معرفی 10 مورد از بهترین غذاهای شمال سیتا سفری لذت بخش با انتخابی بهتر

تخم‌مرغ و ماهی کولی را هم که به ترکیب اضافه کنید، نتیجه بسیار خوشمزه می‌شود. البته باقلاقاتق با ماهی می‌تواند یک غذای نونی هم باشد. غذاهای شمالی که با مرغ طبخ می شوند، انواع مختلفی دارد که در اینجا طرز تهیه 8 نوع از این غذا ها را به شما آموزش می دهیم.

  • در این غذا احتیاج به ادویه ی زیادی نیست چون طعم اصلی آن از آب نارنج و سبزیجات تازه می آید.
  • در طرز تهیه خورش شوید مسماباید دقیقه مانند غوره مسما عمل کنید؛ فقط به‌جای پیاز از شوید و به‌جای غوره از آلوچه استفاده کنید.
  • البته در این شهر به جای لوبیا چیتی از لوبیا سفید یا چشم بلبلی به عنوان حبوبات آن استفاده می‌ کنند.
  • از غذاهای شمالی کشور که از مواد خرد شده استفاده میشود را از این سایت دریافت کنید.

سس اکبر جوجه از ترکیب رب انار شیرین، لیموترش، زعفران دم‌کرده، نمک و فلفل تهیه می‌شود. اکبر جوجه در کنار برنج، یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است. مگر می شود به شمال کشور سفر کرد و ماهی شکم پر نخورد؟ ماهی شکم پر با کته شمالی یکی از غذاهای شمال است که طعمی خاص دارد و هرگز از خاطرتان نخواهد رفت. ماهی سفید دریای خزر وقتی با سبزیجات بومی و به سبک و سیاق شمالیها پخته شود حلاوتی دیگر دارد. ماهی شکم پر شمالی را هم روی آتش و هم در فر می توان طبخ کرد. در لیست غذاهای شمالی با ماهی مالابیج که نوعی غذا با سبزی معطر است قرار دارد.

مرغ ترش

هیچ چیز لوکس و غیرمنتظره‌ای در خوشبین نمی‌بینید و انگار وارد یکی از رستوران‌های قدیمی و کنار جاده‌ای در شمال شده‌اید. رستوران خوش‌بین غذاهای شمال را باکیفیت عالی ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های رستوران خوش‌بین این است که در ظروف استیل از شما پذیرایی می‌کنند. از جلوی این رستوران که رد شوید می‌بینید که فضایی برای نشستن وجود ندارد و باید مدتی را منتظر بمانید تا بتوانید وارد رستوران شوید.

چقدر زمان برای پخت ماهی در غذاهای شمالی لازم است؟

سپس اشپل ماهی را به این مواد بیفزایید و با گوشتکوب یا میکسر، خوب با هم مخلوط کنید. برخی افراد، نیمی از مقدار سبزی و پیاز را به مایه شامی اضافه می‌کنند و برای تهیه سس در ابتدا پیاز را تفت می‌دهند و سپس رب و بقیه سبزی را به آن می افزایند. در کنار این غذای گیلانی، می‌توانید بادمجان سرخ شده هم سرو کنید. یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا گرم شود. شما می‌توانید علاوه بر شکر در مرحله آخر، دو قاشق غذاخوری سرکه هم به آش اضافه کنید.

در نیم ساعت آخر پخت خورش، سبزی تفت داده شده، آبغوره، غوره، لوبیا قرمز پخته و بقیه سماق را به خورش بیفزایید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد. پس از بستن تخم‌مرغ‌ها، آلوچه خشک را به خورش اضافه کنید و با همراه بقیه مواد کمی تفت دهید. دو لیوان آب جوش را در تابه بریزید و درب تابه را ببندید تا مرغ روی حرارت ملایم بپزد. مرغ‌ها را به نمک، فلفل سیاه و ادویه دلخواه آغشته کنید و آن‌ها را برای چند ساعت در ظرف دربسته در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شوند. در این حین، پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک و شفاف شود. سپس زردچوبه را اضافه کنید و آن را تفت دهید تا بوی زردچوبه دربیاید.

ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و داخل شکم آن را با این مواد پر کنید. لونگی ماهی را برای یک ساعت در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بپزد. سپس گریل را روشن کنید تا روی ماهی برای چند دقیقه برشته شود. کوکو گردو، یکی از غذاهای محلی ماسال است که معمولا به‌همراه فسنجان و برنج یا نان سرو می‌شود. این کوکو یک نسخه شیرین هم دارد که برای صبحانه در ماسال سرو می‌شود. در آخر، کوکو را به قسمت بالای فر منتقل کنید تا روی کوکو بادکوبه‌ای طلایی و برشته شود.

گیجاواش یا گیجواش، شباهت زیادی به به گیاه رشکک دارد؛ اما نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. «واش» در زبان گیلکی به‌معنای «گیاه» است و گفته می‌شود که دلیل نام‌گذاری این گیاه به گیجواش این است که افراد در حین چیدن آن، احساس سرگیجه می‌کنند. نرگسی، یک غذای خوشمزه شمالی است که پس از پخت، شبیه به گل نرگس می‌شود و به همین دلیل، آن را به این نام، نام‌گذاری کرده‌اند. این غذا که بیشتر شبیه به املت اسفناج است، در برخی از مناطق کشور با نام گل در چمن نیز شناخته می‌شود.