کاسه تریاکی مرغ و سبزیجات هاوایی


این کاسه های تریاکی مرغ و سبزیجات هاوایی با مواد بسیار خوشمزه و طعم های تازه پر شده است. به راحتی به سلیقه شما قابل تنظیم است!

لطفا با یکی از بهترین چیزهایی که امسال خورده ام آشنا شوید. این غذای تابست، رویاهای من است! می‌توانستم آن را هر روز تا آ، عمر بخورم و همچنان آرزوی بیشتر داشته باشم. این بسیار شگفت انگیز است!

ماریناد مرغ هاوایی

من دو تا از دستور العمل های مورد علاقه ام (این یکی و این یکی) را برداشتم و آنها را با هم ادغام کردم تا ماریناد عالی برای این مرغ خوش طعم به دست آید.

مواد تشکیل دهنده ماریناد:

  • سس سویا (من همیشه کم سدیم استفاده می کنم)
  • آب آناناس
  • شکر قهوهای
  • سرکه برنج بدون مزه
  • سیر
  • زنجبیل

این ماریناد طعمی باورن،ی دارد! اجازه دهید مرغ حداقل یک ساعت اما ترجیحا بیشتر (تا 24 ساعت) مارینت شود.

ماریناد تریاکی را روی مرغ بریزید.

از چه نوع مرغی استفاده کنیم

این دستور غذا با ران مرغ بدون استخوان، بدون پوست، سینه مرغ یا نرم مرغ بسیار کار می کند.

زمان پخت بسته به نوع مرغ مورد استفاده متفاوت است، بنابراین مراقب آن باشید. تا زم، بپزید که دماسنج فوری 165 درجه فارنهایت را در ضخیم ترین ،مت ثبت کند.

من از گریل گلوله ای استفاده می کنم و برای این دستور تا دمای 375 درجه فارنهایت گرم می کنم، اما از روش های پخت دیگری نیز می توان استفاده کرد:

  • سرخ کن هوا
  • جوجه‌های گوشتی فر (یک تابه را با فویل بپوش،د و با اسپری پخت و پز چرب کنید)
  • تابه گریل داخلی
مرغ تریاکی کبابی در ظرف سفید.

آناناس و سبزیجات کبابی

ستاره واقعی این دستور، آناناس کبابی است. 😍 شاید خوشمزه ترین چیز روی کره زمین باشد.

آناناس به خودی خود فوق‌العاده خوشمزه است، اما وقتی کبابی می‌شود، قندهای طبیعی کاراملی می‌شوند و آن را بسیار شیرین، آبدار و بسیار خوشمزه می‌کنند.

فلفل دلمه ای و کدو سبز نیز برای این دستور کباب می شود و مبادا در سایه آناناس توانا فراموش شوند، بگذارید بد،م که در نوع خود دوست داشتنی هستند.

آناناس، کدو سبز و فلفل دلمه ای را به صورت نیزه ای یا نوارهای ضخیم برای پخت راحت تر (مخصوصاً روی گریل!) برش دهید.

آناناس و سبزیجات در حین کباب ،/آشپزی با ماریناد تریاکی رزرو شده برس خورده می شوند تا طعم و مزه آن بیشتر شود.

تکه های آناناس کبابی.

نحوه مونتاژ کاسه های تریاکی مرغ هاوایی

برای چیدن کاسه ها ابتدا کمی برنج داغ و پخته شده را با قاشق داخل آن بریزید.

برنج قهوه ای یا سفید را می توان در اینجا استفاده کرد – برای تنوع خوشمزه، برنج لیموی گشنیز یا برنج نارگیل را امتحان کنید.

بعد از برنج اضافه کنید:

  1. مرغ تریاکی کبابی
  2. کدو سبز کبابی و فلفل دلمه ای
  3. آناناس
  4. سایر افزودنی ها مانند: پیاز قرمز*، آووکادو، لیموترش تازه، سس تریاکی اضافی، دانه های کنجد برشته شده و غیره.

در صورت استفاده از پیاز قرمز، آنها را می توان به صورت گرد برش داد و با سبزیجات دیگر کبابی کرد، به صورت نازک برش داد و به صورت خام یا به راحتی ترشی سرو کرد (جزئیات در یادداشت های دستور غذا!).

مونتاژ کاسه های تریاکی مرغ و سبزیجات هاوایی با برنج سفید در کاسه سفید.

یک وعده غذایی که به راحتی قابل تنظیم است

مثلا چطوره این غذا حتی قانونیه؟؟

فوق العاده است، بله اما مهمتر از آن، باور ن،ی و به طرز شگفت آوری خوشمزه است.

زیبایی این کاسه های هاوایی مرغ و سبزیجات Teriyaki این است که به راحتی می توان آنها را مطابق با سلیقه شما یا آنچه در دست دارید سفارشی کرد.

