبه را در تابه بریزید و تفت دهید تا بوی ادویه‌ها دربیاید. گوجه‌فرنگی‌های پوره شده را در تابه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید. سپس رب گوجه‌فرنگی را در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید تا رنگ رب باز شود.

آموزش آشپزی ما برای آموزش رایگان آشپزی در خدمت شما خواهد بود. از همه رستوران‌هایی که نام بردیم معمولا در شمال و غرب تهران قرار داشتند. رستوران گیلانی آویشو اما در شرق است و آنقدر کیفیت و طعم خوبی دارد که اگر ساکنان غرب تهران یک بار به اینجا بیایند احتمالا دیگر رستوران‌ها را فراموش خواهند کرد. آویشو یک رستوران تازه تاسیس در خیابان گلبرگ است اما منو کامل و پر از آیتمی دارد که احتمالا برای انتخاب از میان آن به دردسر خواهید افتاد. این رستوران نام خود را از بین اصیل‌ترین نام‌های گیلانی انتخاب کرده است. رستوران ماهی سفید همان‌طور که از اسمش پیداست یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است.

شما می‌توانید طرز تهیه این غذای لذیذ را در مقاله انواع غذا با مرغ کجارو مشاهده کنید. سبزیجات ریز خرد شده را در یک تابه با روغن تفت دهید تا آب آن‌ها کاملا کشیده شود. یک لیوان آب جوش دیگر به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش بپزد. پس از گذشت نیم ساعت، رب انار را در خورش بریزید، شعله را کمی زیاد کنید و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رنگ خورش عوض شود.