وگان Pupusas – گیاهی بر اساس یک بودجه


به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

این شفیره های گیاهی ارزان قیمت با لوبیا و ذرت سرخ شده پر شده اند (به صورت اختیاری با سیتان و/یا پنیر گیاهی) و حتی برای تازه کارها در آشپزخانه به اندازه کافی آماده می شوند – برای لذت بردن به ،وان پیش غذا، میان وعده یا ناهار عالی است!

چندین پوپوس وگان کامل روی یک سطح سفید پراکنده شده اند

پوپوسا چیست؟

Pupusas غذایی است که منشا آن السالوادور (و هندوراس) است و حتی به ،وان غذای ملی نامیده می شود و یک روز به آنها اختصاص داده شده است. آنها یک کیک نان مسطح پر شده ضخیم هستند که با ماسا (همان آردی که برای تورتیلاها استفاده می شود) درست می شود که معمولاً با مواد پر می شود.

به طور سنتی، آنها را با استفاده از کما (نوعی توری سفالی) روی آتش چوب می‌پختند، اما اکنون به راحتی در خانه با تابه ن،ب درست می‌شوند. پس از پخته شدن، پوسته بیرونی ترد است در حالی که داخل آن نرم باقی می ماند. آنها به طور سنتی با دست خورده می شوند و با آنها سرو می شود برنزه (نوعی طعم کلم ،ر شده/سالو شبیه به کلم ترش/کیمچی) و/یا سس گوجه فرنگی (سالسا روجا) برای تازه، تند و ترد.

خفیف گیاهی آسان با لوبیا و ذرت

برای این دستور العمل آسان شفیره، ما یک دستور پخت شفیره طبیعی وگان را با پر ، لوبیا و ذرت سرخ شده دل،ب، خوشمزه و مغذی درست می کنیم (به صورت اختیاری با پنیر گیاهی مورد علاقه شما).

آنها یک خوراکی ساده، دلپذیر، مورد تایید کودکان و فوق العاده آرامش بخش هستند که در کمتر از 45 دقیقه آماده می شوند. به علاوه، آنها بدون گلوتن، بدون لبنیات، بدون آجیل، بدون سویا، گیاهخوار و وگان هستند!

حتی بهتر از آن، نه تنها این شفیره ها سریع و آسان آماده می شوند، بلکه می تو،د به راحتی آنها را برای بعداً آماده کنید، بنابراین همیشه مقداری از آنها در دسترس است. به‌علاوه، از آنجایی که مواد پرکننده محفظه‌ای هستند، نسبت به تاکوها «به هم ریخته‌تر» کمتری دارند و یک میان‌وعده/ناهار قابل‌حمل عالی (همراه با دیگر ک،یک السالوادور: تامالس) ایجاد می‌کنند!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

خمیر شفیره خانگی را فقط با 4 ماده آماده کنید، سپس آنها را با مواد پرکننده دلخواه پر کنید. این بار به سراغ یک فیلینگ 4 ماده‌ای رفته‌ایم که طعم‌دار، کمی شیرین و سرشار از پروتئین گیاهی است.

مواد تشکیل دهنده برای Pupusas وگان با یک سطح سفید اندازه گیری شده است

فیلینگ پوپوسا لوبیا و ذرت

  • لوبیا سرخ شده: از لوبیاهای سرخ شده وگان خانگی یا ،یداری شده در فروشگاه یا یک قوطی لوبیا سیاه یا لوبیا چیتی به صورت پوره یا پوره شده استفاده کنید.
  • ذرت: ذرت کنسرو شده یا منجمد و ذوب شده.
  • سیتان: (اختیاری) برای پروتئین بیشتر در شفیره وگان، از سیتان، تمپه یا سویریزو ،د شده استفاده کنید.
  • پیاز: ما از پیاز زرد استفاده می کنیم، اما پیاز سفید هم جواب می دهد.

کیک ذرت

  • ماسا هارینا: (نه masarepa) ما از آرد ذرت Maseca (یا آسیاب قرمز باب) استفاده می کنیم.
  • اب: برای تشکیل خمیر آرد ذرت به آب گرم نیاز دارید.
  • چاشنی ها: تنها چیزی که نیاز دارید مقداری پودر سیر و نمک (نمک کوشر بهترین است) برای خمیر شفیره خانگی خوش طعم است.

سایر پرکننده ها و تاپینگ های پوپوسا

چندین گزینه وجود دارد که ممکن است هنگام تهیه این دستور پخت وگان گیاهی شفیره لذت ببرید.

  • Pupusas هم زد: پنیر گیاهی مورد علاقه خود را به این دستور پخت لوبیا و پنیر خوشمزه اضافه کنید.
  • شفیره پنیر: پنیر وگان رنده شده + چیلی اختیاری.
  • Pupusa de Ayote: کدو حلوایی برشته + پنیر گیاهی.
  • شفیره لوبیا: ذرت ها را برای شفیره های لوبیا سیاه ساده جدا کنید.
  • Jalapeño Pupusas: پنیر گیاهی + برش های jalapeño.
  • ترشی هالاپنو: برای اضافه ، به پر ، یا برای رویه.
  • پنیر خامه ای وگان: به تنهایی یا با سایر مواد پرکننده.

