چه در فصل است: راهنمای تولید ژانویه


راهنمای تولید ژانویه

نوشته شده توسط دیان لئو اومینه & لیزا لین، ع، های لیزا لین

سال نو مبارک! این راهنمای تولید ژانویه در این ماه کمی دیر می آید زیرا من مشغول نقل مکان به خانه جدیدمان بودم! چند هفته است که بدون وقفه بسته بندی، تمیز ، و باز ، بسته بندی می گذرد، و من خوشحالم که لحظه ای برای نشستن و کار ، دارم.

اینجا در ،رامنتو زمستان کاملاً سردی بوده است، اما سرما پاداش‌های خودش را دارد. درست در زمان سال نو قمری، فصل گریپ فروت، لیموترش، پوملو، و دیگر انواع مرکبات شاد (و فرخنده) است. در ،مت سبزیجات، سبزی های چلیپایی برگی و ریشه های غده ای وجود دارد که شما را در مسیر رسیدن به اه، غذایی سال جدید خود نگه می دارد. خود را گرم نگه دارید!

کاری گل کلم

گل کلم

گل کلم چلیپایی چیزی بیشتر از یک کلم بروکلی است. گل کلم چه نوع سفید، سبز، بنفش یا نارنجی باشد، سرشار از فولات و ویتامین های C، K و B-6 است. در سال های اخیر، گل کلم به ،وان جایگزینی برای برنج محبوب شده است. پوسته پیتزا، یا حتی پولنتا. گل کلم به خوبی در حرارت بالا پخته می‌شود و وقتی برشته و قهوه‌ای می‌شود طعم مغزی پیدا می‌کند.

نحوه انتخاب و نگهداری گل کلم

گل کلم را با سر فشرده و رنگ نسبتا یکنواخت انتخاب کنید. گل کلم را تا چند هفته در یک کیسه پ،تیکی در یخچال نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از گل کلم

سبزی کولارد

کولارد گرینز

سبزی کولارد سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و به طرز چشمگیری یکی از بهترین منابع گیاهی کلسیم است. عضوی از خانواده براسیکا است و با کلم پیچ، کلم برو،ل و کلم نسبت دارد. درست حدس زده می شود، سبزی تلخ است، اما در خوردن خام یا آب پز به خوبی مقاومت می کند. برگ های سبز یقه ای را به ،وان بسته بندی به جای تورتیلا امتحان کنید!

نحوه انتخاب و نگهداری سبزه کولارد

سبزه های یقه ای را انتخاب کنید که به رنگ سبز روشن و بدون سوراخ یا لکه هستند. برگها باید ترد به نظر برسند. سبزی کولارد را می توان تا یک هفته در یخچال فریزر نگهداری کرد.

دستور غذاها با استفاده از سبزه کولارد

گریپ فروت

گریپ فروت

در اینجا چند خبر آفتابی برای ،، از شما که گریپ فروت را در برنامه صبحانه خود قرار می دهید وجود دارد: فقط نیمی از یک گریپ فروت می تواند 75 درصد از نیازهای معمول ویتامین C را تامین کند. گریپ فروت های قرمز یاقوتی، سفید یا صورتی، گنجینه ای از رنگ ها در روزهای سرد زمست، هستند. گریپ فروت کمی ترش و کمی تلخ، به خوبی با سبزیجات تلخ مانند آرگولا یا فریز جفت می شود. شما حتی می تو،د برولی گریپ فروت برای یک نوع خلق و خوی فانتزی یکشنبه برانچ.

نحوه انتخاب و نگهداری گریپ فروت

گریپ فروتی را انتخاب کنید که بیرونی صاف و بدون لکه های نرم باشد. گریپ فروت را در یخچال نگهداری کنید و ظرف یک هفته بخورید. زیاد منتظر نم،د – گریپ فروت حتی در یخچال هم به سرعت ،اب می شود!

