از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده استفاده میشود ️ نکس

به نظر می‌رسد میل کردن غذاهای ایرانی مثل باقلا خورشت برای افطار یا سحر ماه رمضان به خاطر میزان فراوان فیبر و پروتئین ساعات بیشتری شما را سیر و پر انرژی نگه دارد. مطنجن، متنجن یا متنجان ازخورش های محلی گیلانیو متعلق به شمال کشور است که با گوشت، روغن، آلو، قیسی و … تهیه می شود. این غذا به خاطر محبوبیت بالایی که دارد و به خاطر این که سلیقه افراد بیشتری را پوشش دهد، با مواد متنوعی درست می شود.

  • پامادور قاتوق دیگر غذای بدون گوشت شمالی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.
  • باید بگذارید آب خورشت خشک شود و آن را به صورت غلیظ سرو کنید.
  • سبزی چوچاق جزو سبزی‌هایی است که فقط در بازارهای شمال کشور می‌توان آن را یافت.
  • پس از آماده شدن خورشت، مرغ‌ها را در ظرف چیده و آلوها را در کنار آن قرار می‌دهند و به همراه برنج سرو می‌کنند.

یک یا دو عدد تخم‌مرغ را هم بزنید و در ۱۵ دقیقه پایانی پخت به خورش اضافه کنید. سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در ادامه لوبیا چشم بلبلی از قبل خیس شده را در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید. چهار لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا گوشت و لوبیا روی حرارت ملایم بپزند.در همین حین، سبزی خورشتی خرد شده را در روغن تفت دهید تا کاملا سرخ شود. سپس سبزی سرخ شده را به خورش اضافه کنید و منتظر بمانید تا آب اضافی خورش کشیده شود و خورش به روغن بیفتد. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش، بادمجان‌های سرخ شده و لیمو امانی را در قابلمه بیندازید.

ماهی گردوبیج

این نوع ماهی به صورت شکم پر آماده می شود و به صورت کبابی طبخ می گردد. در این غذا از ادویه های معطر خطه سبز شمال استفاده می شود، به همین دلیل دارای طعم مطبوع و لذیذی می باشد. همانطور که متوجه شده اید خورشت غذاهای محلی مازندران را برایتان قرار داده ایم. در ادامه طرز تهیه خورشت آلو را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد.

۱۹. شیرین قورمه و طرز تهیه آن

باقلا قاتق از غذاهای ملی و محبوب شمال است که با لوبیا رشتی، شوید، سیر و تخم مرغ درست می شود و معمولا با برنج کته سرو می شود. برای تهیه این غذا اول سیر با شوید تفت داده می شود و بعد باقلا و آب به آن اضافه می شود تا خوب بپزد. بعد از پخته شدن باقلاها تخم مرغ ها را به غذا اضافه می کنیم. ماده ی اصلی این غذای خوشمزه ی مازندرانی اسفناج است و با خوردن آن تازه می فهمید که اسفناج چه طعم بینظیری دارد! برای درست کردن این غذا از گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعناع، پیاز و هویج استفاده می شود.

اگر علاقمند به غذای شمالی هستید، این 14 غذای خوشمزه شمالی را امتحان کنید!

غذاهای شمال ایران، چه غذاهای گیلانی و چه غذاهای مازندرانی نه تنها در مناطق خود، بلکه در همه ایران محبوبیت دارند. مرغ را با نمک، زردچوبه و فلفل سیاه ماساژ داده تا کاملا طعم دار شود. پاهای مرغ را با نخ مخصوص بسته و در قابلمه به همراه روغن مایع از دو طرف سرخ کنید تا مرغ کاملا طلایی شود. ماهی گردوبیج یا ماهی شکم‌پر شمالی – در این دستور آموزش غذای عالی و خوشمزه شمالی بدون یک قطره روغن را خواهید دید. وینگوم ماست، علاوه بر گیلان در استان‌های مازندران و گلستان نیز طبخ می‌شود. در ضمن در تهیه قلیه ماهی شمالی علاوه بر گشنیز و شنبلیله از سبزی محلی چوچاق نیز استفاده می‌شود که عطری بی‌نظیر به آن اعطا می‌کند.

این غذای خوشمزه و مقوی از باقلای رشتی، شوید و تخم‌مرغ تشکیل می‌شود و معمولا آن را با برنج کته، سیر تازه، ماهی شور و اشپل ماهی سرو می‌کنند. باقلاقاتق یا باقالی قاتوق، یکی از قدیمی‌ترین خورش‌های محلی استان گیلان است که در تمام شهرهای شمالی، به‌خصوص شهرهای استان گیلان، پخته می‌شود. قاتق در زبان محلی به‌معنای خورش و خوراک است و باقلا یا «پاچ باقلا» که به نام باقلای سفید نیز شناخته می‌شود، ماده اصلی تشکیل‌دهنده این غذا است. کوکوی اشپل یک غذای گیلانی است که از ترکیب اشپل ماهی، سیب زمینی، سبزی، پیاز و سیر به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تهیه می‌شود.