چگونه پوپوسا درست کنیم؟

  • 1) ابتدا پیاز را پوست گرفته و خلالی کنید در حالی که یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​با روغن چرخانده اید.
  • 2) پس از داغ شدن، سیتان را (در صورت استفاده) بپزید تا گرم شود، سپس پیازها را اضافه کنید و 5 دقیقه تفت دهید تا شفاف شوند. لوبیا و ذرت را با هم مخلوط کنید، سپس مواد را روی حرارت بگذارید.
فرآیند افزودن سیتان به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، پیاز به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، لوبیا و ذرت به تابه
شات مخلوط ، مواد با هم در یک تابه
  • 3) در همین حین، در یک کاسه بزرگ، همه مواد خمیر را با هم ،یب کنید و هر بار کمی آب گرم به آن اضافه کنید – فقط به اندازه ای که در خمیری شبیه به خمیر جمع شود.
مواد تشکیل دهنده برای Pupusas وگان با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
فرآیند تشکیل ماسا در یک کاسه شیشه ای
  • 4) برای مونتاژ شفیره گیاهی، یک مشت ماسا (حدود ¼ فنجان/یک قطعه به اندازه یک توپ گلف) بردارید و آن را در کف دست خود صاف کنید تا یک کاسه گرد به عرض حدود 4 اینچ بسازید.
فرآیند شکل دادن ماسا به یک توپ
فرآیند شات ماسا مسطح

ما به شدت توصیه می کنیم داشته باشید دست های مرطوب هنگام کار با خمیر یک کاسه کوچک آب و/یا روغن را برای غوطه وری نزدیک نگه دارید. این کار از ،بیدن آن به دستان شما جلوگیری می کند.

  • 5) یک قاشق پر از فیلینگ را اضافه کنید و سپس آن را با تا زدن در کناره ها ببندید و در صورت وجود اضافی آن را بردارید. سپس مهر و موم را صاف کنید و آن را به شکل صاف و گردی به ضخامت حدود ½ اینچ بکشید. با بقیه مواد تکرار کنید.
فرآیند افزودن فیلینگ به ماسا
ع، فرآیند تاشو ماسا
پست صاف ، ماسا در دست

اگر در هنگام صاف شدن کمی ، خورد، آن را با کمی خمیر و روغن یا آب بپوش،د. سپس آن را زیر یک حوله مرطوب نگه دارید تا خشک نشود.

  • 6) روغن را به یک تابه ن،ب یا تابه/کمال روی حرارت متوسط ​​اضافه کنید. پس از داغ شدن، شفیره های گیاهی را به مدت حدود 4 دقیقه در هر طرف یا تا زم، که لکه هایی طلایی-قهوه ای و کمی ترد شوند، بپزید.
فرآیند اضافه ، شفیره به تابه
فرآیند شات پس از چرخاندن شفیره ها در تابه

نکات و نکات دستور العمل برتر

  • از آب گرم استفاده کنید: (یا حتی آب گرم) بهتر از آب سرد به آبرس، آرد کمک می کند تا خمیر شفیره خانگی لطیف تر شود.
  • از دست های مرطوب استفاده کنید: خمیر ماسا ،بناک است، بنابراین فرو بردن دست ها در آب (یا روغن) در صورت نیاز، فرم دادن و صاف شدن آن را بدون اینکه به دستتان ب،بد آسان تر می کند.
  • هر گونه اضافی را از بین ببرید: پس از پر ، و بستن شفیره های گیاهی، خمیر اضافی را با نیشگون گرفته و در ظرف خمیر برگرد،د تا خیلی خمیر نشوند.
  • دست نخورده بپزید: شفیره ها را در حین پختن حرکت ندهید تا پوسته خوبی به وجود بیاورند و از ،بیدن آن جلوگیری کنند.

سوالات متداول

آرپاس در مقابل شفیره؟

در حالی که این دو شبیه به هم هستند، زیرا هر دو ذرت گرد کوچک هستند، آرپاها با آرد ذرت از قبل پخته شده در مقابل شفیره ها ساخته می شوند که از آرد ذرت فوری ماسا (مانند ماسکا) استفاده می کنند.

برخلاف شفیره‌ها که پر می‌شوند و سپس پخته می‌شوند، آره‌پاها پخته می‌شوند و سپس برش داده می‌شوند و با پر ،‌های مختلف گرم یا سرد (مانند جیب پیتا) پر می‌شوند.

