لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو-غذا شرقی

آش شولی یزدآش‌ها در غذاهای محلی یزد جایگاه ویژه‌ای دارند و یکی از معروف‌ترین آنها آش شولی است. بز قرمه کرمانیکی از معروف‌ترین غذاهای کرمان بزقرمه است و چون در مواد اولیه این غذا از گوشت بزغاله استفاده می‌شود به این اسم عجیب و غریب نامگذاری شده. اگر تمایل دارید لیست کامل‌تری از غذاهای محلی و خوشمزه‌ی گیلان بخوانید حتما به مطلب غذاهای محلی گیلان سر بزنید. استان گیلان به دو چیز خیلی معروف است، اولی آب و هوای خوب و دومی هم غذاهای خوشمزه و بی‌نظیرش. با بهترین رستوران شرق تهران و همچنین بهترین رستوران غرب تهران آشنا شوید. نکته مهم این است که به‌هیچ‌عنوان هنگام پخت سوپ شیر به آن آب لیمو اضافه نکنید زیرا باعث بریده شدن سوپ می‌شود.

واقعا هر کدوم از این غذاها جزو لذیذ ترین غذاهای ایرانی هستن. خورشت سیب از غذاهای لذیذ و مغذی لرستان است که در تهیه آن از شیره انگور گوشت گوسفند و نشاسته ذرت استفاده می‌شود. همچنین وجود سیب در این خورشت طعم بسیار خاصی به آن می‌دهد.

این کوفته‌ها را همراه با سیب زمینی در رب و مقداری آب می‌پزند. به همین راحتی میتوانید یکی از غذاهای محلی ایران که متعلق به شهر اصفهان است را بپزید و نوش جان کنید. «اسپناساک» هم در این لیست غذای ایرانی بدون برنج، یکی از غذاهای سنتی شمال کشور است.

  • تهران شهر بزرگی است و فرهنگ‌های مختلفی در آن زندگی می‌کنند؛ همین فرهنگ و سنت‌های متفاوت باعث شده غذاهای سنتی و محلی بسیاری در این شهر پدید آید.
  • اگر به دنبال غذاهای برنجی (چلو و پلو) هستید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.
  • در سایت مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو شیراز را برایتان شرح داده ایم .
  • در منوی غذای ایرانی، «میرزا قاسمی» به عنوان یک غذای ایرانی خوشمزه با اصالت شمالی، جایگاه ویژه‌ای دارد.

شعله زیر قابلمه را روشن کرده و تا زمان تبخیر شدن آب غذا صبر می‌کنیم. مواد را خوب در کنار یک دیگر تفت دهید و یک قطعه مجله خبری غذا چوب دارچین نیز به آن اضافه کنید. سعی کنید شعله گاز را کم کرده و به قورمه سبزی اجازه دهید به خوبی جا بیفتد.

۲۵- خورش آلو

همچنین هر شب از ساعت ۷ تا ۱۱ شب، دو سانس مختلف موسیقی زنده در این رستوران برگزار می‌شود. البته برای لذت‌بردن از این برنامه مهیج، باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید. در نورپردازی این رستوران از نور آبی استفاده شده تا احساس آرامش را در شما ایجاد کند. فضای رستوران بسیار خودمانی، راحت و دلنشین است و می‌توانید ساعت‌ها از آرامش محیط لذت ببرید. شاید شما نیز با نشستن روی تخت‌های سنتی در رستوران راحت نباشید و حتی شاید میانه شما با فضای خیلی سنتی نیز خوب نباشد. در این صورت بهتر است سری به رستوران سنتی شب های سرو بزنید.

غذاهای محلی اردبیل که دارای سابقهٔ تاریخی هستند، امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری این استان به شمار می‌آیند. مشکوفی یکی از دسرهای مشترک بین استان قزوین و مازندران است. نشاسته همراه با زعفران، شکر، گلاب و شیر این دسر خوشمزه را می‌سازد. مشکوفی دسری شبیه به ژله است اما نسبت به آن بسیار خوشمزه‌تر است. اگر تا به حال این غذا را نخورده‌اید باید بدانید که شبیه همان آش رشته است. البته با این تفاوت که به جای حبوبات جورواجور، عدس در آن استفاده شده است.

پست های محبوب

آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود. جوجه کباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است. اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران در تعطیلات و مسافرت ها، گوشت مرغ طعم دار شده را بر روی منقل کباب کرده و جوجه کباب می پزند. کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید.

زرشک پلو

البته برای خوردن کباب بختیاری لازم نیست تا چهارمحال و بختیاری بروید چرا که شهرهای زیادی طبق همان دستورالعمل، خوشمزه‌ترین کباب بختیاری را در اختیارتان قرار می‌دهند. رستوران سنتی باران از رستوران های سنتی تهران است که کافی‌شاپ و سفره‌خانه سنتی را هم در خود دارد. این رستوران با سه طبقه مجزا، میزبان شما در میهمانی‌ها، جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه هم هست. کاربران همیشه در نظرات خود درباره رستوران باران به تازه‌بودن مواد غذایی، محیط آرامش‌بخش و زیبا و اجرای موسیقی زنده اشاره کرده‌اند. رستوران سنتی عالی قاپو را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین مثال‌ها در زمینه دیزاین سنتی در سراسر ایران دانست. این رستوران که در نزدیکی میدان ونک قرار دارد، طی چند سال اخیر توانسته مشتریان ثابت خود را به دست بیاورد.

اگر این غذا را همراه مرکباتی مثل پرتقال نوش جان کنید، آهن بیشتری را جذب خواهید کرد. علاوه بر این، توصیه ما این است که در زمان سرو این غذا، در کنار سبزی خوردن از هویج، فلفل دلمه‌ای رنگی و… نیز استفاده کنید تا میزان جذب آهن در بدن خود را افزایش دهید. در نهایت هم باید بگوییم اگر فشار خونتان بالاست، بهتر است نمک موجود در غذا را کاهش دهید و از رب گوجه فرنگی استفاده نکنید. جغوربغور (چغول پغول، جیغیر بیغیر) نوعی خوراک است که طبخ سریع و آسانی دارد و از غذاهای محلی و خاص زنجان به شمار می‌رود.