غذای سنتی؛ معرفی 17 تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی گل من و تو-غذا شرقی

فسنجان خورشت نمادین و جزء جدایی ناپذیر غذاهای ایرانی در عروس ها و مهمانی هاست، که ترکیب دلپذیزی از پخت رب انار و گوشت مرغ یا اردک است. پیاز و گرد در رب غلیظی از انار به آرامی با یک دیگر پخته می‌شوند و سس غلیظی را به دست می دهند. گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند. كباب برگ با برنج چلو سرو شده و گوجه كبابی، فلفل كبابی، سبزی ریحان و پیاز از ملزومات اصلی این غذاست و حتما باید به صورت دورچین سرو شوند.

  • علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیت، رستوران عالی قاپو به اجرای شبانه و چند ساعت برنامه مفرح و سنتی نیز شهرت دارد.
  • تمامی کباب ها را در انتها با لیموی تازه سرو میکنند و یا برنج و نان میل می کتتد.
  • تنوع چلو و پلو ها در لیست غذا های ایرانی، ورای تصور است.
  • غذاهای سنتی تبریز به مزه بهشتی و رنگ‌ و روی قشنگ‌شان معروفند.
  • اصلاً به همین دلیل هم از اسم آش یخ برای نامگذاری آن استفاده شده است.

در مرحله آخر می‌توان سبزی قورمه و لیمو عمانی‌هایی که از قبل خیس شده‌اند را اضافه نمود. کافه فروغ، از موقعیتی فوق العاده در شهر شیراز برخوردار مجله خبری غذا است. کافه فروغ در مجاورت باغ جهان نما، فضایی زیبا، حصاردار و سرسبز که قدمت آن به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، و آرامگاه حافظ قرار گرفته است.

لیست غذاهای ایرانی

از این رو شاید به جرات بتوان گفت که حتما باید باقالی پلو با ماهیچه را به عنوان اولین غذای محبوب و معروف غذای ایرانی برای تمام افراد به شمار آورد. سوفی یک گروه معروف و پرطرف‌دار از رستوران‌های شیراز، طیف وسیعی از غذاهای ایرانی و خاورمیانه‌ای را ارائه می‌کند. شعبه خیابان عفیف‌آباد اغلب بسیار شلوغ است که نشان‌دهنده محبوبیت آن است و با فضای دوستانه و پرجنب‌وجوش و غذاهای لذیذ و باارزش خود مردم محلی را به خود جذب می‌کند. سرای مهر که برخلاف شلوغی بازار اطراف بسیار دنج است، پس از خرید از محصولات سنتی ایرانی، استراحتگاهی آرام برای گردشگران است. میهمانان می‌توانند از طیف وسیعی از چای‌های سنتی در کنار غذاهایی از جمله کباب جوجه، مرغ ترش، دیزی، خورش سنتی بره و نخود در این رستوران لذت ببرند. اما ما در ادامه لیستی از بهترین رستوران‌ های شیراز را نیز ارائه می‌کنیم تا در هر کجای شهر که بودید در مواقع گرسنگی خودتان را سریعاً به یکی از آن‌ها برسانید.

طرز تهیه جوجه ترش گیلانی | جوجه کباب ترش | کباب مجلسی با مرغ

برای مثال بهتر است برای تهیه این غذا به سراغ میگو‌های بزرگ و درشت نروید. علاوه بر این، ادویه‌های این غذا که شامل زردچوبه، فلفل قرمز و گرد لیمو هستند را به هیچ وجه از قلم نیندازید. بسیاری از افراد برای مقابله با بوی میگو از این ادویه‌ها یا سیر و پیاز استفاده می‌کنند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

نگران روغن روی خورش نباشید که این روغن در اثر تفت دادن و پختن گردو به‌وجود آمده و سالم است. از بهترین غذاهای ایرانی تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد. در طرز تهیه آلبالو پلو می‌توان از انواع گوشت قرمز و سفید استفاده کرد. در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید.