بهترین غذاهای شمال ایران بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی کایت

ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و داخل شکم آن را با این مواد پر کنید. لونگی ماهی را برای یک ساعت در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بپزد. سپس گریل را روشن کنید تا روی ماهی برای چند دقیقه برشته شود. کوکو گردو، یکی از غذاهای محلی ماسال است که معمولا به‌همراه فسنجان و برنج یا نان سرو می‌شود. این کوکو یک نسخه شیرین هم دارد که برای صبحانه در ماسال سرو می‌شود. در آخر، کوکو را به قسمت بالای فر منتقل کنید تا روی کوکو بادکوبه‌ای طلایی و برشته شود.

  • شما می‌توانید نصف قاشق چای‌خوری گلپر را به‌همراه رب انار به غذا اضافه کنید.
  • سپس مرغ‌ها را در تابه بریزید و همراه با پیازها کمی سرخ کنید تا تغییر رنگ دهند.
  • روی شعله قرار دهید تا سرخ شوند، بعد از اینکه پیازها طلایی شدند به آن زردچوبه اضافه کنید و با یکدیگر تفت دهید.
  • بادمجان کبابی، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی جزو مواد اصلی میرزا قاسمی است.
  • در مرحله بعدی انار‌ها را‌دان کنید و داخل تابه بریزید.

کولی تازه دارای چشم‌های برجسته و براق و گوشت آن سفت است و اثر انگشت روی سطح آن باقی نمی‌ماند؛ در حالی که کولی کهنه شل و نرم است. از خمیر درست شده در شکم ماهی پریزید و لبه‌های شکم را بدوزید. ماهی را در تابه و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و پس از سرخ شدن یک سمت، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

تخم‌مرغ و ماهی کولی را هم که به ترکیب اضافه کنید، نتیجه بسیار خوشمزه می‌شود. البته باقلاقاتق با ماهی می‌تواند یک غذای نونی هم باشد. غذاهای شمالی که با مرغ طبخ می شوند، انواع مختلفی دارد که در اینجا طرز تهیه 8 نوع از این غذا ها را به شما آموزش می دهیم.

در نیم ساعت آخر پخت خورش، سبزی تفت داده شده، آبغوره، غوره، لوبیا قرمز پخته و بقیه سماق را به خورش بیفزایید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. پس از بستن تخم‌مرغ‌ها، آلوچه خشک را به خورش اضافه کنید و با همراه بقیه مواد کمی تفت دهید. دو لیوان آب جوش را در تابه بریزید و درب تابه را ببندید تا مرغ روی حرارت ملایم بپزد. مرغ‌ها را به نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواه آغشته کنید و آن‌ها را برای چند ساعت در ظرف دربسته در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شوند. در این حین، پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک و شفاف شود. سپس زردچوبه را اضافه کنید و آن را تفت دهید تا بوی زردچوبه دربیاید.

معرفی انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( غذاهای محلی مازندران )

سپس اشپل ماهی را به این مواد بیفزایید و با گوشتکوب یا میکسر، خوب با هم مخلوط کنید. برخی افراد، نیمی از مقدار سبزی و پیاز را به مایه شامی اضافه می‌کنند و برای تهیه سس در ابتدا پیاز را تفت می‌دهند و سپس رب و بقیه سبزی را به آن می افزایند. در کنار این غذای گیلانی، می‌توانید بادمجان سرخ شده هم سرو کنید. یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا گرم شود. شما می‌توانید علاوه بر شکر در مرحله آخر، دو قاشق غذاخوری سرکه هم به آش اضافه کنید.

رستوران گیلکی محرم در رشت

مرغ ترش از غذاهای سنتی شمال ایران است که وجود دو ماده ی سیر و نارنج آن را از دیگر … شمال غذاهای دریایی زیادی دارد که برای درست کردن آن ها از چاشنی هایی استفاده می شود که طعم آن ها را منحصربفرد کرده است. ماهی ها بر روی آتش یا ذغال درست می شوند اما از آنجایی که امروز بیشتر خانواده ها فر دارند تهیه ی آن کمی راحت تر شده است. در واقع برای آماده کردن این غذا شکم یک ماهی سفید نر با رب انار، سبزیجات و گردو پر می شود و در آخر هم ماهی بر روی زغال کبابی می شود. برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک و آب ولرم خیس کنید. سپس آب آن را خالی کنید و همراه با دو قاشق چای‌خوری نمک در یک قابلمه آب جوش بریزید.

برای تهیه این غذا بادمجان‌هایی را انتخاب کنید که کمترین میزان تخم را دارد تا غذای شما تلخ نشود. یک و نیم لیوان آب، گوجه‌فرنگی‌های پوست کنده، سبزی خرد شده، سیر و پیاز خرد شده را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. بیج بیج یکی از سریع‌ترین غذاهای شمال ایران است که با گوشت چرخ‌شده تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را کمی تفت داده و گوشت را به همراه ادویه‌جات به آن اضافه می‌کنند.

رستوران گیلکی حاج مرتضی در بندر انزلی، بین میدان معراج و میدان مالا واقع شده است. پارکینگ اختصاصی نیز در این رستوران واقع شده تا هیچ مشکلی برای پارک اتومبیل‌هایتان نداشته باشید. یکی دیگر از مزیت‌های این رستوران را شاید بتوان رفتار صمیمانه کارکنان آن در نظر گرفت. باقلاقاتق، اناربیج، کال کباب به عنوان غذای ساده شمالی شناخته می شود. بادمجان، رب انار و دانه های انار به همراه گردو، ترکیبی برای شما خواهند ساخت که باور نخواهید کرد.

هیچ چیز لوکس و غیرمنتظره‌ای در خوشبین نمی‌بینید و انگار وارد یکی از رستوران‌های قدیمی و کنار جاده‌ای در شمال شده‌اید. رستوران خوش‌بین غذاهای شمال را باکیفیت عالی ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های رستوران خوش‌بین این است که در ظروف استیل از شما پذیرایی می‌کنند. از جلوی این رستوران که رد شوید می‌بینید که فضایی برای نشستن وجود ندارد و باید مدتی را منتظر بمانید تا بتوانید وارد رستوران شوید.