لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

همانطور که ته دیگ لوبیاپلو طرفدار دارد، ته دیگ پلو مخلوط هم پرطرفدار است؛ مخصوصاً اگر با سیب زمینی یا نان درست شده باشد. امتحان کردن این غذا را به عاشقان لوبیاپلو پیشنهاد می‌کنیم. خورش قیمه یا خورش لپه از غذاهای معروف ایرانی است که طرف‌دار زیادی بین مردم ایران دارد. برای طبخ آن از رب گوجه فرنگی و پیاز سرخ شده، لپه، گوشت قرمز یا گوشت سفید، لیموی خشک (لیمو امانی) یا آلو به‌عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود.

گردوهای خیس خورده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و تفت دادن را برای یک تا دو دقیقه ادامه دهید. سپس زرشک از قبل خیس خورده را در تابه بریزید و مواد را با هم سرخ کنید. در نهایت، گوشت پخته شده را در تابه بریزید و هل و زعفران باقی‌مانده را به آن‌ها اضافه کنید.

برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. زرشک پلو یکی از بهترین غذاهای ایرانی است که اکثرا در مجالس سرو می ‎شود و معمولا آن را با گوشت مرغ طبخ می ‎کنند. این غذا با برنج به همراه زرشک و زعفران و یک سس مخصوص که ترکیبی از آب مرغ و رب گوجه است، سرو می ‎شود و طعمی بی نظیر دارد.

  • این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل كردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد.
  • غذاهای ایرانی به خاطر ادویه‌های خاص زعفران، زیره و زردچوبه، انواع سبزیجات تازه، اقلیم متنوع و دستورپخت‌های کهن و جا افتاده طعم خاص و خوبی دارند.
  • در همین حین، گوشت چرخ‌کرده با یک عدد پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید و ورز دهید.
  • در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین غذاهای لذیذ محلی ایرانی و طرز تهیه آن‌ها از کوفته تبریزی گرفته تا دیزی سنگی، آش رشته، قورمه سبزی و انواع کباب‌ها آشنا کنیم.

بهترین غذاهای دریایی عمرتان را می‌توانید در هرمزگان از بندرعباس گرفته تا کیش و قشم و جزیره هرمز تست کنید. چکدرمه از گوشت، پیاز، رب گوجه، روغن و ادویه جات تهیه شده و معمولا با دوغ و سبزی خوردن سرو می‌شود. شکرپلو بوشهر از ترکیب برنج، شکر و زعفران تهیه شده و بیشتر با قیمه بوشهری سرو می‌شود. برای پخت این غذا از برنج و تکه‌های ماهی‌هایی مثل هامور، سنگسر، سبیتی و سرخو به همراه سیر، پیاز و کره استفاده می‌کنند. بعد از دلمه، کوفته غذای محبوب و پرطرفدار آذری‌ها است که به جای گوشت قرمز در آن از گوشت فیله مرغ استفاده می‌کنند. برای تهیه این غذا از گوشت گوسفندی، خلال بادام، کره محلی، زعفران و انواع ادویه و تخم مرغ استفاده می‌شود.

اگر به شیراز سفر کردید، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید. یکی دیگر از غذاهای سنتی مخصوص استان فارس، شیرازی پلو است. تفاوتش هم در این است که علاوه بر مرغ، در تهیه این غذا از بادمجان هم استفاده می‌شود. معروف‌ترین غذای شیراز کلم پلو است که البته با کلم پلوهای سایر شهرها فرق دارد.

طرز تهیه آب دوغ خیار

فلفل سیاه و زعفران دم‌کرده را به گوشت اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا به خورد گوشت‌ بروند. در ادامه پیازهایی که خلالی ریز کرده‌اید، به گوشت‌ اضافه کنید. در برخی دستورهای شیشلیک کبابی از آب‌لیمو تازه، آب انار، دارچین و میخک نیز استفاده می‌کنند که به سلیقه افراد برمی‌شود.

کباب بناب

دنده کباب، یکی از غذاهای مهم و مجلسی شهر کرمانشاه به شمار می‌آید که معمولا در مهمانی‌ها و مجالس مهم سرو می‌شود. تهیه و طبخ دنده کباب و سیخ کردن آن در خانه برخلاف بسیاری از کباب‌ها، نیاز به تبحر و تجربه خاص و رعایت کردن یکسری نکات دارد. خورش خلال بادام، یکی از غذاهای سنتی، لذیذ و مجلسی استان کرمانشاه است که برخی آن را به‌عنوان بهترین خورش ایرانی می‌شناسند. این خورش خوشمزه متشکل از گوشت گوسفندی به‌همراه خلال بادام، زرشک سیاه، هل، دارچین، گلاب، زعفران، رب گوجه‌فرنگی و لیمو امانی است. کرمانشاهی‌ها معمولا خورش خلال بادام را در مجالس رسمی همچون عروسی و عزا یا ایام محرم سرو می‌کنند.

70 غذا که به یک خطه و منطقه‌ی خاص تعلق دارند و با شیوه‌ای منحصربه‌فرد توسط افراد محلی آن منطقه طبخ می‌شوند را ، به شما معرفی می‌کنیم. اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد. نعنا داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزئین کرده و آن را نوش جان کنید. شما می‌توانید از رب گوجه‌فرنگی نیز برای خوش‌رنگ کردن پلو عربی استفاده کنید. عرب‌ها معمولا این غذا را با بادام هندی تفت داده شده تزئین می‌کنند.