این دستور غذا را می‌توان به راحتی با سبزیجات اضافی (قارچ، مارچوبه، بادمجان، کدو زرد) یا بدون مرغ درست کرد و برنج را نیز می‌توان برای یک وعده غذایی کم کربوهیدرات مصرف کرد. راز در ماریناد خوش طعم است.

کاسه سفید با تکه های مرغ کبابی، لیموترش تازه، آناناس، آووکادو، فلفل و کدو سبز.

همه چیز در مورد این غذا با روح من صحبت می کند. من نمی توانم منتظر بمانم تا آن را بسازی – و آن را مال خودت کنی!

این یک غذای فوق‌العاده برای سرو در مواقعی است که به یک وعده غذایی به سبک خودتان برای جمعی نیاز دارید… یا فقط برای خانواده‌ای با ترجیحات طعمی متفاوت/غذا خور.

ما وعده های غذایی زیادی را برای شام درست می کنیم، زیرا به همه اجازه می دهد بشقاب خود را سفارشی کنند و از نمایش و حدس و گمان جلوگیری می کند، مانند “مادر، چند سبزی در این کاسه مخفی کردی و آیا من می توانم آنها را انتخاب کنم؟” 👀

با این حال، من امیدوارم که حتی حساس‌ترین افراد هم به سبزیجات کبابی و آناناس فرصت بدهند. حتی بچه‌های من که از سبزیجات مردد هستند موافقند که هر ،مت از این غذا وقتی در سس تریاکی اضافی خفه شود، خوشمزه است. لذت ببرید!!

لقمه چنگال از آناناس کبابی، مرغ و فلفل قرمز.

یک سال پیش: سالاد پاستا یون،
دو سال پیش: نان کلوچه بلوبری
سه سال پیش: کوکی های شکری نرم کره بادام زمینی با فراستینگ شکلاتی {بدون غلتاندن یا برش}
چهار سال پیش: نان موز کدو سبز
پنج سال پیش: پاستا ریحان گوجه ای خامه ای یک قابلمه
شش سال پیش: کوفته فلافل با سس تتزیکی آسان
هفت سال قبل: مرغ سبزی کنجد کبابی
هشت سال پیش: کباب با،امیک گوساله {یا مرغ}
نه سال پیش: سالاد ذرت شیرین با تربچه، جالاپینو و لیموترش
ده سال قبل: کیک شکلاتی بدون گلوتن شگفت انگیز با فراستینگ شکلاتی

کاسه های تریاکی مرغ و سبزیجات هاوایی

بازده: 6 -7 وعده

زمان آماده سازی: 45 دقایق

زمان پخت: 15 دقایق

زمان مارینینگ: 1 ساعت

مرغ + ماریناد:

  • 1 و نیم تا 2 پوند سینه های مرغ بدون استخوان، بدون پوست، حساس یا ران
  • 1 فنجان سس سویا کم سدیم
  • 1 فنجان آب آناناس
  • ½ فنجان شکر قهوه ای کم بسته بندی شده
  • فنجان سرکه برنج بدون مزه
  • 1 قاشق سوپخوری زنجبیل ریز رنده شده (به یادداشت مراجعه کنید)
  • 1 قاشق سوپخوری سیر تازه ریز ،د شده (به یادداشت مراجعه کنید)

سبزیجات + برنج:

  • 1 کم اهمیت آناناس، پوست کنده و به صورت برش یا نیزه های ضخیم بریده شود
  • 2 تا 3 متوسط کدو سبز، بریده شده به نیزه
  • 2 متوسط فلفل دلمه ای، هر رنگ، هسته گرفته و به صورت نوارهای ضخیم بریده شده است
  • 3 فنجان ها برنج داغ و پخته شده (به یادداشت مراجعه کنید)
  • سایر موارد: آووکادو ،د شده، پیاز تازه یا ترشی، دانه کنجد برشته شده، لیموترش تازه، سس تریاکی اضافی.
  • مرغ را در یک ظرف کم عمق قرار دهید. تمام مواد ماریناد را با هم مخلوط کرده و هم می زنیم تا شکر تا حد زیادی حل شود. برای نصف ماریناد را در ظرفی قرار دهید تا بعداً استفاده کنید. بپوش،د و در یخچال بگذارید. باقی مانده را بریزید ماریناد روی مرغ هم بزنید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود. روی آن را بپوش،د و حداقل یک ساعت یا حدا،ر 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

  • یک گریل در فضای باز، تابه گریل داخلی، سرخ کن با هوا یا جوجه گوشتی در فر را روی حرارت متوسط ​​یا متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. من از گریل پلت استفاده می کنم و تا دمای 375 درجه فارنهایت گرم می کنم.