چرا شفیره های من در حال ش،تن/، خوردن هستند؟

خمیر را به اندازه کافی هیدراته نکرده اید. این ایده خوبی است که قبل از مونتاژ تمام شفیره ها این را آزمایش کنید. برای این کار، یک تکه خمیر به اندازه یک توپ گلف بردارید و آن را صاف کنید. اگر ،‌های بزرگ‌تر از ¼ اینچ در اطراف لبه‌ها ایجاد شد، آب بیشتری اضافه کنید (یک یا دو قاشق چای‌خوری در هر بار).

چندین پوپوس وگان کامل روی یک سطح سفید پراکنده شده اند

چگونه شپشک بخوریم؟

اگر می خواهید برای سرو سنتی می روید، توصیه می کنیم آنها را با کورتیدو و/یا سالسا روژا سالوادور جفت کنید و آنها را با دست بخورید (یک تکه را جدا کنید، کمی کورتیدو اضافه کنید و لذت ببرید). با این حال، شما همچنین می تو،د از این شفیره های گیاهی در کنار:

دستورالعمل های آماده سازی و ذخیره سازی

نه تنها می تو،د گیاه وگان را تهیه و ذخیره کنید شفیره 3-4 روز قبل پر می شود، اما حتی می تو،د کل شفیره های نپخته را جمع کنید تا در یخچال نگهداری کنید، برای یک روز، تا زم، که آماده پختن آنها شوید.

باقیمانده خمیر در ظرف دربسته نگهداری می شود 1-2 روز در یخچال، اگرچه ممکن است لازم باشد قبل از استفاده کمی آب اضافه کنید.

همچنین می‌تو،د شفیره‌های مونتاژ شده و نپخته را با قرار دادن آنها روی یک ورقه پخت فریز کنید تا کاملاً منجمد شوند، سپس آنها را به یک Ziplock/Stasher منتقل کنید. 3 ماه. قبل از پختن آنها را یک شب در یخچال ذوب کنید یا از یخ زده بپزید و 1 تا 2 دقیقه اضافه کنید.

پس از پخته شدن، pupusas ،ltas وگان بهتر است به صورت گرم و درست از تابه سرو شود. با این حال، از نظر فنی می‌تو،د باقیمانده‌ها را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید یخچال تا 3 روز دوباره گرم کنید آنها را در یک ماهیتابه برای چند دقیقه در هر طرف یا در فر توستر برای بهترین نتیجه.

دستور العمل های گیاهی بیشتر

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • سیتان را گرم کنید، سپس پیاز را اضافه کنید و حدود 5 دقیقه تفت دهید

  • ذرت و لوبیا را با آن مخلوط کنید، سپس کنار بگذارید.

  • در یک کاسه بزرگ، پودر سیر و نمک را به آرد ذرت اضافه کنید و سپس به اندازه ای آب اضافه کنید که همه آن ها یکدست شوند.

  • یک مشت کوچک ماسا بردارید و آن را به اندازه‌ای بزرگ پهن کنید که با آن یک کاسه کوچک در دستتان درست کنید، سپس مقداری پرکننده اضافه کنید، دو طرف را به سمت بالا فشار دهید و صاف کنید.

  • از یک تابه ن،ب یا کمی روغن استفاده کنید و هر طرف را حدود 4 دقیقه یا تا زم، که قهوه ای طلایی شود بپزید.

  • از آب گرم استفاده کنید: (یا حتی آب گرم) بهتر از آب سرد به آبرس، آرد کمک می کند تا خمیر شفیره خانگی لطیف تر شود.
  • از دست های مرطوب استفاده کنید: خمیر ماسا ،بناک است، بنابراین فرو بردن دست ها در آب (یا روغن) در صورت نیاز، فرم دادن و صاف شدن آن را بدون اینکه به دستتان ب،بد آسان تر می کند.
  • هر گونه اضافی را از بین ببرید: پس از پر ، و بستن شفیره های گیاهی، خمیر اضافی را با نیشگون گرفته و در ظرف خمیر برگرد،د تا خیلی خمیر نشوند.
  • دست نخورده بپزید: شفیره ها را در حین پختن حرکت ندهید تا پوسته خوبی به وجود بیاورند و از ،بیدن آن جلوگیری کنند.

کا،ی: 348کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 60gپروتئین: 20gچربی: 4gچربی های اشباع شده: 0.4gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 1gسدیم: 1579میلی گرمپتاسیم: 269میلی گرمفیبر: 7gقند: 4gویتامین A: 104IUویتامین سی: 2میلی گرمکلسیم: 101میلی گرماهن: 2میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هرگونه ضرر یا خسارت ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

دوره: شام

غذا: ونزوئلا

روش: صد توپ

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: غذای السالوادوری، بدون گلوتن، ماسالا، غذای مکزیکی، غذای مهم،، پوپوسا، پوپوسا، بدون سویا، غذای اسپ،ایی، دستور العمل های اسپ،ایی، وگان، پیش غذای گیاهی، شام وگان، شفیره وگان، گیاهخواری



منبع: https://plantbasedonabudget.com/pupusa-party/