غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران

مرینیت کردن کباب ترش و زمانی که برای آماده شدن این غذا صرف می شود، نشان دهنده ی اهمیت غذا و نوع طبخ آن در شمال ایران در گذشته است. خورش طلا کوله از غذاهای معطر و کمتر شناخته شده شمال کشورمان است که شاید خیلی ها با این غذای سنتی و قدیمی آشنایی نداشته باشند. اگر در این دسر به جای شیر، آب بریزید دسرتان مسقطی می‌شود. برای قشنگ‌تر شدن دسر می‌توانید از خلال پسته یا پودر پسته، ترافل‌های رنگی، دارچین و میوه استفاده کنید. و برای رنگی شدن دستر می‌توانید دارچین و پودر هل و کاکائو را در نصف لیوان آب جوش حل کنید. همچنین می‌توانید از ژله نیز در این دسر استفاده کنید.

  • زمانی که آب داخل قابلمه به‌اندازه نصف لیوان آب شد، پیازهای درسته را از قابلمه خارج کنید.
  • در تهیه مسمای مرغ و بادمجان می‌توان به‌جای استفاده از گوجه از پوره گوجه‌فرنگی یا رب هم استفاده کرد.
  • تخم‌مرغ‌های هم‌زده را با بیکینگ پودر، زعفران دم‌کرده و دو قاشق ماست چکیده هم بزنید.
  • آغوز مسما در واقع همان خورشت فسنجان است که با گوشت اردک یا مرغابی تهیه می‌شود.

این غذای لذیذ با استفاده از ادویه‌های مختلف، پیاز، شکر و لیموترش مزه دار می‌شود. در رستوران های محلی چالوس و مازندران می‌توانید این آش بی نظیر را سفارش داده و یک سفر دلچسب را تجربه کنید. آغوز مسما به علت داشتن گوشت اردک و گردو سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین می باشد. این خورشت را همراه نان یا برنج سرو می کنند و حداقل دو ساعت طول می کشد تا خوب پخته شود. در ادامه طرز تهیه آغوز مسما را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

– بادمجان شکم پر گیلانی

آغوز مسما در واقع همان خورشت فسنجان است که با گوشت اردک یا مرغابی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را طلایی کرده و گوشت اردک را در آن سرخ می‌کنند. در مرحله بعد مقداری آب به غذا اضافه می‌کنند تا جوش بیاید و پس از آن دانه‌های ساییده‌شده انار و پودر گردو را به ترکیب می‌افزایند. در این غذا نیز مانند دیگر غذاهای مازندرانی از ترکیب رب انار و شکر استفاده می‌شود که طعمی ملس به آن می‌دهد.

۷. ترشه پلو و طرز تهیه آن

در این غذای خوش آب ‌و ‌رنگ از مواد غذایی مانند کدو حلوایی رنده شده، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، کره محلی و استفاده می شود. طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی ویژههمانطور که در بالا ذکر شده است ، دوپتی همان آش دوغ است. است که از ترکیب باقلا مازندرانی، سیر، شوید خشک، روغن، فلفل ونمک تهیه می شود. همچنین در کنار آن ماهی شور، زیتون پرورده و ماست نیزسرو می شود.

طرز تهیه کوکو مرغ اصیل رشتی خوشمزه و مجلسی شمالی

از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که دارای کافی‌شاپ بوده و چای و قلیان نیز در آن سرو می‌شود. در این رستوران انواع غذاهای گیلانی سرو می‌شود ولی بیشتر برای کباب‌هایش مشهور است. ماهی‌های این رستوران و پیش غذاهای دل‌چسبش را نیز نمی‌شود نادیده گرفت. پارکینگ اختصاصی از جمله ویژگی‌های مهم و کاربردی این رستوران بوده که عده زیادی برای میل کردن غذا به آن سر خواهند زد.