رستوران گیلکی در تهران معرفی 9 تا از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران + عکس و آدرس ‌ سفرزون

در این بخش قصد داریم لیست غذاهای شمالی با دستور که در ترکیب خود بادمجان دارند را معرفی کنیم. واویشکا ترکیبی از گوشت گوسفندی و پیاز است که در نهایت با تخم مرغ سرو می شود و عطر دائمی غذاهای شمالی، یعنی سیر هم در این غذا وجود دارد. شاید باورتان نشود با اسفناج چنین غذای خوشمزه‌ای پخته شود. با ترکیب گوشت، اسفناج تازه، سبزیجات معطر، سیر، نعنا، پیاز و هویج این غذای خوشمزه شمالی پخته می‌شود.

لپه باید بعد از خیس خوردن کمی نیم پز شود تا بوی نامطبوع آن از بین برود. همچنین مرغ ها در این غذا باید به خوبی سرخ شود سپس به محتویات داخل ظرف اضافه گردد. آبغوره می تواند به عنوان چاشنی در این غذا استفاده شود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شمال حتما سبزی مخصوص مرغ ترش را بخرید و با انجام مراحل زیر، این غذا را به وعده‌هایتان اضافه کنید.

  • Jul 25, 2019 — شمال و خصوصا گیلان غذاهای خاصی دارند که با ماهی یا مرغ اماده میشه که بهترین هاش رو میخوایم بهتون معرفی کنیم خورشت و مرغ ترش و ماهی کولی.
  • سیرابیج همچنین یک غذای گیاهی و سالم برای گیاهخواران محسوب می‌ شود و به دلیل وجود سیر و تخم مرغ در کنار هم، مقوی و سرشار از مواد معدنی است.
  • ساده‌ترین روش برای تهیه مرغ ترش مربوط به گیلانی‌هاست.
  • گیلانی‌ها فسنجان را ترش و سياه رنگ درست می‌کنند و برای به دست آوردن این رنگ سیاه، یک کفگير آهنی را روی آتش داغ می‌کنند و در خورش می‌گذارند.
  • «اناربیج» یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی گیلانی است که قدمت آن به زمان مادربزرگ‌ها برمی‌گردد.
  • آب مرغ را به مرغ‌ها اضافه کنید و شعله گاز را زیاد کنید تا به جوش آید.

در آخر ترکیب تخم مرغ و سیر را در خورشت می ریزیم و غذا آماده می شود. در این فاصله ۲ تا پیاز متوسط رو رنده کرده و با روغن کم، مقداری زردچوبه و نمک، ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و ۱ قاشق غذاخوری رب انار ترش تفت دهید. سپس آب آن را خالی کنید و با آب تازه و دو قاشق غذاخوری روغن در بک قابلمه بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید تا برای ۴۵ دقیقه به‌صورت کته آماده شود. گوشت، نمک، فلفل و پیاز رنده شده را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و روی آن را با سلفون بپوشانید. گوشت را برای دو ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب مزه‌دار شود. دیبیجا، یکی از غذاهای محلی گیلانی است که با اشپل ماهی پخته می‌شود.

طرز تهیه مرغ با سس گردو خوشمزه به روش شمالی

پاسخ این سؤال منفی است؛ چون در تهران هم رستوران‌های گیلکی خوب و باکیفیتی حضور دارند که می‌توانند حال و هوای گیلان را برای شما زنده کنند. در این مطلب از وبلاگ سفرزون به معرفی این رستوران‌ها می‌پردازیم. است که همانطور که از اسمش مشخص است طعم ترش و متفاوتی با بقیه آش ها دارد. این آش در شمال کشور به خصوص مازندران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

مرغ‌ها را پس از پخت از آب مرغ دربیاورید و کنار بگذارید. در ابتدا برگ‌های سبز سیر ریز خرد شده را در کمی روغن در تابه تفت دهید. سپس گیجاواش ساطوری خرد شده را در تابه بریزید و کمی آن‌ها را با هم تفت دهید.

طرز تهیه انواع شامی و کوکوی گیلانی

خانم‌های شمالی زمانی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارد، خورشت بیج بیج را آماده کرده و به همراه برنج یا نان سرو می‌کنند. مالابیج یا همان ماهی شکم‌پر، یک غذای بسیار خوشمزه شمالی است که از ماهی سفید دریای خزر و سبزیجات محلی خوش‌عطر این منطقه استفاده می‌شود. برای درست کردن این غذا ماهی سفید را تمیز کرده و شکم آن را با ترکیبی از سبزیجات معطر، رب انار، مغز گردو و ادویه‌جات پر می‌کنند.

رخدادهای آشپزی

به این صورت که ابتدا برگ سیر خرده شده و تفت داده می‌شود و تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود. یکی از غذاهای شمالی محبوب که خیلی هم ساده پخته شده سیر واویج است. مرغ را در قابلمه گذاشته، یک لیوان آب جوش اضافه کنید و برای چند ساعت با حرارت خیلی کم بپزید تا کاملا مرغ مغزپخت شود. در مرحله آخر کره محلی و یک قاشق غذاخوری آب نارنج اضافه کنید. کمی که تفت داده شد، ۳۰۰ گرم گوشت گوسفندی نگینی اضافه کرده و تفت دهید. در تابه دوم ۲ عدد پیاز بزرگ را نگینی ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن سرخ کنید، تا کاملا طلایی رنگ شود.