دستور العمل با استفاده از گریپ فروت

کامکوات

کومکوات

کامکوات های به اندازه انگور مانند مرکبات غذا می خورند اما در واقع در یک جنس جداگانه قرار دارند.فورتونلا) از مرکبات. در هر صورت، این مرکبات کاملاً خوراکی هستند و معمولاً در مارمالاد پخته می شوند یا نازک برش داده می شوند و در سالاد ریخته می شوند. این میوه های کوچک قدرتمند منابع عالی ویتامین C و A، کلسیم و سایر مواد معدنی هستند.

نحوه انتخاب و نگهداری کومکوات

کامکوات ها را با رنگ یکنواخت انتخاب کنید (از سبز شدن ساقه ها یا آنهایی که لکه های خیس نرم دارند خودداری کنید). کامکوات را می توان برای مدت کمی بیش از یک هفته در یخچال نگهداری کرد.

دستور پخت با استفاده از کومکوات

لیموترش سبز

لیموترش سبز

از تزیین غذاهای برنجی، افزودن شیرینی گرمسیری به اسموتی ها و تشکیل پایه سس، لیموترش ها مرکبات سبز کوچکی هستند که می توانند. مانند سایر مرکبات، لیموترش منبع عالی برای ویتامین C است. لیموترش ایر، رایج ترین گونه ای است که در فروشگاه ها یافت می شود، در حالی که لیموهای مکزیکی (لیموهای کلیدی) کوچکتر هستند. فشار دادن آب لیموترش یا پاشیدن پوست آن واقعاً می‌تواند به سس یا دیپ اضافه کند.

نحوه انتخاب و نگهداری آهک

لیموهای با نمای بیرونی یکنواخت را انتخاب کنید. آنها نباید سنگ سخت باشند اما نسبت به اندازه خود سنگین خواهند بود. در حالی که به احتمال زیاد لیموهای سبز تیره پیدا می کنید، لیموهای بالغ تر در واقع رنگ سبز مایل به زرد روشن تری دارند. لیموها را می‌توان در دمای اتاق یا برای نگهداری طول،‌تر در یخچال نگهداری کرد.

دستور پخت با استفاده از لیمو

ریشه نیلوفر آبی
من عاشق برش دادن نازک ریشه نیلوفر آبی و تبدیل آنها به چیپس ریشه نیلوفر آبی هستم!

ریشه نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر آبی نشاسته ای و ترد، ریزومی است که در زیر آب رشد می کند. ریشه نیلوفر آبی سرشار از فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی است. مانند سیب، ریشه لوتوس پوست کنده می تواند به سرعت ا،ید شود، بنابراین ریشه نیلوفر بریده شده را در آب با فشار لیمو در آن نگه دارید. ریشه نیلوفر آبی در طب سنتی چینی به ،وان یک غذای خنک کننده در سرخی یا سوپ عالی است. ریشه نیلوفر آبی (و دانه های آن) که نماد فراو، است، اغلب جایی در آن دارد سینی با هم بودن، بشقاب آب نبات هودج که برای سال نو چینی مونتاژ شده است.

نحوه انتخاب و نگهداری ریشه لوتوس

ریشه نیلوفر آبی را انتخاب کنید که لکه های سیاه یا خا،تری بزرگی نداشته باشد – اینها نشانه هایی هستند که ریشه نیلوفر در حال ،اب شدن است. ریشه نیلوفر کامل را می توان در پ،تیک به مدت 1 تا 2 هفته در یخچال نگهداری کرد. ریشه لوتوس پوست کنده و بریده شده را می توان برای چند روز در یخچال در ظرفی حاوی آب نگهداری کرد.

دستور العمل هایی با استفاده از ریشه نیلوفر آبی

پوملو

پوملو

پوملو زرد کم رنگ را با دو دست بگیرید، این مرکبات بزرگتر از زندگی است. پوملو بسیار بزرگ حتی بیشتر از گریپ فروت ذکر شده در بالا ویتامین C را افزایش می دهد – 130 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را می توان تنها با یک چهارم این مرکبات سنگین تامین کرد. در داخل، گوشت سبز یا صورتی با یک مغز ضخیم که به راحتی دور ریخته می شود، پنهان شده است. مانند بیشتر مرکبات، پوملو نیز در نظر گرفته می شود میوه ای خوش شانس برای سال نو چینی.

