معرفی غذاهای مازندرانی، غذاهای اصیل و خوشمزه محلی

پس از پخت گوجه‌ها و برشته شدن مرغ‌ها، آن‌ها را از تابه دربیاورید. سپس یک عدد پیاز خلالی خرد شده و یک عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده را در همان تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا نرم و سبک شوند. پس از طلایی شدن پیازها، غوره تازه یا یخ‌زده را اضافه کنید و کمی تفت بدهید. غوره بادمجان یا مسمای بادمجان، یک غذای بسیار لذیذ و خوشمزه گیلانی است که با گوشت مرغ، گوشت چرخ‌کرده یا گوشت تکه‌ای قرمز نیز درست می‌شود.

ترش تره یعنی معنای واقعی ترش بودن و باید بدانید که این غذا مثل کباب ترش و مرغ ترش جزو غذاهای ترش شمالی است اما با این تفاوت که ترشی، مزه ی غالب در این غذا است. برنجک برای شب یلدا و فصل‌های سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و بافتی لطیف و عسلی دارد. در جشن عروسی و پاتختی از برنجک، نون پنجرهای و شیرینی‌های دیگر محلی استفاده می‌شود. برای تهیه این شیرینی از برنج، آب و روغن، شکر و آبلیمو استفاده می‌شود.

  • در بیشتر غذاهای شمالی سیر، سبزیجات، تخم‌مرغ، گردو و رب انار وجود دارند.
  • گمج کباب را با کته، زیتون، پیاز و ماست و خیاری سروکنید.
  • دربارکوغذاها به صورت محلی درون گمج (ظرف سنتی شمالی) پخت و سرو می‌شوند که ظاهر زیبایی دارد.
  • سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا خورش با درب بسته بپزد و جا بیفتد.
  • اگر از طعم بادمجان خوشتان می آید حتما عاشق این ترشی می شوید چون با خوردن این چاشنی مزه ی بادمجان کبابی اولین طعمی است که احساس می کنید.

جالب است بدانید که این غذای خوشمزه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای محلی ایران معروف است و مردم در نقاط مختلف کشور از صرف این غذای خوشمزه لذت می برند. پختن این غذا زمان زیادی نمی‌برد به همین دلیل در شمال کشور خیلی زیاد پخته می‌شود. روش پخت ساده‌ای هم دارد، سبب زمینی نگینی با کدوی حلقه شده در پیاز سرخ شده و گوجه فرنگی ریز شده به آن اضافه می‌شود.

قیمت بالای این رستوران و واقع‌شدن در هتل زیبای تاج‌محل یکی از دلایلی است که فقط افراد خاصی به آنجا مراجعه ‌کنند. تنوع بالای غذایی و سرو غذاها درنهایت زیبایی از امتیازات رستوران ماهی ماهی است. برای رفاه حال مشتریان خود رستوران ماهی ماهی پارکینگ اختصاصی دارد. رستوران گیلانه یک رستوران کاملاً حرفه‌ا‌ی و بسیار لوکس است که علاوه بر سرو غذاهای گیلکی، غذاهای ایرانی باکیفیت بالا و طعم بی‌نظیری سرو می‌کند. این رستوران که در خیابان جردن واقع‌شده معماری بسیار جذابی دارد و می‌توان گفت جز گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های تهران است. شهرت غذاهای شمالی رستوران گیلانه به‌خصوص خوراک اردک آن باعث شده که حتی توریست‌ها هم به آنجا مراجعه کنند و انتخاب اولشان باشد.

در ادامه طرز تهیه بیج بیج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. حتی اگر سخت به دنبال کاهش وزن باشید باز هم نمی توانید در برابر این غذای خوشمزه مقاومت کنید. ترکیب گوشت اردک و گردو این غذا را تبدیل به غذایی مقوی و پرانرژی کرده است.

آغوز مسما را پس از آماده شدن به همراه برنج سرو می‌کنند. پس از تبخیر آب خورش و پخت گوشت؛ گمج کباب خوشمزه شما آماده است. معمولا در مورد غذاهای شمال که صحبت می شود بی تردید اولین غذاهایی که نامشان به ذهن متبادر می گردد؛ باقلاقاتق و میرزا قاسمی است. اما باید گفت سرزمین شمالی ایران تنوع بی نظیری از انواع غذاهای سنتی و اصیل دارد که برخی از آنها متاسفانه در این تنوع غذایی گمشده است. در غذاهای شمالی معمولا گردو، رب انار، سبزی های معطر، بادمجان و سیر بیشترین استفاده را دارد. لازم به ذکر است؛ غذاهای این بخش از ایران به طور معمول در میان بومیان شهرهای مختلف شمالی شناخته شده است یا اینکه ممکن است با اندکی تفاوت پخت شود.

در تابه را گذاشته و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا مرغ به آرامی بپزد. ماهی شکم پر را با کته زعفرانی و دورچینی از زیتون پرورده، جعفری، لیمو ترش و گوجه گیلاسی سرو کنید. اگر از رب انار به‌جای آب انار استفاده کنید، رنگ کال کباب تیره می‌شود. شما می‌توانید گوشت را از این طرز تهیه حذف کنید تا یک غذای گیاهی داشته باشند.

۴. ماهی صبور

ورقه بادمجان را با کته محلی، زیتون پرورده و ترشی سرو کنید. گیلانی‌ها آش ترش را با ترب سفید و ماهی کولی سرو می‌کنند. خورش گل در چمن، نسخه‌ای از باقلاقاتق است که با گوشت گوسفندی درست می‌شود. این غذای لذیذ و مقوی را می‌توان به‌عنوان وعده اصلی همراه با برنج سرو کرد. سس آماده شده را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا مالاوابیج برای حدود دو ساعت روی شعله ملایم گاز بپزد و غلیظ شود.

با ۱۰ کبابی معروف بازارهای تهران آشنا شوید

ظاهر آن بسیار شیک بوده و متشکل است از دو طبقه با چیدمانی بسیار لوکس که از بدو ورود عاشق آن خواهید شد. احتمالا بدانید که گمج چیست؟ گمج به ظرف های سنتی گیلان می گویند که سفالی هستند و از آن برای پخت غذا به جای قابلمه استفاده می کنند. درست می شود که در نهایت هم تخم مرغ به آن اضافه می شود که می توانید بسته به میل خود این مورد را استفاده کنید. در ادامه 15 غذای معروف شمالی را ببینید و سعی کنید که حتما هر کدام از آن ها را یکبار امتحان کنید و لذت ببرید. این لیست به مرور کامل تر می شود، پس توصیه می کنیم باز هم به این صفحه سر بزنید. راستی اگر می خواهید فهرست غذایی کامل تری داشته باشید، توصیه می کنیم دستورهای زیر را هم ببینید.

پنیر تکه تکه شده را در تابه بریزید و صبر کنید تا کمی آب شوند. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و با پنیر و روغن تفت دهید. سپس شوید خشک را به تخم‌مرغ‌ها ضاافه کنید و هم بزنید. سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید و همراه با عدس پخته میکس کنید تا به‌صورت پوره درآیند. در ادامه پوره کدو و عدس را با گردوی سابیده شده و مقداری زردچوبه مخلوط کنید و در یک تابه با روغن تفت دهید. پس از تفت، مواد را از روی حرارت بردارید و خرما را به آن‌ها اضافه کنید.