  • مرغ را بپزید تا کاملا پخته شود، یک بار ورق بزنید و برس بزنید ماریناد رزرو شده 1-2 دقیقه آ، پخت (ماریناد استفاده شده برای مرغ را دور بریزید). زمان پخت دقیق بر اساس ضخامت/نوع مرغ استفاده شده متفاوت خواهد بود. یک دماسنج سریع خوان وقتی در ضخیم ترین ،مت مرغ قرار می گیرد باید 165 درجه فارنهایت را نشان دهد. مرغ را بردارید، چادر را با فویل بیرون بیاورید و بگذارید 10 دقیقه در حین پختن سبزیجات استراحت کند.

  • آناناس، کدو سبز و فلفل دلمه ای را به گریل اضافه کنید (همچنین می تو،د از تابه گریل یا هر یک از روش های پخت فوق الذکر در مرحله 2 استفاده کنید). با ماریناد رزرو شده برس بزنید. 2-3 دقیقه بپزید، برگرد،د، با قلم مو با ماریناد ،ید و پخت را ادامه دهید تا ترد شود، 3-5 دقیقه دیگر. در ماهیتابه بردارید.

  • در صورت تمایل، ماریناد باقیمانده (که برای برس زدن مرغ، آناناس و سبزیجات استفاده شد) را در یک قابلمه کوچک بریزید و چند دقیقه بجوش،د تا کمی کم شود.

  • برای سرو، مرغ را به صورت نوار برش دهید. آناناس، فلفل دلمه ای و کدو سبز را به اندازه لقمه ،د کنید.

  • یک پیمانه برنج را به بشقاب یا کاسه سرو اضافه کنید و سپس برش‌های مرغ، آناناس، فلفل دلمه‌ای، کدو سبز و هر افزودنی دیگری مانند آووکادو ،د شده، برش‌های پیاز قرمز، تکه‌های لیموترش تازه را اضافه کنید.

  • در صورت تمایل با باقیمانده ماریناد/سس تریاکی و دانه‌های کنجد برشته شده بریزید. بلافاصله سرو کنید.

زنجبیل + سیر: اگر از زنجبیل تازه استفاده می کنید، بهتر است زنجبیل را منجمد کنید (نیازی به پوست کندن نیست) و سپس زنجبیل یخ زده را روی سوراخ های کوچک رنده جعبه یا رنده سوخاری رنده کنید (دوباره نیازی به پوست گرفتن نیست). مکعب های یخ زده زنجبیل و/یا سیر از Trader Joe و سایر فروشگاه های مواد غذایی در ماریناد نیز عالی عمل می کنند. من از زنجبیل یا سیر خشک / آسیاب شده برای این دستور استفاده نکرده ام، اما ممکن است موثر باشد – با خیال راحت امتحان کنید.
برنج: این دستور غذا با برنج لیموی گشنیز، برنج نارگیل یا برنج سفید یا قهوه ای ساده پخته شده فوق العاده است. برنج را می توان به راحتی برای یک وعده غذایی کم کربوهیدرات کنار گذاشت.
سس تریاکی: اگر تمام ماریناد برای مسواک زدن مرغ/آناناس/سبزیجات استفاده شده باشد، داشتن یک مارک مورد علاقه سس تریاکی در فروشگاه می‌تواند به نم نم اضافی سس در پایان کمک کند.
پیاز ترشی: پیاز قرمز را پوست گرفته و نازک برش دهید. آنها را در یک شیشه نیم لیتری بسته بندی کنید. مواد زیر را با هم ،یب کرده و روی اجاق گاز یا مایکروویو حرارت دهید تا شکر و نمک حل شوند – 1/2 فنجان آب، 1/2 فنجان برنج بدون مزه یا سرکه سیب (یا ،یبی)، 1 قاشق غذاخوری شکر دانه‌ریز، 2 قاشق چای‌خوری درشت، نمک کوشر. مخلوط داغ را روی پیازها بریزید. پوشش دادن. حداقل یک ساعت اما ترجیحا تا 8 ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید. آنها چندین هفته در یخچال نگهداری می شوند.

خدمت: 1 خدمت ،، کا،ی: 390کیلو کا،ی، کربوهیدرات ها: 60g، پروتئین: 30g، چربی: 4g، چربی های اشباع شده: 1g، کلسترول: 73میلی گرم، سدیم: 909میلی گرم، فیبر: 4g، قند: 29g

دنبال ، @MelsKitchenCafe در اینستاگرام و با استفاده از هشتگ دستور العمل هایی را که از وبلاگ من درست می کنید به من نشان دهید #ملسکی کافه. من عاشق دیدن همه خوبی هایی هستم که شما در آشپزخانه های خود به دست می آورید!

منبع دستور غذا: از کافه آشپزخانه مل

سلب مسئولیت: من یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه Amazon Services LLC Associates هستم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم ، وسیله‌ای برای ،ب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.




منبع: https://www.melskitchencafe.com/hawaiian-chicken-and-veggie-teriyaki-bowl/