نحوه انتخاب و نگهداری پوملو

پوملو را با رنگ و نمای بیرونی یکدست انتخاب کنید. تا زم، که در دمای اتاق نگهداری شود. مانند گریپ فروت، پوملو نیز به سرعت ،اب می شود!

دستور پخت با استفاده از پوملو

سیب زمینی شیرین بنفش
انواع مختلف سیب زمینی شیرین بنفش

سیب زمینی شیرین بنفش

اغلب با تارو و اوبه اشتباه گرفته می شود، انواع زیادی از این سیب زمینی شیرین بنفش وجود دارد که یکی از اعضای خانواده صبح شکوه است. در حالی که پوست ممکن است سفید یا بنفش مات باشد، گوشت داخلی بنفش است. برخی از واریته ها در مقایسه با سایرین در داخل پر جنب و جوش تر هستند. گوشت پر جنب و جوش به اندازه رنگ آن مغذی است و سرشار از آنتی ا،یدان است. سیب زمینی شیرین بنفش معمولا خشک تر و نشاسته ای است، اما طعم غنی تری دارد. این سیب زمینی شیرین را می توان در دستور العمل های شیرین و شور استفاده کرد. جدی می خورد دارای راهنمای عمیقی برای انواع مختلف سیب زمینی شیرین است.

نحوه انتخاب و نگهداری سیب زمینی شیرین بنفش

سیب زمینی شیرین بنفش را با حداقل چشم و کبودی انتخاب کنید. اگر چند رشته ریشه دار باقی مانده باشد اشکالی ندارد. سیب زمینی شیرین بنفش را می توان تا چند هفته در یک مکان تاریک خنک و خشک نگهداری کرد.

دستور العمل با استفاده از سیب زمینی شیرین بنفش

ریشه تارو

ریشه تارو

در آشپزی چینی، ریشه تارو آجیلی را می توان در دستور العمل های خوشمزه و شیرین یافت. از طرف دیگر، ریشه تارو در دستور العمل های ماما لین برای برنج ،بناک و کیک تارو بخارپز (芋頭糕، 芋頭糍) مشخص شده است. از طرف دیگر، ریشه تارو یک طعم محبوب چای حباب دار است و همچنین می توان آن را برش داد و برای یک سوپ دسر گرم و مغذی ،د کرد. مامان لین هنر را به من آموخت نحوه انتخاب بهترین ریشه تارو – هرگز انتظار نداشتم اینقدر پیچیده باشد!

تفاوت ریشه بزرگ تارو با ریشه کوچک تارو چیست؟ به قول ماما لین، ریشه تارو بزرگتر از نظر بافت نرم و پودری و طعم معطر بیشتری دارد. من تمایل دارم بیشتر با این ریشه بزرگ تارو بپزم. تاروی کوچکتر مانند بامیه صاف تر اما ،ج تر و مرطوب تر است. اما ریشه تارو کوچک را از روی آن ننویسید – این تارو کوچک بخارپز یا آب پز شده و آغشته به سس سویا فوق العاده است.

توجه داشته باشید که به دلیل وجود سم اگزالات کلسیم، تارو را نمی توان به صورت خام خورد. نگران نباشید، این سم با پختن از بین می رود!

نحوه انتخاب و نگهداری ریشه TARO

ریشه بزرگ تارو را با خطوط متراکم (که نشان می دهد طول، تر شده است) و رگه های قرمز بیشتری در داخل انتخاب کنید. بر خلاف توصیه های عمومی برای چیدن میوه ها و سبزیجات با اندازه سنگین، سعی کنید ریشه تارو را انتخاب کنید که وزن سبک تری دارد. تا یک یا دو هفته در یک کیسه پ،تیکی در یخچال نگهداری شود.

دستور غذاها با استفاده از ریشه تارو


منبع: https://healthynibblesandbits.com/january-،uce-guide/