غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذا شرقی

یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان است که طرفداران زیادی دارد. این غذا مانند دیگر غذاهای محلی این استان از ماهی تهیه می‌شود و مناسب علاقه‌مندان به غذاهای دریایی است. مواد لازم برای تهیه این غذا عبارت است از ماهی مجله خبری غذا شور, تمبر هندی, سیب‌زمینی و پیاز و ادویه‌جات. سرداشی یک نوع کباب است که خیلی زود آماده می‌شود و شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد؛ البته در تهیه این کباب از سیب‌زمینی استفاده می‌شود و در فر یا تنور طبخ می‌شود.

  • و همچنین راه بزرگ و مهم ابریشم از درون کشور ایران می گذشت، در نتیجه بسیاری از دیگر کشورها از ایران می‌گذشتند.
  • البته بهتر است همین جا به خاطر داشته باشید که می توانید به جای مرغ از همان کوفته ریزه های جذاب استفاده کنید و اتفاقا شیرازی ها به این مدل بیشتر علاقمندند.
  • جاذبه های این شهر تنها به جاهای دیدنی و طبیعت آن محدود نمی شود بلکه غذاهای سنتی شیراز را نیز می توان یکی از جذابیت های شهر یاد شده به حساب آورد.
  • قزوین به عنوان یکی از شهرهای قدیمی ایران،که در دوره صفویه به عنوان پایتخت انتخاب شده بوده، آثار باستانی و مناطق گردشگری مختلفی دارد.

در این مطلب فقط به معرفی برخی از این غذاها می‌پردازیم. مجله گردشگری جاجیگا به سفر، طبیعت‌گردی، و مناطق گردشگری ایران زیبا می‌پردازد. جاجیگا یک سایت رزرو ویلا، سوئیت، اقامتگاه بومگردی در سراسر ایران است. لطفاً دوباره وارد شوید.برگهٔ ورود در یک پنجرهٔ تازه باز خواهد شد.

معروف ترین غذاهای ایرانی برای گردشگران

مشتریان رستوران خیام همیشه از نوشیدنی‌های تازه و کباب‌ها و خوراک‌های این رستوران تعریف کرده‌اند. غذای دیگری که در آشپزخانه‌های تبریز پیدا می‌کنید، قارنی یاریخ یا همان بادمجان شکم‌پر است. سس این غذا با سیر، پیازداغ، گوشت چرخ‌کرده، گوجه‌فرنگی و رب گوجه‌فرنگی و جعفری درست می‌شود. وقتی نیم ساعتی روی حرارت ملایم بمانند، مزه‌ها به‌خورد هم می‌روند و طعم نابی می‌گیرند. در ادامه خواهیم دید که # معروف ترین غذاهای ایرانی از نظر این سرآشپز آمریکایی کدام یک هستند و این با بار طرز تهیه ی این غذاها از زبان او آشنا شویم. این غذا با ترکیب موادی همچون ماهی صُبور، سبزی پلویی، سبزی ماهی (گشنیز و شنبلیله)، پیاز، سیر، نمک، فلفل سیاه، تمبر هندی و رب گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود.

لوبیا پلو غذای خوش پخت ایرانی

به همین دلیل هم هر محله‌ای در تهران یک فلافل فروشی دارد. نخود پخته، ادویه و تخم‌مرغ همراه با مقداری فوت کوزه گری در تهیه فلافل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به اهواز سفر کردید و خواستید فلافل اهوازی بخورید، شب‌ها به خیابان لشکرآباد سر بزنید تا طعم اصیل فلافل را بچشید. و همچنین شما می توانید زماناقامت در آباداندر یکی از ویلا های آبادان این غذای لذیذ را تجربه کنید. معروف‌ترین غذای محلی که می‌شناسید کدام غذا است؟ درادامه این مطلب می‌خواهیم معروف‌ترین غذاهای سنتی ایران و اینکه به کدام استان یا شهر تعلق دارند را به شما معرفی کنیم.

ممکن است در نگاه اول فکر کنید این غذا همان قیمه خودمان است و فرقی با آن ندارد. خورشت دوغ پای یا دوغ پی، یکی از غذاهای مشهور سیستان و بلوچستان است که به دلیل ظاهرش، خیلی‌ها آن را با قیمه اشتباه می‌گیرند. این غذای سنتی ایران بسیار خوشمزه و البته نسبتاً ترش است و به محض میل کردن آن متوجه طعم متفاوت و جدیدش خواهید شد. به نظر می‌رسد رستوران‌ها هنوز آنقدر مهارت پیدا نکرده‌اند که این غذای خوشمزه را به منوی خود اضافه کنند. پس برای خوردن این غذا آن هم به شکل اصیل و سنتی بهتر است به سراغ خانه‌های سیستان و بلوچستانی و بانوان باسلیقه این منطقه بروید.

این آش در ایامی مانند ماه رمضان به صورت نذری پخته می‎ شود و برای طبخ آن به موادی مانند حبوبات مختلف، سبزی‎ های مخصوص آش و رشته و کشک نیاز است. مهم ترین قسمت آش تزئین روی آن است و ایرانی ها در این مورد بسیار ماهر و خوش سلیقه هستند. برای تزئین آن از کشک، سیرداغ، نعنا داغ و پیاز داغ استفاده می ‎شود.