خوشمزه ترین غذاهای جهان + خوشمزه ترین های اینستاگرامی

فینگر فود غذایی است که به اندازه یک انگشت بوده مستقیما به وسیله دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال خورده می‌شود… ارمنستان با کباب قفقازی مشهورش شناخته میشه که طعم های فوق العاده ای داره. بر اساس افسانه‌ها کارگرانی که در کلیسای میلان مشغول به کار بودند و از زعفران برای رنگ‌آمیزی شیشه‌ی پنجره‌ها استفاده می‌کردند، برای اولین بار زعفران را به برنج افزودند.

  • در این بخش قرار یک لیست از انواع غذا های ایرانی رو به شما معرفی کنیم.
  • رستوران شاطر عباس‌، از جمله رستوران‌های معروف تهران‌، در سال1362، تأسیس شده است‌.
  • به عنوان مثال، در نواحی آمریکای شمالی می‌ توانید غذاهایی مثل لابستر یا تو چودر خرچنگ را پیدا کنید.
  • این غذا که حاوی شفیره (لارو) مورچه‌هایی است که از ریشه‌ی گیاه آگاوه برداشت می‌شوند، در مکزیک به عنوان غذایی لذیذ و خوشمزه طرفدار دارد.

مرغ ، فلفل دلمه ، سیر ، گوجه فرنگی ، نمک ، بامیه و کره از جمله محتویات اصلی آن به شمار می رود . مرغ مومبا در بین 50 غذای برتر جهان رتبه 10 را به خودش اختصاص داده است که نشان دهنده طعم لذیذ و خوب آن است . پیروگی یا کوفته لهستانی نیز یک غذای خوشمزه تهیه شده از سیب زمینی ، سوسیس ، گوشت ، پنیر و … است که طرفداران بسیاری زیادی را داراست . پیروگی در سراسر لهستان با استفاده از متریال های مختلف تهیه می شود که هر کدام طعم منحصر به فرد و خوشمزه خود را دارد .

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

سس راگو نیز تفاوت‌هایی با سس شناخته‌شده بلونز دارد که در این دستور پخت، به آن پرداخته‌ایم و با پخت آن می‌توانید طعم اصیل این غذا را بچشید. استیک فیورنتینا یا تی بُن قطعه‌ای گوشت به ضخامت ۵ سانتی‌متر است که از گوشت گاو چیانینا تهیه می‌شود. رستوران شاطر عباس‌، از جمله رستوران‌های معروف تهران‌، در سال1362، تأسیس شده است‌.

در سال ۱۸۸۹، زمانی‌که ملکه مارگریتا برای گردش در قلمرو خود به این شهر شلوغ آمد، تصمیم گرفت غذایی را که بسیاری از افرادش می‌خورند امتحان کند. یک کارآفرین محلی ترکیبی افسانه‌ای از سس گوجه‌فرنگی، پنیر موزارلا و ریحان را برای ملکه سرو کرد. بر حسب تصادف یا طراحیِ منحصربه‌فرد، این غذا به رنگ پرچم ایتالیا است. اما برای رعایت امانت نویسنده این غذا که در کشور ایران و همسایه‌های مجاور محبوبیت دارد هم آورده شده است، کله پاچه همانطور که از اسمش پیداست دقیقا از سر و ساق پای گوسفند تهیه می‌شود.

طرز تهیه همبرگر خانگی ساده با گوشت چرخ کرده و بدون آرد سوخاری

اگر هم طرفدار غذاهای شیرین نیستید باز هم حیف است که قابلی پلو با ماهیچه را از دست بدهید. اگر به شلوغه بازار رفتید رستوران های متعددی مثل هزاره گی، گل آقا، هانی و… علاوه بر قابلی، انواع کباب ها و غذاهای افغانی مثل کیچیری و کباب هراتی هم آنجا پیدا می شود. بهتر است به جای غذاهای تکراری این غذاها را هم امتحان کنید. غذاهای افغانی این روزها در سایر رستوران های سطح شهر نیز یافت می شود.

انواع بستنی – پاستا – پیتزا – شیرینی – دسر – سوپ – سالاد و بسیاری دیگر از غذاهای ایتالیایی. بیلتانگ از ترکیب انواع مختلف گوشت ادویه‌زده، خشک‌شده یا معمولی، مثل گوشت گاو و شترمرغ تهیه می‌شود. بیلتانگ درواقع نوعی اسنک است و مردم محلی اغلب آن را تکه و در غذاهای دیگر از آن استفاده می‌کنند.

این غذا یک جور مرغ کبابی خوش طعم است که اولین بار در یکی از جزیره های اندونزی به اسم لامبوک درست شد. با خوردن این غذا از طعم متفاوت و بی نظیرش حتما غافلگیر میشی. نیاما چوما به معنی گوشت گریل شده است و از کباب کردن گوشت بز، ماهی یا مرغ به همراه موز کبابی یا اوگالی در کنار آن سرو میشه. یکی از غذاهای معروف آفریقای جنوبی که مناسب برای هز ذائقه است و خیلی هم طعم لذیذی داره. ماهی و چیپس یکی از غذاهای انگلیسی ها است که این غذا به طور سنتی با نخودفرنگی، نمک و سرکه خورده میشه. مارزیپان، ماده‌ای نیمه‌جامد و قابل شکل‌ گرفتن است و معمولا به آن، رنگ‌های خوراکی اضافه می‌کنند.

گوجه‌فرنگی و ریحان یا سیر و قارچ ازجمله تاپینگ‌هایی هستند که در بروسکتا استفاده می‌شوند و یک پیش‌غذای خوشمزه ایتالیایی را به‌وجود می‌آورند. رستورانی خلوت، آرام و دنج با انواع پیتزاها و غذاهای ایتالیایی است. این رستوران منویی فوق العاده با انواع سالادهای دلپذیر دارد. رستوران لیو گرچه فضای شیک و بزرگ در محله ای خوب دارد ولی رستوران گرانی محسوب نمی شود.